Anlıklar
-
Para, pul, güç, mevki, özellik, üstünlük, nicelik peşinde bir avuç dürtücü velet bana tanrı öğretti
-
@ictenlik, içinde söyledi: Anlıklar
Para, pul, güç, mevki, özellik, üstünlük, nicelik peşinde bir avuç dürtücü velet bana tanrı öğretti
Benim gibileri bunları dilenirken görenleri söyle. Şahit tutun. Tanrı da şahit olsun
Bilgiden gerçekten, doğruluktan başka yürekte ne atmış ne çarpmış , ne istenmiş, bilinen bilinmeyen varolan varolmayan bütün tanrılar şahit tutulsun da şahitlik etsin
Güç azamet üstünlük için dilenmiş bilenmiş mi yürek? gören görmeyen ,duyan duymayan bilen bilmeyen şahitlik etsin
Divana mahşere yargıya kendimi ben açıyor varsa yüreğini yargıya koyanı yargıya ben çağrıyorum
-
Özgürlüğüm ve gerçeğim (bilgi/hakikat) dışında her şeyden vazgeçmeye ,feragate, her an hazır ve her an açık
Beni malla mülkle satın alanı, esaret altında tutanı, bulun
Dilimi, vicdanımı, ruhumu, töremi, aklımın görüşünü, görüşünün ışığını sahte konforla öteye beriye çekebileni-bükebileni bulun
Bildiğiniz her tür divana ve öteye-beriye ve yargıya aç açığım ve şahit olun
Hadi bulun yüreğimde malk, mülk-mülkiyet, materyal, para, konfor, güç sevgisi ve açlığı da bulup çıkarıp yargılayın.
-
Yarın bir gerçeklik günü, yüzleşme günü, ödeşme günü ya da her türden kıyam, mahşer, kıyamet ve açık bir savaş ve gerçeğe karşı hayatta/ayakta kalma, tutunma günü geldiğinde orada tanrı olmayacak
İnsan insan-a tutunursa günü içinBunu bir kez anlayın
Bunu akılda tutun
Bunu bir kenara not edin
Malınız, töreniz, sahte adetiniz sizi kurtarmayacakBen uyarıyorum
Adım Nuh değil
Adım Şan değil
Korku telaş evinden mülk bark satın almadım
Taş altında taş üstünde sığınmadım, gizlenmedim
Aklımdakinden kendim gizlenmedim ,bildiğimden saklanmadımYüreğiminin aklamının günü gelmeyecek mi
-
Kıyamet günü diye bir şey yoktur. Yalancıların uydurmasıdır.
Keşke olsaydı ama yok. Kim insanların ve hayvanların ödeştirilmesini istemez ki? -
Net ve açık yazıyorum
ve en çokta dinlerinin geçmişte bilgelerinin uygarlıklarını uyardığını söyleyerek bizimle alay edenlere söylüyorum
Şimdi az önce uyarıldınızaçık olarak söyleyebilirdim ki; bilge, peygamber, uyarıcı, seçilmiş, atanmış, özel, önder, bilen bilici, seçkin-seçici, duyan duyucu değilim
Gözlemlerini aktaran sade vatandaş ve ortalama düşünceli ,duyarlı içten bir insan ve ortalama bir sade vatandaş olarak yazıyorum ve uyarıyorum
gittiğiniz yol yol değil
tuttuğunuz din din değil
bilgeyi avam, avamı paşa eyleyip kılandı
akıbetiniz nicedir?, nicolur?
