Hz. İsa Mesih'in inişi ve Hz. Mehdi'nin gelişi meselesinin dinimizdeki yeri ve z kuşağı alimleri.
-
@Prens-Ernak, içinde söyledi: Hz. İsa Mesih'in inişi ve Hz. Mehdi'nin gelişi meselesinin dinimizdeki yeri ve z kuşağı alimleri.
Bu konu başlığı inananlara hitap etmektedir. Lütfen dini alaya alacak ya da kötüleyecek yorumlar yapmayalım.
Kişisel görüşümü yazayım. Kötüleme olarak algılamazsan memnun olurum.
Mehdi, Mesih filan gelmeyecek. Zaten peygamberliğini ilan edenleri önce akıl hastanesine, orası kesmezse direk hapishaneye kapatıyorlar. Devlet bu mehdilik çılgınlığına böyle şahane bir çözüm bulmuş.Haberdeki şahıs ağır vaka akıl hastası demek ki. Muhtemelen 1-2 senedir ilaçlarını da kullanmadı. İlaçlarını kullanan bir akıl hastası asla suç işlemez. İlaç kullanıldığında suç işleme ihtimali normal insanlardan bile daha düşük oluyor.
-
Süpermiş ya koptum.
-
@Prens-Ernak, içinde söyledi: Hz. İsa Mesih'in inişi ve Hz. Mehdi'nin gelişi meselesinin dinimizdeki yeri ve z kuşağı alimleri.
mütevatir hadisi
Ben bahsettiğiniz muhteremin videosuna ulaştım aynı video ise kıssadan hisse size ben mehdiyim diyen kimselere inanmayın diyerek mehdi inancının tarihsel süreçlerinden bahsetmiş ki bilgilerin geçtiği tarihin şartlarına göre değerlendirilmesi gerekliliğine inanan birisi olarak doğru bir sosyal mesaj olduğunu düşünüyorum. Zira daha geçtiğimiz hafta yurt içi & yurtdışı ayrı kanallar oluşturmuş ben mehdinin annesiyim diyen ikiz villada oturan bir hanım vardı
Hadis, bildiğimiz üzere Hz. Muhammed'e atfedilen ve onun sözleri, fiilleri, onaylamaları ve sıfatlarını içeren bilgilerdir. Hadis alimleri ayrıca sahabe ve tabiinin söz ve fiillerini de ekledikleri varsayılmaktadır. İslam medeniyeti için şüphesiz hadisler önemlidir lakin İslam'da, dinî hukuk ve ahlakî rehberlik için bir kaynak olarak otoritesi, Kur'an'dan sonra gelir. Buna ek olarak mütevatir hadisin oluşu, geçerliliği hakkında eminim bilginiz vardır hala tartışmalar devam etmektedir. Mütevatir hadis yoktur, mütevatir sünnet vardır görüşü de azımsanacak ölçüde değildir. Buradan hareketle fikir birliği dahi sağlanamamış bir kavramın ceza kapsamı ne kadar geçerlidir bu da ayrı bir tartışma konusu bence.
İnananlar esasında soruyorum kutsal kitaplar toplumu doğru yönlendirmek amacı ile bizlere ulaştırılmış kural ve kaidelerden oluşan bir pusula ise esas alınması gereken bilgilerin, onun ışığında değerlendirilmesi gerekmez mi? Diğer bir bakış açısıyla mehdi inancı, dinin temel esaslarından olmaması, mehdinin geleceğini reddeden birisi dini açıdan mesul değildir düşüncesini desteklemez mi diye düşünmemek işten değil. İslam Hukukunun temel ilkelerine baktığımızda adaletli olmak, misillemede sınırı aşmamak, anlaşmalara sadık olmak ve haksızlık yapmamak yer alır. Mehdi inancı hangi ilkeye aykırı görünüyor?
