İçeriğe atla
  • Kategoriler
    • All Categories
    • Individual Categories
    • Tartışma
      • Serbest Kürsü
      • Sizin Köşeniz
      • Eğlence & Oyun
    • Felsefe
      • Felsefe Tarihi
      • Felsefe Okulu
      • Filozoflar
      • Felsefe Sözlüğü
    • Soru & Cevap
      • Din & İnanç
        • Astroloji
        • Mitoloji
        • Spiritüel Hayat
        • Anadolu
        • Orta Doğu
        • Hint
        • Uzak Doğu
        • Yeni
      • Genel Alanlar
        • Sosyoloji
        • Psikoloji
        • Tarih & Edebiyat
        • Bilim & Teknoloji
        • Kültür & Sanat
      • Duyuru & Destek
      • World
      • Güncel
      • Popüler
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
      Daralt
      Marka Logo efelsefe
      Düşünce, eleştiri ve paylaşım platformu
      • Kurallar
        • Light
        • Cloudy
        • Dim
        • Dark
      1. Ana Sayfa
      2. Felsefe
      3. Felsefe Okulu
      4. Tasavvuf
      5. " MİZAÇ "tefekkür ilmidir.

      " MİZAÇ "tefekkür ilmidir.

      Konu Zamanlandı Sabitlendi Kilitli Taşındı Tasavvuf
      mizaç
      1 İleti 1 Yayımlayıcılar 119 Bakış
      • En eskiden en yeniye
      • En yeniden en eskiye
      • En çok oylanan
      Cevap
      • Yeni başlık oluşturarak cevapla
      Cevaplamak için giriş yapın
      Bu başlık silindi. Sadece başlık düzenleme yetkisi olan kullanıcılar görebilir.
      • Z Çevrimdışı
        Z Çevrimdışı
        zafiRa
        1 Mar 2022 15:33 tarihinde yazdı Son düzenleyen:
        #1

        "'Mizaç, tefekkür ilmidir.”
        "Anasır-ı Erbaa <<< Dört Unsur: Hava, Su, Toprak, Ateş

        Ahlat-ı Erbaa <<< Dört Hılt: Dem(kan), Balgam(su),
        Safra(ateş), Sevda(toprak)"

        Geçmişteki bilim insanlarının eserlerine göre, "mizaç, iki şeyi birbirleriyle harmanlamak demektir." Aslında mizaç, zıt unsurların (ateş, hava, su ve toprak) bileşenlerinin, karşılıklarının tepkimelerinden kaynaklanan bir oluşum ve durumdur.
        Basit olarak söylemek gerekirse;
        Mizaç, birbirini etkileyen dört elementin niteliklerinin (sıcaklık, soğukluk, kuruluk ve nem) sonucunda oluşan kalitedir.
        Geleneksel tıbbın önemli konularından birisi, mizaçtır. Aristo felsefesi ile ortaya atılan 4 Mizaç Teorisi, Hipokrat tarafından insan bedenine uygulanarak Humoral Patoloji Bilimi lni doğurmuştur. Bu teoriye göre insanların hastalıklarının nedeni 4 temel elementle uyuşmazlıklarından kaynaklanır.
        Kökeni MÖ. 5. yüzyıla kadar dayanan 4 Mizaç Teorisi, ibn-i Sina gibi İslam âlimlerince de kabul edilen ve geliştirilmeye devam edilen bir bilim dalı olmuştur.
        Zamanla Batı tıbbından etkilenmeye başlayan doğu kültürü, kademeli olarak mizaç biliminden uzaklaştırılmıştır. Mizaç bilimi de hayatımızdan ayrıştırılmış, yaşam alanlarımızdan kaldırılmıştır.
        Mizaç ilmi ortadan kaldırıldığında tüm bilimlerin arasında en büyük zarar gören alanlar; tıp ve tedaviye yönelik alanlar olmuştur.
        Kişiye, mizaca yönelik tedavi yerine basmakalıp tedaviler uygulanmaya başlanmıştır.

