Terörist İsrail
-
@Efruhte, içinde söyledi: Terörist İsrail
@ictenlik hem dinlere karşı tutum sergileyip hem de ahiret inancına mi inaniyorsunuz?
Hayır ve evet
Dinlere karşı olmak nedir?_
Ben sana dinlere karşı diyor muyum?
-
@ictenlik
"Hepinizin dinine onu yerle bir edene ve onu rüzgarda savrulan hurma kütükleri gibi yapana kadar kadar durmaksızın saldıracağım .."
Bu ifadeniz aynen bunu diyor. -
-
@Efruhte, içinde söyledi: Terörist İsrail
@ictenlik hem dinlere karşı tutum sergileyip hem de ahiret inancına mi inaniyorsunuz?
Bu mesaj 19 gün önce senin bir gönderine eklenmiş..
Tanrı dışında da doğum, ölüm diğer şeyler açıklanabilir.
Benim gibilere göre doğa filozofları, serbest düşünürler en saf ve ham haliyle gerçeğe en yakın olanlarımzıdı.
Ruh kavramı bilinçle özdeştir.
Ölümden sonra diyarı doğumdan önce diyarıyla aynıdır. Kabaca bu da gerçeklik bölgesidir. Gerçeklik aynı değildir ancak vardır. Ölüm bilinçte bir kesinti değil. Doğmak varolmak değildi hatırlayın. Doğmak ilk kez varolmak değildir ve yokluktan doğmadık.
Öte de bir tanrı yok ama biz varız. Öte Araf denilene benziyor. Sonsuz bir yaşam ya da sonsuz gerçeklik bölgesi değil. Bir ara bölge/yer. Doğum ve ölümler arası geçreklikler dünyalar ve ayrıca ölümler ve doğumlar arası ara alan (Araf). Muhtemelen yakın bir temsil de katı bir beden ,ayrılık hissi ve yoğun subjektivite olmayacaktır.
Cehenneme değil Araf'a gideceğiz. Güvendeyiz ve biliyoruz. Eminiz.
Tanrı olmadığından eminiz. Bu konu da içteniz. Hiç bir çatışma ve yoksunluk duymuyoruz. Yürekte tam bir ferahlıkla ve eminlikle eminiz. Bu bilginin getirdiğidir. Bu kavramanın ve ayırdın getiidiğidir. Bu yolun ve yaşamın getirdiğidir. Bu bugünün, şu anın evrimi ve şu an olandır.
Bir yargıca ihtiyaç yok çünkü kötülük yok hepsi geçecek.
Kötü yok, kötü olmadığı için yargıya gerek yok.Tanrının yargısından bile daha dürüst ve ileri bir biçimde hesaplaşacağımıza emin olabilirdik çünkü tam olarak aynı şeyiz.
Bir hüküm vericiye gerek yoktur varoluş bozuk eksik ya da kusurlu sorunlu ya da kaotik değildir. Tüm her şey dengede her şey yerini bulacak.
Cezalandırılması gereken kötüler yok bu yüzden bir tanrıya ihtiyaç olmayacak.
Azaplar ya da acılar acılar için tanrının verdiğinden fazlasını dileyebilirsin.
Ruh gibi fikirler bizi bölmemeli. Tanrı konusunda yeterince kafamız karışık ve yeterince bölünmüş görünüyoruz. Asıl sorun burada.
Tanrısız da varoluş anlamlıdır ve tanrıya inanmama tesadüfe inanç değil, hayır. Tesadüfen olmadık sonsuzuz ya da hep vardık.
Bir kerelik olmadık.. Yaşam, yaşama varolma sonsuzdur. Kendi olma ile diğerleri olma arasında bir ayrım kalmadığında (kendini seçim kalmdığında) (özel kalmadığında) bocalama kalmaz çünkü bu ruh ,yeniden doğmalar ya da tersi ne olunduğu gibi şeylerin herhangi ikilemi olmamasıdır.
https://efelsefe.com/topic/1717/felsefe-de-ruha-bakış-nasıldır/72
-
@Efruhte, içinde söyledi: Terörist İsrail
@ictenlik, içinde söyledi: Terörist İsrail
Hayır ve evet
Bu nasıl oluyor?
Dinler geniş bir tabir. Kapsamı o kadar uzun ki tüm uzayı kapsayabilir. Yukarıda sana kendimin de dindar ve inançlı olduğunu sadece seninle aynı tanrı kavramını (monoteizm) içermediğin zaten ilettik.
Tek basit örnek. Budizm bir din gibi sınıflanır.
Eklenen soru yanıtlanmamış
-
@ictenlik peki bu durumda dünya da haksızlığa uğrayanların hakkı nerede?
-
@Efruhte, içinde söyledi: Terörist İsrail
@ictenlik peki bu durumda dünya da haksızlığa uğrayanların hakkı nerede?
Çok geniş bir soru ve eklediğim alıntı bunu içeriyor.
Okyanusta haksızlığa uğrayan balıkHakkı tüm okyanusta, tüm balıklarda ve kendin de ,her üçü ...
Bir kere hak nedir?
-
@ictenlik bu şekilde düşünüldüğünde birey olarak bir hakkın mevcudiyeti olmaz.
Madem ki, doğduğunda herşeyiyle kendine ait donanımlı bir birey olarak dünya alemine geliyorsa , ilk olarak bu dünya da yaşam hakkı doğduğu anda ona aittir. Ve sonra diğer hakları gelir.
Hak nedir dersek edinimleri ,kazanımları. -
@Efruhte, içinde söyledi: Terörist İsrail
@ictenlik peki bu durumda dünya da haksızlığa uğrayanların hakkı nerede?