Fikir de paylaşmak istediğiniz için inanan birisi olarak belirtmek isterim bence "oku" dan hareketle araştırmanın, sorgulamanın, destekleyen ya da tam aksini iddia eden kaynaklara ulaşmanın ve bunun eşliğinde muhakeme etmenin sakıncası yoktur zira buradaki özne kişinin kendisidir. Dolayısı ile cezası hukuk şeriat vs değil yaradan ile kendisi arasında ilintilidir.
Selamlar.
@kunfeyekunkizi, içinde söyledi: Hz. İsa Mesih'in inişi ve Hz. Mehdi'nin gelişi meselesinin dinimizdeki yeri ve z kuşağı alimleri.
@Prens-Ernak, içinde söyledi: Hz. İsa Mesih'in inişi ve Hz. Mehdi'nin gelişi meselesinin dinimizdeki yeri ve z kuşağı alimleri.
mütevatir hadisi
Ben bahsettiğiniz muhteremin videosuna ulaştım aynı video ise kıssadan hisse size ben mehdiyim diyen kimselere inanmayın diyerek mehdi inancının tarihsel süreçlerinden bahsetmiş ki bilgilerin geçtiği tarihin şartlarına göre değerlendirilmesi gerekliliğine inanan birisi olarak doğru bir sosyal mesaj olduğunu düşünüyorum. Zira daha geçtiğimiz hafta yurt içi & yurtdışı ayrı kanallar oluşturmuş ben mehdinin annesiyim diyen ikiz villada oturan bir hanım vardı
Hadis, bildiğimiz üzere Hz. Muhammed'e atfedilen ve onun sözleri, fiilleri, onaylamaları ve sıfatlarını içeren bilgilerdir. Hadis alimleri ayrıca sahabe ve tabiinin söz ve fiillerini de ekledikleri varsayılmaktadır. İslam medeniyeti için şüphesiz hadisler önemlidir lakin İslam'da, dinî hukuk ve ahlakî rehberlik için bir kaynak olarak otoritesi, Kur'an'dan sonra gelir. Buna ek olarak mütevatir hadisin oluşu, geçerliliği hakkında eminim bilginiz vardır hala tartışmalar devam etmektedir. Mütevatir hadis yoktur, mütevatir sünnet vardır görüşü de azımsanacak ölçüde değildir. Buradan hareketle fikir birliği dahi sağlanamamış bir kavramın ceza kapsamı ne kadar geçerlidir bu da ayrı bir tartışma konusu bence.
İnananlar esasında soruyorum kutsal kitaplar toplumu doğru yönlendirmek amacı ile bizlere ulaştırılmış kural ve kaidelerden oluşan bir pusula ise esas alınması gereken bilgilerin, onun ışığında değerlendirilmesi gerekmez mi? Diğer bir bakış açısıyla mehdi inancı, dinin temel esaslarından olmaması, mehdinin geleceğini reddeden birisi dini açıdan mesul değildir düşüncesini desteklemez mi diye düşünmemek işten değil. İslam Hukukunun temel ilkelerine baktığımızda adaletli olmak, misillemede sınırı aşmamak, anlaşmalara sadık olmak ve haksızlık yapmamak yer alır. Mehdi inancı hangi ilkeye aykırı görünüyor?
Fikir de paylaşmak istediğiniz için inanan birisi olarak belirtmek isterim bence "oku" dan hareketle araştırmanın, sorgulamanın, destekleyen ya da tam aksini iddia eden kaynaklara ulaşmanın ve bunun eşliğinde muhakeme etmenin sakıncası yoktur zira buradaki özne kişinin kendisidir. Dolayısı ile cezası hukuk şeriat vs değil yaradan ile kendisi arasında ilintilidir.