        insanların mizaçları olduğu gibi, bitkilerin, hayvanların, mevsimlerin, saatin, coğrafi bölgelerin, yaşın da mizaçları vardır.
        Kişinin kendi mizacını öğrenebilmesi için bu ayrıntılara dikkat etmesi gerekir. Yazın sabah mı doğdu, kışın ikindi vakti mi, mevsimin başı mıydı sonu mu? Coğrafi bölge olarak nemli bir yerde mi, yoksa kuru bir yerde mi doğdu? Tüm bunları en ince ayrıntısına kadar not alarak mizacınızı öğrenmeye çabalayabilirsiniz

        Mevsimler:
        İlkbahar — sıcak ve yaştır. (Hava grubu)
        Yaz sıcak ve kurudur. (Ateş grubu)
        Sonbahar — soğuk ve kurudur. (Toprak)
        Kış — soğuk ve yaştır. (Su)

        Vakitler:
        Sabah: Soğuk ve kuru — Toprak
        Öğle: Sıcak ve kuru — Ateş ikindi: Sıcak ve yaş - Hava Akşam: Soğuk ve yaş - Su
        Not:
        Sabahtan kastımız: Sabah ezanı saati ile 10:30 arası
        Öğleden kastımız: 10:30 ile ikindiyi geçirene kadar
        İkindiden kastımız: İkindiden sonra ile Yatsıyı geçirene kadar
        Akşamdan kastımız: Gecenin kalanı, sabaha kadar.
        ikinci bir not: İranlı hekimlerimiz Sabah vakti ile ikindi vaktini bizlerden tam ters almaktadırlar. Sabah vaktine, hava; ikindi vaktine, toprak demektedirler.

        Yaş Aralığı ** :insanın farklı yaşlarda farklı mizaçları olur.
        Büyüme ve gelişme çağında (doğumdan itibaren otuz yaşına dek) sıcak ve kuru mizaçlıdır. ** Ateş

        Gençlik çağında (30 — 40 yaşlarında), sıcak ve nemli mizaçlıdır. Hava
        Orta yaş döneminde (40 - 60 yaşlarında), soğuk ve nemlidir. Su
        Son olarak, yaşlılık döneminde (60 yaş ve sonrası) soğuk ve kurudur. Toprak
        ** Gittikçe toprağa meylederiz. Vücudumuz kurur, soğur, çatlar hatta toprak gibi...
        Diyelim ki, doğuştan toprak grubundayız. Yani
        Sonbaharda sabah ezanı sonrasında doğdunuz.
        (Tabiki sadece bu şartlar sizi toprak yapmaz O) 20 yaşındasınız şuan. Yaş aralığınız ateş grubunu gösteriyor, siz ise toprak .. Kafalarımız karışmasın
        Toprak mizacını gençken daha hareketli geçiriyorsunuz, tabiki bir toprağa göre, ateş olsaydınız çok çok daha hareketli olacaktınız. Orta yaşa geldiğiniz de ise hava grubunun özellikleri ile toprak mizacını yaşıyorsunuz.

        @atolyetasavvuf

        Benim doğrum, senin korkun olabilir korkularınla yüzleşmezsen var olamazsın..!

        1 Cevap Son cevap
        3
        • P phi bu başlığı 1 Mar 2022 17:30 tarihinde Bilim bölümünden taşıdı

        Cevap
        • Yeni başlık oluşturarak cevapla
        Cevaplamak için giriş yapın
        • En eskiden en yeniye
        • En yeniden en eskiye
        • En çok oylanan

        1/1

        1 Mar 2022 15:33


        © 2021-2025 efelsefe.com
        Iyi gunler Ziyaretçi
        İzinler Kurallar
        • Giriş

        • Hesabınız yok mu? Kayıt Ol

        • Aramak için giriş yapın veya kaydolun
        1 - 1
        • İlk ileti
          1/1
          Son ileti
        0
        • Kategoriler
          • All Categories
          • Individual Categories
        • World
        • Güncel
        • Popüler
        • Kullanıcılar
        • Gruplar