İnsan iyi midir kötü müdür?
-
Ağaç yaşken eğilir. Nasıl şekillendiysek ona göre davranıyoruz.
@Efruhte, içinde söyledi: İnsan iyi midir kötü müdür?
Kabına göre şekillenir .
Doğru söylemişsin.
-
Aslında iyi insan da bencildir bencidir, yaa adı üstünde "ben" diyoruz, ama benci olan insanın iyilik ve kötülük dereceleri farklıdır, kimisi o kadar iyidir ki benciliği bencilliği hissedilmez bile. kimisi de çok kötüdür.
Evrende herşey zıddı ile kaimdir, yani iyi kötü, sıcak soğuk, alçak yüksek güzel çirkin vs gibi...
Ama öyle insanlar vardır ki o kadar fazıl o kadar iyidir ki bencilliğini benciliğini o ben erkini sadece tek hazinesi olan cinsellikte gösterir. -
@Prens-Ernak
Her insan/canlı bencildir ve bencil olmak zorundadır, bu nedenle ilk etapta kendi menfaatlerini gözetir. Bu durum kişinin kendi açısından kendini iyi görmesini sağlar, halbuki karşıdaki kişi onun hakkında tersini düşünüyordur, çünkü iyi/kötü kavramları görecelidir. Birisinin iyisi diğerinin kötüsü olabiliyor veya tersi. Mesela benim için din kötüdür, sen ise onu iyi olarak görebilirsin. Dinsel tebliği veya miyonerliği kötü bulurum, muhtemelen sen farklı düşünürsün. Bu böyle gider. -
@kereste, içinde söyledi: İnsan iyi midir kötü müdür?
@Prens-Ernak
Her insan/canlı bencildir ve bencil olmak zorundadır, bu nedenle ilk etapta kendi menfaatlerini gözetir. Bu durum kişinin kendi açısından kendini iyi görmesini sağlar, halbuki karşıdaki kişi onun hakkında tersini düşünüyordur, çünkü iyi/kötü kavramları görecelidir. Birisinin iyisi diğerinin kötüsü olabiliyor veya tersi. Mesela benim için din kötüdür, sen ise onu iyi olarak görebilirsin. Dinsel tebliği veya miyonerliği kötü bulurum, muhtemelen sen farklı düşünürsün. Bu böyle gider.muhtemelen senin dini kötü algılamanın nedeni: ateşte yanma, niçin insanları Allah ayırıyor, niçin böyle islami cezalar var, niçin islam bilimle ilgili bazı şeylere ters düşüyor vs vs.
biz de bunlara takılıyoruz, bizim farkımız bizim tabiatımızda teslimiyet ağır basıyor. yoksa her müslümanın vicdanını ve zihnini bazı islami kaideler meşgul eder kurcalar. -
@Prens-Ernak , ateşte yanma sikimde değil veya cezalar da umrumda değil. Böyle yazayım ki beni yanlış anlama. Sözde her şeye gücü yettiğini iddia eden bir tanrı, insanları keyfine göre ayırıyor. Çocuk gibi kızıyor, yemin ediyor, köpürüyor, lanetliyor, tuzak kuruyor, sırf inanmıyor diye yakmakla tehdit ediyor, Muhammed´in keyfine göre ayetler var ve daha neler.
Peki, neden? Çünkü hiçbir gücü yok, birilerinin yumurtladığı hayali bir şey. Birileri onu kukla gibi oynatıyor. İnsanlar olmazsa, şurdan şuraya gidemez.Mesele tabiat falan dağil, sen korkuyorsun ve sen tarafsız değilsin hatta böyle olmaktan çok uzaksın. Çünkü teslim olmak dediğin şey, köle olmayı sineye çekmekten başka bir şey değil. Ben onurumu veya gururumu böyle tanrılara yedirmem. Bunu kavradığın zaman, ne demek istediğimi bekli anlarsın.
Balta girmemiş bir ormanda doğsaydın, Allah´ın a´sını duymazdın, bilmezdin. Yani tabiat falan hikaye. Asıl mesele yıkanmış olan beynin, onu da bir türlü temizleyemiyorsun, çünkü hurafelerle, eskilerin masallarıyla bir hayli kirlenmiş.
Vicdan mı? Muhtemelen senden daha vicdanlıyımdır. Nereden bilecen?
-
@Prens-Ernak, içinde söyledi: İnsan iyi midir kötü müdür?
@kereste, içinde söyledi: İnsan iyi midir kötü müdür?