Selamlar.
bu yazdıklarınızın bir kısmına ilk postumda cevap vermiştim, iyi okumadığınızı düşünüyorum, en önemli gördüklerim de şunlar:
Mehdi ve Mesih inancı dinin inançlarındandır, mütevatir hadisin hüküm açısından kurandaki ayetten farkı yoktur, sübutu kesindir. hükümsel olarak farziyet ifade eder bundan dolayı. Bu binlerce yıldır gelen islam literatürü açısından islam hukuku açısından yerleşik bir hükümdür, bizler araştırmaya sorgulamaya karşı değiliz çünkü iman insanın içinden olan ya da olmayan bir durumdur, bu kiminde az kiminde çoktur, kimi filozoflar sorgulamaları yüzünden küfürlerini derinleştirmişken kimi alimler sorgulamaları sayesinde imanlarını kuvvetlendirmiş daha da derin ilimlere sahip olmuşlardır, bu da kaderdir aslında.
-
mehdiyi nasıl bileceğiz, hiç kimse ben mehdiyim diyemez, dese delilikten hapse atarlar, nereden bileceğiz gibi soruların cevabını Bediüzzaman risalelerinde cevaplamıştır,
ahir zaman şahıslarını anlatırken aklın ihtiyarı elinden alınmaz demektedir, yani imtihana kapı açık bırakılır insanlar inkar etme imkanı bırakılır demektedir, dolayısıyla inkar edenler yine küfürlerinde diretmek için kendilerinde kuvvet yol bulacaktır akıl ve mantık örgüsünde. ama müslümanlar içlerindeki inanç dolayısıyla kendiliğinden onlara inanacaklardır. yine bediüzzaman ahir zamanda isa aleyhisselamın ashabını anlatırken onlara cemaati mücahidine ruhani demektedir ve mukarrip olduklarını belirtmiştir. buralardan anlıyoruz ki , ahir zaman şahsiyetleri ruhaniler ama mukarrip makamındaki ruhanilerdir. Tasavvvufta ruhani tasavvuf makamlarına gelmişlere denir. Mukarrip makamında bulunanlara arifler denir ve mukarriplik makamı tasavvufta velayetten hemen önceki makamdır.
Yine Erzurumlu İbrahim Hakkı hz. leri velayet makamında yani nefis mutmainne makamında bulunanlar için bu mertebedeki zatların görenler cezb olur demektedir.
yine bediüzzaman, İsa aleyhisselemı herkesin bilmesi gerekmez havassı ve mukarripleri imanın nuru ile onu tanır demektedir.Buralardan şunları anlıyoruz:
İsa aleyhisselam'ın ashabı tasavvuftaki mukarrip makamında zatlardır. ve insanları etkilemeleri (içinde iman bulunanları) söz konusudur, işte bu ahir zaman zatların yüzlerinde, bu makamdaki zatları görenler cezb olur tasavvufi bilgisinden hareketle, haşyet korku müslümanlara dini yaşama arzusu verme ve imanlarını kuvvetlendirme, saygı kutsiyet duyguları cezb vardır. Bu duyguların getirdiği saygı ve bağlılık akıl ve dille anlatılamaz. Bundan hareketle bu şahıslara iman sahiplerinin ittibası gayri ihtiyari kendiliğindendir. Havass ise islam dininde velayeti simgeler ve muhtemelen dini otoriteye sahip mehdi, isa aleyhisselamın ashabı olacaktır. -
Deccal= yapay zeka
Mehdi=Trump
yoksa tam tersi mi?
-
mehdiyi nasıl bileceğiz, hiç kimse ben mehdiyim diyemez, dese delilikten hapse atarlar, nereden bileceğiz gibi soruların cevabını Bediüzzaman risalelerinde cevaplamıştır,
ahir zaman şahıslarını anlatırken aklın ihtiyarı elinden alınmaz demektedir, yani imtihana kapı açık bırakılır insanlar inkar etme imkanı bırakılır demektedir, dolayısıyla inkar edenler yine küfürlerinde diretmek için kendilerinde kuvvet yol bulacaktır akıl ve mantık örgüsünde. ama müslümanlar içlerindeki inanç dolayısıyla kendiliğinden onlara inanacaklardır. yine bediüzzaman ahir zamanda isa aleyhisselamın ashabını anlatırken onlara cemaati mücahidine ruhani demektedir ve mukarrip olduklarını belirtmiştir. buralardan anlıyoruz ki , ahir zaman şahsiyetleri ruhaniler ama mukarrip makamındaki ruhanilerdir. Tasavvvufta ruhani tasavvuf makamlarına gelmişlere denir. Mukarrip makamında bulunanlara arifler denir ve mukarriplik makamı tasavvufta velayetten hemen önceki makamdır.