dininiz din, töreniz töre, yolunuz yol değil
Bu tutuşla kılınış, eğri yolda yol kalanda doğru yola çıkandır
dönün
İnsanın birliğine dönün ve insanın birliğine, ortaklığına, birleşmesine, vicdanını yüz çevirin
Tanrı deyi mesafeyi aradan çekin
Sizi hiç bir tanrı kurtarmayacak insanın birliğine gelin dönün sığınınBu çağrı tarafımca yapılmış bu hatırlatma tarafımca yapılmış
Benden gayrı kimseyi bağlamayan bir darlatma/darlatılmanın ürünüdür
Darlatmayınİnsan insana birleşin, insanlığa birleşin, insanlığınıza birleşin, insanlıkla insan gibi insan olup birleşin,
tanrı seçkinciliği/bölücülüğü ve özelciliği güzünüze girsin
Özel mözel yokOcakta yanacak közü kalmayandan
Tanrı deyi bölgü kılmayın
Bölümsüzü bölgüyle bölmeyene bölgeç getirme
Bölgecini kendine götür, kendine sakla -
Bu toplumu biliyoruz. En azından felsefe kavramının kendi, düşünen insanlar, bu kadar yağmacı biçimde, bu kadar açık ama bir o kadar gizlenmiş ve örtük aşağılama ve lince maruz kalmadı
Arada mesafe vardı
Susmak konuşmamak değildir
Düşüncelerin kılığını değiştirmek ve ifadesizlik bazı şeyleri örtmez
Toplumun aldığı yolu görüyoruzFelsefeden sözediyorsak Sokrates içinizde varolup tanrınızla ilgilenmeyebilirdi ve gençleri dininiz ve tanrınızdan uzaklaştırmakla kendi bildiğini okumakla meşgul olabilirdi
Felsefeden sözediyorsak Diyojen içinizde varolup bir köpek kadar hiçlikte kendi başına yaşıyor olabilirdi
Felsefeden sözediyorsak temeli sayılanlardan biri Parmenides içinizde varolsa yaratılamaz oluşunuzda ısrar sürdürecekti
Tabi ağzını açtırırsanız
Kavramın kendi ırzı kalmadı. Felsefenin ırzına ,bilginin ırzına geçtiniz ya da buna yeltenilip duruluyor.
Kavramın ırzı bilgi sevgisi. Teoloji bilgi sevgisiyle uyumlu değilse taciz, yönetme girişimi taciz.Kavramın taban aldığı taban belli, özgeçmişi bellidir. Varoluşunu, özgeçmişini yıpratma yoketme hiçleme çabası gibi
Bu ülkede sanırım sadece bir kaç tane felsefe forumu var.
Bir üst değer değilse ve sizin dininizden özgün bilgi uğraşı olarakta üst değer değilse ya da yakın paralel oluşta bir saygı katmanı belirlenemiyorsa o halde özgürlükleri defedin gitsin
Siz sanıyorsunuz ki dinsel felsefe de olacak olabilir bu geçmişte vardı
Hiç bir zaman olmadı ve kurulamaz. Teoloji felsefenin uzayının yakınına yaklaşamaz.İktidar krallık aşağılamaları, tersini düşünmenin bile özgür olmadığı yoğun kontrol sistemlerinde teolojik görünümlü bir iki filozof bulursunuz
Bilgi emekçiliğini, güncel sekülerizmin, şunun bunun yanına koyup siz tanrınızla dininizle ilgilenmiyor diye düşünen tüm insanları kendini gecesini gündüzü emeğini bilgi etmiş insanı gömerseniz siz hangi cehenneme defolursanız gidin
İki kavramla bütün insanları ikiye bölüp ayrıştırıp kutuplaştırırsanız.
Şimdi bir kitap sevgiyle Sokrates okursunuz. Burada olsa tanrınla geçinemeyebilirdi.
Parmenides Heraklitos karşılaşması, doğa felsefesi şu an okunan yazılan felsefenin temeli sayılıyor. Burada olsalardı din bildirecekseniz üç bin yıl önceki tarihi siliyorsanız. Burayla bağdaşmıyorsanız bağdaşmayın ilgilenmiyorsanız ilgilenmeyin
Siz tüm bunların yerine istenirse dini milli şuur koyun, o adı verileni ya da kendiniz onaylayan tasdikleyen teolojik tanrıtanır bilgeler bulun ve binlerce yıl önceden rivayet öyküyle genel ahlak biçimleyin. Akla tarttırmayın, tartıya alana bildirin de bildirin
Siz ne olacaksınız?
Yanlış bilgi tabanındaysanız size çıkıp tanrı peygamber mi bildirecek?
Bilgi emeği ya da işçiliği bu emeği karatmayın, bu emeği gölgelemeyin ve bu emeği asla ve asla ve asla küçümsemeyin
İçtenlik bildirdi. İçtenlik uyardı
-
Bir ilk neden/sebep, varoluşun kökeni ya da varoluşun (doğuş) açıklanması anlamında tanrı mümkün ya da mevcut değildir
Varoluşta doğuş, zuhur, belirme ya da yokluktan meydana geliş yok
Kök, köken, neden, sebep hiç bir şey yok
Varolan şeyler diğer her şeyle bağlantılı ve aynı olarak sonsuz ve ezelidir. Herhangi bir şey aynı zamanda diğeri ve hepsidir. Herhangi birimizde.