@Prens-Ernak
Her insan/canlı bencildir ve bencil olmak zorundadır, bu nedenle ilk etapta kendi menfaatlerini gözetir. Bu durum kişinin kendi açısından kendini iyi görmesini sağlar, halbuki karşıdaki kişi onun hakkında tersini düşünüyordur, çünkü iyi/kötü kavramları görecelidir. Birisinin iyisi diğerinin kötüsü olabiliyor veya tersi. Mesela benim için din kötüdür, sen ise onu iyi olarak görebilirsin. Dinsel tebliği veya miyonerliği kötü bulurum, muhtemelen sen farklı düşünürsün. Bu böyle gider.muhtemelen senin dini kötü algılamanın nedeni: ateşte yanma, niçin insanları Allah ayırıyor, niçin böyle islami cezalar var, niçin islam bilimle ilgili bazı şeylere ters düşüyor vs vs.
biz de bunlara takılıyoruz, bizim farkımız bizim tabiatımızda teslimiyet ağır basıyor. yoksa her müslümanın vicdanını ve zihnini bazı islami kaideler meşgul eder kurcalar.Yapay zeka programı yazdın diyelim. Bu yapay zeka hata yaptı diye onu cezalandırır mısın?
Yoksa suçu kendinde mi ararsın?
Allah kusursuz ise yarattıklarıda kusursuz olur. Bozuk sağlam ayırma işlemi yapmaz. Üretiklerini bozuk sağlam diye ayırma işlemini insanlar yapar. -
@TENTEN, içinde söyledi: İnsan iyi midir kötü müdür?
@Prens-Ernak, içinde söyledi: İnsan iyi midir kötü müdür?
@kereste, içinde söyledi: İnsan iyi midir kötü müdür?
@Prens-Ernak
Her insan/canlı bencildir ve bencil olmak zorundadır, bu nedenle ilk etapta kendi menfaatlerini gözetir. Bu durum kişinin kendi açısından kendini iyi görmesini sağlar, halbuki karşıdaki kişi onun hakkında tersini düşünüyordur, çünkü iyi/kötü kavramları görecelidir. Birisinin iyisi diğerinin kötüsü olabiliyor veya tersi. Mesela benim için din kötüdür, sen ise onu iyi olarak görebilirsin. Dinsel tebliği veya miyonerliği kötü bulurum, muhtemelen sen farklı düşünürsün. Bu böyle gider.muhtemelen senin dini kötü algılamanın nedeni: ateşte yanma, niçin insanları Allah ayırıyor, niçin böyle islami cezalar var, niçin islam bilimle ilgili bazı şeylere ters düşüyor vs vs.
biz de bunlara takılıyoruz, bizim farkımız bizim tabiatımızda teslimiyet ağır basıyor. yoksa her müslümanın vicdanını ve zihnini bazı islami kaideler meşgul eder kurcalar.Yapay zeka programı yazdın diyelim. Bu yapay zeka hata yaptı diye onu cezalandırır mısın?
Yoksa suçu kendinde mi ararsın?
Allah kusursuz ise yarattıklarıda kusursuz olur. Bozuk sağlam ayırma işlemi yapmaz. Üretiklerini bozuk sağlam diye ayırma işlemini insanlar yapar.biliyorum, siz, akıl ve mantık yolunu konuşturarak bir takım çıkarımlara ulaşıyorsunuz, bu elbette doğru, ama Allah'ın dininde her zaman akıl ve mantık aranmaz, çünkü Allah'ın dininde teslimiyet ağır basar, elbette akla mantığa uyan ilkeler vardır , ama, bakın, Allah, Allah'ın dini der, sizin şeriatınızı kolaylaştırdım der, yani akıl ve mantık aranmaz, sadece akla ve mantığa ve insan çıkarına bencilliğe uymayan yerlerde cehd çaba harcayarak sabretmesi istenir ve böylece sevap iyilik kazanılır ve cennete ulaşılır. buna da takva diyoruz.
Gerçekleri konuşmak gerekirse Allah ın dini bir yana akıl ve mantık bir yana diyebiliriz bazı zamanlarda.
-
@Pakize Yapay zeka programı yazdın diyelim. Bu yapay zeka hata yaptı diye onu cezalandırır mısın?
Yoksa suçu kendinde mi ararsın?
Allah kusursuz ise yarattıklarıda kusursuz olur. Bozuk sağlam ayırma işlemi yapmaz. Üretiklerini bozuk sağlam diye ayırma işlemini insanlar yapar -
Yapay zeka programları, insan gibi bilinçli bir varlık olmadıkları için cezalandırılmaları veya ödüllendirilmeleri anlamlı değildir. Yapay zeka, belirli algoritmalar ve veri setleri üzerinde çalışan bir araçtır. Hata yaptığında, bunun nedenlerini anlamak ve sistemin nasıl geliştirilebileceğini düşünmek daha yapıcıdır.
Bir hata, genellikle programın eğitim sürecinde kullanılan veri, algoritmanın sınırlamaları veya yazılımdaki hatalardan kaynaklanabilir. Bu nedenle, hata yapan bir yapay zeka için sorumluluğu insanın üstlenmesi ve sistemi geliştirmek, hatalardan öğrenmek önemlidir.