Yine Erzurumlu İbrahim Hakkı hz. leri velayet makamında yani nefis mutmainne makamında bulunanlar için bu mertebedeki zatların görenler cezb olur demektedir.
yine bediüzzaman, İsa aleyhisselemı herkesin bilmesi gerekmez havassı ve mukarripleri imanın nuru ile onu tanır demektedir.Buralardan şunları anlıyoruz:
İsa aleyhisselam'ın ashabı tasavvuftaki mukarrip makamında zatlardır. ve insanları etkilemeleri (içinde iman bulunanları) söz konusudur, işte bu ahir zaman zatların yüzlerinde, bu makamdaki zatları görenler cezb olur tasavvufi bilgisinden hareketle, haşyet korku müslümanlara dini yaşama arzusu verme ve imanlarını kuvvetlendirme, saygı kutsiyet duyguları cezb vardır. Bu duyguların getirdiği saygı ve bağlılık akıl ve dille anlatılamaz. Bundan hareketle bu şahıslara iman sahiplerinin ittibası gayri ihtiyari kendiliğindendir. Havass ise islam dininde velayeti simgeler ve muhtemelen dini otoriteye sahip mehdi, isa aleyhisselamın ashabı olacaktır.@Prens-Ernak, içinde söyledi: Hz. İsa Mesih'in inişi ve Hz. Mehdi'nin gelişi meselesinin dinimizdeki yeri ve z kuşağı alimleri.
Bediüzzaman
Birader sen bize ne kürtçü said' den nağmeler anlatıon?
Dinciyim, hadisciyim diyon haram müzik satıyon(paylaşıyon)?
https://sahihhadisler.com/konu/detay/Muzik-Dinlemek-Haramdir
Bu ne perhiz ne lahana....Kendi içinde tutarsız, samimiyetten uzak insanlar neden hep bu kürtçü sait zırvalarına aklını kiraya vermişlerden çıkar?
-
Deccal tamamen hayal ürünü, kurgulanmış karakterdir.
Bir gözü olmayacak, her türlü mucizeyi göstererek insanları ateist yapacak filan tam anlamıyla bir saçmalık. Aslında bu hikayeler din dedikleri sayıklamaların gerçek dışı olduğunu anlayabilmek için güzel bir fırsattır.Dış görünüşü bu şekilde olan birinin deccal olduğunu direk fark edip kafasını keserler zaten. Sıkıysa Yozgat'a, Konya'ya gelsin o Deccal bozuntusu.
Adamı diri diri keserler. Hem de kafadan. -
Deliliğin son sınırı tanrı olduğunu iddia etmektir. Ona gelinceye kadar işte peygamber, mehdi filan alt kademe delilikler gelir.
Hukuk asla dine dayandırılamaz. Tek hukuk vardır o da akla ve bilime dayanan çağdaş evrensel hukuktur. Başka hukuk yoktur.
-
@TENTEN, içinde söyledi: Hz. İsa Mesih'in inişi ve Hz. Mehdi'nin gelişi meselesinin dinimizdeki yeri ve z kuşağı alimleri.
Deccal= yapay zeka
Mehdi=Trump
yoksa tam tersi mi?
Mehdi = Trump
Mesih = Elon Musk
Yecüc Mecüc = Çinliler
Zulkarneyn seddi = Artmış gümrük vergileri
Deccal = Çin Komünist Partisi
Dabbetül Arz = Deepseek