-
Tanrı ilk hareket ettirici değildir
Eğer zamanı keşfederseniz
Bunu bir kez anlayın
Üzerine durup düşünün
Bunu anlamamış, üzerine derince düşünmemiş haliyle bıdı-bıdı yapmanın alemi yok -
Tanrı varoluşunuzun nedeni ya da açıklaması değildir
Nedenlerin ilk nedeni diye bir neden yok
Bu aklın görüş ışığındadır
Bunlar propaganda ideoloji cümleleri değildir
Bu inanç değil biliştir
Bu buluştur, görüştür, biliştir
Sonsuz oluş, nedensiz, bu açıklamanın kendi
Sonsuz varoluş, başka bir açıklama(sı) yok, olmadı-olmayacak
-
@ictenlik, içinde söyledi: Anlıklar
Tanrı varoluşunuzun nedeni ya da açıklaması değildir
Nedenlerin ilk nedeni diye bir neden yok
Bu aklın görüş ışığındadır
Bunlar propaganda ideoloji cümleleri değildir
Bu inanç değil biliştir
Bu buluştur, görüştür, biliştir
Sonsuz oluş, nedensiz, bu açıklamanın kendi
Sonsuz varoluş, başka bir açıklama(sı) yok, olmadı-olmayacak
Tanrı baştan ilk başlatan ,ilk neden, açıklamasıdır. Bunun aranması ve soruşturulmasıyla ilgilidir. Bu soruşturma yani tanrının aranması, başlamanın bulunamayacağının keşfiyle sonlanır. Yani bir neden bulamayacağımızı ve bir tanrı olamayacağını tam bu noktada kabul ederdik. Başlama gibi bir olgu olmayacağı görüldüğünde sorgunun/sınamanın kendi varlığı ve dayanağı da buharlaşacak.
Yani hiç bir tanrı neden değildir ve bir neden de tanrı değildir.
Sonsuz varoluş. Açıklamanın kendi oldu.Kozmolojini açıklanması ilk tanrı ya da ilk neden aranması soruşturmasından bağsızdır. Birinci arayış çöktüğünde ikinciye yöneliriz.
Tanrıyı bulamamak demek materyalizme yönelmek demek değildir.
Hiç bir açıklaması olmamak demekte değildir.
Ahlaksız oluş değildir. Ortak bir varoluşa inanmak gerçek ahlak. -
Ortak iyinin ne olduğuna karar verebilirdik. İyi ve kötünün ne olduğuna karar verebiliriz. Yasa
Mesela deriz ki birini incitmek kötüdür. Devletler kavga ediyor. Büyük silahlarla. Bunlar nereden türüyor?
Yeryüzünde süren savaş ve acıları inceleyin. Çoğunun altından İbrahimi monoteizm ve onun yerleştirdiği seçkincilik -üstüncülük - çıkacak
Çünkü Musevi buna dayanarak -diğerinden üstün olduğu- insan öldürme hakkından sözedecek ve etti
Çünkü hristiyan buna dayanarak insan öldürme, herkesi kılıçtan geçirme hakkından, sözedecek ve etti
Çünkü müslüman buna dayanarak insan öldürme hakkında sözedecek ve ettiBu reel tarih, orada, bu realite
Bu üç dinin de kendinden olmayanları öldürme hakkı var. Güç bulduğunda var. Vardı. Ortaya zaten koydular.
Hukuk nedir nasıldır?_
Bilginin ve hukukun, insansal güvenliğin ırzı/namusu adına soruyorum
Bu evrensel hukuku bölen şey, bu bizi ayıran şey, evrensel bir hukuk oluşturmayı. Güç merkeziysen savaş, mübah. Bu dininizdir.
Hala iki ülkenin güvenliğini savaşmazlığını garanti edebilen bir uluslarası hukuk yok. Neden yok? ve olsa ne olur? Her yer cumhur olsa ne olsa olur? Tam bir barış olsa?