İnsanlar şamanizmi ve animizmi bile doğa dini olarak görür ve onların olmadığı gibi uzakdoğudaki insanların da böyle bir sorunu ya da sorusu yok.
Bir kere bunu sorduğunuzda insanın varoluş sorununu haksızlık, onu çözme ve bunu dünya ötesi/dışı bir mahkeme ya da iradeye devir gibi karmaşık bir düşünce süreci ya da varlık buhranıyla , ontolojik buhranla karşılaşırdık.
Hayalgücünüzü kullanın ,tanrıdan daha adil çözümler bulabilirisiniz.
Kendinizle yüzleşeceksiniz ve hesaplaşacaksınız ve bu mahkeme sandığınızdan daha ağır olacak. Bir yargıca ihtiyacınız kalmayacak
Tanrı yeterince adil mi ve hem ona inanmak onu varetmezdi. Yani olmayacağı için yargılayamayacak/varedilemez.
Hayvanların dünyasında bir haksızlık görüyor musun? Kuşların ve kaplanların dünyası
Taşta büyüyen ağaçla su kenarında uzanan söğüt arasında hiç hak farkı gördün mü?_
-
@Efruhte, içinde söyledi: Terörist İsrail
@ictenlik bu şekilde düşünüldüğünde birey olarak bir hakkın mevcudiyeti olmaz.
Madem ki, doğduğunda herşeyiyle kendine ait donanımlı bir birey olarak dünya alemine geliyorsa , ilk olarak bu dünya da yaşam hakkı doğduğu anda ona aittir. Ve sonra diğer hakları gelir.
Hak nedir dersek edinimleri ,kazanımları.Bir şey herşeye aittir. Kendine ve tümüne (tüm herşeye) ve bu zaten aynı şey ve bu zaten belirtildi.
-
@ictenlik, içinde söyledi: Terörist İsrail
Tanrısız da varoluş anlamlıdır ve tanrıya inanmama tesadüfe inanç değil, hayır. Tesadüfen olmadık sonsuzuz ya da hep vardık.
Madem ki hep vardı dünya da bu hep var olmasını da koruyabilirdi . Ölüm gibi bir olay olmaması lazımdı.
Ölüme,yaşlılığa yenik düşüyorsa varoluşu birinin elinde olan mahluk olduğunu gösterir. -
@ictenlik ama bu adaleti sağlamaya yetmiyor. Dünya da zulüm yapanın, ezenin, haksızlık yapanın yanına kâr kalıyor.
-
Ve böyle bir inanca sahip olsaydım kötülük yapmanın kişinin kendini koruması için bir gereklilik olarak görürdum .
-
Ve yine kötülük yapanın sorumluluğunu iyilik yapanın üzerine yikmakta yine bu inancın getirisi olur. Ak ile kara (iyi ile kotu )birbirinden ayrılmamış olur.
-
@Efruhte, içinde söyledi: Terörist İsrail
@ictenlik, içinde söyledi: Terörist İsrail
Tanrısız da varoluş anlamlıdır ve tanrıya inanmama tesadüfe inanç değil, hayır. Tesadüfen olmadık sonsuzuz ya da hep vardık.
Madem ki hep vardı dünya da bu hep var olmasını da koruyabilirdi . Ölüm gibi bir olay olmaması lazımdı.
Ölüme,yaşlılığa yenik düşüyorsa varoluşu birinin elinde olan mahluk olduğunu gösterir.Dünyalar. Çoğul. Sonsuz.
-
@Efruhte, içinde söyledi: Terörist İsrail
@ictenlik ama bu adaleti sağlamaya yetmiyor. Dünya da zulüm yapanın, ezenin, haksızlık yapanın yanına kâr kalıyor.
Sonra karı götürüp öbür tarafta harcıyor böyle mi?
-
@Efruhte, içinde söyledi: Terörist İsrail
Ve böyle bir inanca sahip olsaydım kötülük yapmanın kişinin kendini koruması için bir gereklilik olarak görürdum .
Kendini koruma gereklilik ve sadece bu kadar, kötülüğü nerden buldun? Kötülük kavramını bulamazdın ki! Üretmezdin bile, dilinde bile varolmaz
Doğa da sadaka ya da yoksul var mı?
Kuşların dilinde yok. Kuşların cennet ve cehenneminde intikama gerek var mı?
-
@ictenlik aslında nereden bakarsanız bakın sonuç bir yaraticinin varlığına çıkıyor.
Hayvanlar alemine bakıyorsunuz arı bal yapmasını nasıl ögrendi.
Ve bunun gibi o kadar çok ki.
İnsanlar alemine bakiyorsunuz sadece şu konuşma yeteneği ,diller bile bir yaratıcının varlığının delilleri.Dünya gibi yaşanılan gezegenler var mıdır bilemem . Ama kainat, uzay bilimin öğrettiğinden çok ama çok daha fazlası
-
@Efruhte, içinde söyledi: Terörist İsrail
Ve yine kötülük yapanın sorumluluğunu iyilik yapanın üzerine yikmakta yine bu inancın getirisi olur. Ak ile kara (iyi ile kotu )birbirinden ayrılmamış olur.
Bak. Renk skalasını (tüm renklerin olduğu bir daire düşün) (bunu hızla) döndürürsem beyaz olur, ışığı geçirmiyorsa kara olur .Bu ikisini ayırabiliriz ama sorun ne? Bir şeyi bilmediğimizi sanman mı?.
Kendinle yüzleş ve kendini sına. -
@ictenlik dünyada adalet olunmadigi için muhakkak ki bu adaletsizliklerin çözumlendigi bir mahkemenin olması insanoğlunun hakkıdır.
Eğer böyle bir mahkeme olmazsa yoksa bu insanoğluna zulümdür.