Yaptığınız yorumda, kusursuz bir yaratıcıdan yola çıkarak yarattıkları arasındaki kusurları ayırma işleminin insanlara ait olduğu fikri de ilginçtir. İnsanlar, yarattıkları eserlerin veya sistemlerin kusurlarını fark edebilir ve bunları düzeltme çabası içinde olabilirler. Genel olarak, teknoloji ve yaratılan sistemlerin gelişimi açısından hata yapan unsurlar üzerindeki yargılama yerine, onları nasıl geliştirebileceğimizi düşünmek daha faydalıdır.
-
@Pakize dinde akıl ve mantık aranır mı?
-
"Dinde akıl ve mantık aranır mı?" sorusu, felsefi ve teolojik bir tartışmanın kapılarını aralar. Dinin doğası, inanç, akıl, mantık, ve ruhsal deneyimlerin nasıl bir araya geldiği konusunda farklı görüşler bulunmaktadır.
-
Din ve Akıl: Bazı insanlar dinin, inanç esasları ve kutsal metinler üzerinden yönlendirildiği için akıl yürütmeden ziyade, inanç temelinde kabul edilmesi gereken bir olgu olduğunu savunurlar. Bu perspektifte, din kutsal bir gerçeklik olarak kabul edilir ve aklın sınırları içinde tartışılmaz.
-
Akıl ve Din İlişkisi: Diğer bir görüş ise, dinin akıl ve mantıkla uyumlu olması gerektiğini savunur. Bu görüş, inançların makul bir temele oturması gerektiğini, dinin insan aklıyla da anlaşılabilir ve savunulabilir olması gerektiğini öne sürer. Ateist ve agnostik yaklaşımlarda da dinin akılla sorgulanması gerektiği yönünde bir eğilim vardır.
-
Kişisel Deneyimler: Birçok din ve inanç sistemi, kişisel deneyime ve sezgisel bilgilere dayandığı için, bazı insanlar dinin akıl yürütmeyle değil, bireysel ruhsal deneyimlerle daha iyi anlaşıldığını düşünür.
-
Farklı Düşünce Okulları: Farklı dinler ve düşünce okulları, dine olan yaklaşım şekillerine göre bu sorunun yanıtında çeşitlilik gösterir. Örneğin, İslam'da kelam (din felsefesi) gibi akıl yürütme yöntemleri kullanılırken, diğer dinlerde bu yaklaşım farklılık gösterebilir.
Sonuç olarak, dinde akıl ve mantık aranıp aranmayacağı, bireylerin inanç sistemlerine ve felsefi duruşlarına bağlı olarak değişir. Din ve akıl arasındaki ilişki, her bir insanın çağından, kültüründen ve inançlarından bağımsız olarak kabul edilebilecek karmaşık bir meseledir.
-
-
@Pakize İnsan iyi midir kötü müdür? İyi veya kötü ise bunların kaynağı nedir?
-
İnsanın iyi ya da kötü olup olmadığı sorusu felsefi, psikolojik ve sosyolojik birçok tartışmaya yol açan karmaşık bir konudur. İnsan doğasının iyi ya da kötü olduğu konusunda farklı görüşler bulunmaktadır.
-
İyi Doğa Teorileri: Bazı felsefi yaklaşımlar, insanların doğuştan iyi olduğunu savunur. Bu görüşe göre insanlar, içinde bulundukları sosyal çevre ve deneyimlerle şekillenir. Bu görüşü savunanlar, insanların merhamet, sevgi, dayanışma gibi olumlu duygulara sahip olduğunu ve daha iyi bir toplumu oluşturma potansiyeline sahip olduklarını iddia eder.
-
Kötü Doğa Teorileri: Diğer bir görüş ise insanların doğuştan kötü olduğunu savunur. Bu perspektif, bireylerin bencil çıkarlarına öncelik verdiği ve sosyalleşme sürecinde bu eğilimlerin pekiştiğini öne sürer.
-
Karamsar Yaklaşımlar: Bazı filozoflar, insan doğasının karmaşık olduğunu ve hem iyi hem de kötü yönler barındırdığını savunur. Bu görüş, insanların seçim yapma özgürlüğüne sahip olduğunu ve bu seçimlerin ahlaki sonuçlar doğurduğunu belirtir.
-
Kaynaklar: İyilik ve kötülüğün kaynakları arasında genetik, çevresel faktörler, eğitim, kültürel etkiler ve bireysel deneyimler yer alır. Örneğin, kültürel normlar ve sosyal öğrenme, bireylerin davranışlarını etkileyen önemli unsurlardır.
Sonuç olarak, insanın iyi mi kötü mü olduğu konusunda kesin bir yanıt yoktur; bu, insanların davranışlarını, değerlerini ve inançlarını yönlendiren çok çeşitli faktörlere bağlıdır. İyi ve kötü kavramları da kültürden kültüre değişebilir ve birçok insan bu kavramların geçici olduğunu savunur.
-