İslamın 200 yıllık ömrü yoktu ve ağaç gibi her yıl budanacaktı . Kendi çocuklarınıza egemenlik sağlayamayacağınız güne gelecektiniz. Afganistan da İngiliz ve Alman göçmeni gibi olunacak gün gelirdi.
Milli ya da manevi değer üretmenin yaratmanın, milli birlik şuur üretmenin yolu o din değil. Tüm insanları, tüm vicdanları çatışkısız ortak birleştiren ve hiç bölmeyen ayırmayan değerler. Gerçek evrenseller. 85 milyonun yüreğini bir çaptıran, aynı yöne baktıran ve birleştiren şey milli ve ulusal değerdir. Fırka ve bölüm oluşturan uzlaşılamaz şey değil, güçle birleştiremezsin, bölersin. Çoğunluğun azınlığa tahakkümü ve güç merkezi elde etme yoluyla dönüşüm sağlama umudu ve diğer şeyler ters tepecek ve bölünürsünüz ,iyice ayrışırdınız.
Bir ırk adı sizi eşitlemez, böler ,milli değer felan da üretmez, milli şuurda üretmez
Bir dine aidiyet sizi eşitlemez bölerİnsan olmak ortak aidiyet ,insan oluş ortak din. Birleşebilecek üst değer. Sonra kültür, dil, din, folklore saygı.
İslam ya da müslüman oluş tüm topluma tepe bayrak bir üst değer değildir ve olamaz ve kılınamaz da. Yerel folklerler gibi el alınmalı.
İçinde insanların yaşadığı bir ülke, birbirinin haklarına saygı gösteren insanlar ve kavga etmeyen barışan insanlar . Üstünlük taslamayan, kendi inancını üstünlük olarak getirmeyen insanlar.
İslam kapkaranlık bir karanlık adı anıldığında irkiliriz
Çakmaktaşı gibi çakırca çakılmış gözler faltaşı gibi açılır.
Ruhum kirpi dikenleri gibi kabarır ve bir savunma dürtüsüyle/arzusuyla dolar çünkü özgürlüğüme yönelmiş düşman kokusu almak gibidir ve özgürlüğe kasta geçit/yol arayan düşman sezen kurt gibi hissetmeni sağlar ve dikilmiş kulaklarla dikkat kesilmek ve özgürlüğe saldırıyı geçiştirmek savuşturmak hazırlığı gibidir.Kurtlar kafese girmeyecek, bu yörede çıkıldı. İslam adına her defasında yeniden ve yeniden duvara çarpan balyoz gibi çarpılacak.
-
Tek'e - tek döğüşte yenilmediler. Bin yıllardan bu yan, bura uşağı. - Ahmet Arif
Doğada budur
ve böyle bir gelişte
ve köpekleşmeden
İnsancaİçtenlik zihninin bileğinin gücünü tutuşana açacak
Sürüsüne güvenen köpekler bana havlamayı kessin
-
Kuş kanadı incitmedik ve insandan incitildiğimiz kadar da hiç bir şeyden incitilmedik
Sadece ,olduğun gibi oluş (ya da buna çaba)ve düşünceleri ve kişisel gerçeğini gizlememe (ya da buna çaba) en ağır incitilmeye yol açan şey
Ad hominemi anlamayan var. Bilmeyen var. Kişi saldırısı. kişi karalama safsatası. Bunu yaptığı halde bunu göremeyecek kör kafaların yeni pankartı ve amblemi "bilim"İnsanla yeni konuşma gardını tutan boksör gibi oluş ve bu bilimci denilen züppelere hiç bir zaman gard indirme.
İşte demokrasi ve özgürlük -
Doğa da iki kaplan karşılaşsa ve bir sorun olsa toslaşır geçer.
Biri diğerinin düşüncelerini bile bulamazdı, düşünce dünyasına bile erişemezdi.
Dil adlı aracı icad eden insan bunu bütünüyle; yargı, kavga, denetim, diğerlerini düşüncelerini belirleme, seçme, ayrımcılık, öjeni gibi amaçlarla kullanıyor gibi görünüyor. İlkelden ilkel uygarlıkları gün geçtikçe daha fazla savaşıyor.Sosyal seleksiyon, soykırım ve akıl sağlığı memurları var.
Birinin akıl sağlığına şaibe düşürme, damga sunma ya da ithamın bir bedeli yok, ölçütü yok, ödeşmesi yok, hakemi yokNitelikli bir tartışmanın da .
Bilim bugünün en lanet dini. Bilim sizi kontrol altında tutan şey. Bilim düşünmenizi engelleyen sizi esaret altında tutan şey
Orada bir şeyler var, birileri arıyor hissiyle sizi yumuşak karında tutan lanetSosyal seleksiyon, soykırım ve akıl sağlığı memurları var.
Bu kadar ileri gidildi
Birinin akıl sağlığına şaibe düşürme, töhmet altıdna bırakma, damga sunma ya da ithamın bir bedeli yok, ölçütü yok, ödeşmesi yok, hakemi yok
Kılıç çekmek çözüm değil o halde gerçekten ve gerçekten zihnin, düşünsel yetinin, mantığın (mantık becerisinin) ve uslamlamanın gücünün birebir sınandığı/dövüştüğü birebir de tam hakkıyla haklıya hakkını teslim eden bir düello arıyorum.
Kaplan örneği gibi.
Ağzını açıp kaypak sürüsüne sığınanlara söylüyorum.
-
Felsefenin kendinin de kaldığına inanmıyorum
Varolabilceğini de inanmıyorum. O da amblajlandı paketlendi.
Kendi sınılarına hapsedildi. Ülke gibi sınırlar verildi.
Metafizik/idealizm materyalizm kavramları ve zıtlığı üretildi
ve din, bilim materyalizm kutsal üçlüsünün haçlı ittifakı ve vasalları ontolojinin çevresinde esaret altında tutulması için nöbet tutuyor.İş özgürlüğe ya da gerçekleri susturmaya geldiğinde üçü birleşip cadı avcılığı yapacaktı
-
İki kaplan dövüşür
Benimle bildiğin bütün yöntemlerle dövüş.
Beni ve aklımın güreşini bildiğin bütün yöntemlerle ve bildiğin her şey için sına.Ben genel mantık, uslamlama (akıl yürütme), zihinsel edim konusunda bilenen her türlü sınama açık biriyim.
Kasyopya adı anmamış getirmemiş (bilim ya da materyalizme anti karşı durmamış ve susmuş saklanmış) olacağım durumda benim kim olacağımı, o halde beni nasıl gözlemleyeceğini gör
"içtenlik" adımı silip "tosbağa" adlı yeni bir rumuz alabilir buraya gelebilir sanat tarihi, şiir, iyi müzik ve diğer şeylerden sözedebilirdim. Zaten ait değilsen değilsindir.
Beni kendinizden saklanmak zorunda bırakmayın.
Ben susmayı ve gizlenmeyi daha çocukken öğrendim. "içtenlik" i yokedebilirim. Bu düşünce başağrısıyla umutlar ve iletişim arasında bir seçim yapmaya benziyor.
Değişmeyecek, sadece saklanacağım. Konuşmamıza izin verilen güne kadar. Cadı avcılığı kapatılana kadar.
İki kaplan dövüşür.
-
Ceketim ve ben mutluyuz
Bu bize yeter
-
Benim dağlarımda benimle güreşmeden benim kim olduğuma karar verme
-
Okültü araştırma konusu olarak reddeden biri, peki buna karşı önyargıdan başka neyin var?
Varsayımlar, başka
Onun bunun öyle dedikleri, başka
Temayül, başka
Çoğunluk güveni ve çoğunluğa duyulan inanç, başka
Bir yüzüne baktım (saçma geldi) ,başka
Öbürleriyle genelledim kıyasladım, başka
Saçma geliyor, başka
Ben herşeyi bir kaç bakışta anlarım, başka
Kesin orada bir şey yoktur, olması imkansız, dediği şey olamaz, başka
Her sayfasını didik didik etmeyeceğim kadar anlamsız, başka
Baştan çok saçma geliyor, başka
Orada bir şey -önemli bir şey olamaz- git işine, başka
Yanılsam ne olacak iki yol hem herkes hata yapardı ve hem genelin ve çoğunluğun kabulleriyle başbaşayım, Bravo!! Adamsın, başkaHa bunlara dayalısın
Sizin dünyanızın çöp kovasına gitmesini diliyorum
Benim makosenlerle kırk gün adamım, aklımı giydiğin kırk gün
Bu.. den yargı dağıtmaya benzemez
Ataraksiya dağında kırk gün kırk gece