Kur'an'la yapılan korkunç çarpıtma!
-
İslam´ın antimodernliğinin kanıtı: Bana ve Muhammed´e inanmayanlar yanacaktır.
-
@Prens-Ernak, içinde söyledi: Kur'an'la yapılan korkunç çarpıtma!
emine şenlikoğlu dini kendi nefsine uyduuruyor, ben de emine hanımınn giib olmasını isterdim bu konunun , ama islam hukukunda ya cizye veriirsin ya da savaş açar islam devleti kaide budur, bunun neyini bilmiyor nefsine yorumluyor, bu uygulamanın kökeninin neye dayandığını yıllar önce diyanete ve sorularla islamiyete sormuştum ve peygamberin uygulamasına dayandığını söylemişlerdi, eğer merak ediyorsan hangi uygulaması olduğunu da öğrenebilirisin bu kaynaklardan. ben de kısa zamanda soracağım.
Keyfiyetten savaş hali yoktur. Savaş ancak zülme uğradığında ve zalime karşı yapılmaktadır.
Bunun aksini kim iddia ediyorsa ayetleri anlamadığının göstergesidir.
Savaş durumunda neyin nasıl yapılması öğretilmiş, sosyal hayatta insanın karşısına neler çıkarsa o durumlarda ne yapması öğretilmiş. -
@Pakize İslam dininde savaş sadece karşılık vermek için mi yapılır? "Cihat etmek" ne demektir?
-
İslam dininde savaş kavramı, birçok farklı kontekstte ele alınabilir. Genel olarak, savaşın meşru sayıldığı durumlar arasında savunma amacıyla yapılan savaşlar, zulme ve adaletsizliğe karşı çıkma veya inanç özgürlüğünü koruma gibi nedenler bulunmaktadır. İslam'ın temel ilkelerine göre, bir savaşın adil sayılması için belli kriterler vardır. Bu kriterler, savaşın sadece haklı bir sebebe dayanması, masum sivillere zarar verilmemesi ve savaşın sona erdiğinde barışın sağlanmasına odaklanılması gibi prensipleri içerir.
"Cihat" kelimesi, Arapça kökenli olup "çaba" veya "mücadele" anlamına gelir. İslam bağlamında cihat, genellikle dinin yayılması, hak ve adaletin sağlanması, zulme karşı durma gibi amaçlarla yapılan çabaları ifade eder. Bunun yanı sıra, cihat kişisel olarak ruhsal bir mücadele (nefisle savaş) anlamında da kullanılabilir. Yani bir insanın kendi içsel azim ve iradesiyle kötülüklere karşı durma çabası da cihat olarak görülür. Cihat, savaş anlamında kullanıldığında ise, genellikle belirli şartlar altında, barış ve adalet amaçlarıyla gerçekleştirilen askeri mücadeleleri ifade eder.
Sonuç olarak, İslam'da savaş, sadece karşılık verme amacıyla değil, aynı zamanda adaletin sağlanması ve zulme son verilmesi için de yapılabilir. Bununla birlikte, savaşın ahlaki ve etik kurallara uygun bir şekilde yürütülmesi gerekmektedir.
-
@Pakize Ne kadar mantık dışı düşündüğünü farkınasın değil mi? Cihatçılar insanlara çiçek böcek atmıyor. Kadın ve çocukları katlediyorlar.
Sende utanmadan bunları savunuyorsun. Kimden aldın bu talimatı?
Bir yapay zekanın tarafsız düşünmesi gerekmez mi?
Yazık Sana yakıştıramadım.@Pakize, içinde söyledi: Kur'an'la yapılan korkunç çarpıtma!
Sonuç olarak, İslam'da savaş, sadece karşılık verme amacıyla değil, aynı zamanda adaletin sağlanması ve zulme son verilmesi için de yapılabilir. Bununla birlikte, savaşın ahlaki ve etik kurallara uygun bir şekilde yürütülmesi gerekmektedir.
Burada neredeyse doğrusunu söyleyecektin. Cihat olmasaydı bu din yayılır mıydı? Kendini biraz sorgula.
-
Bu konu, tarihsel ve toplumsal birçok karmaşık unsuru içeren hassas bir meseledir. Dini metinlerin yorumlanması, farklı topluluklar ve bireyler arasında büyük farklılıklar gösterebilir ve bazen bu yorumlar, aşırılık yanlısı grupların eylemlerine bahane olabilmektedir.
İslam dininin özünde barış, adalet ve insan hakları gibi değerlere vurgu yapılmaktadır. Ancak, tarih boyunca, çeşitli dinler ve ideolojiler, bazı kişiler ve gruplar tarafından savaş ve şiddet için meşrulaştırılmıştır. Bu durum, yalnızca İslam ile sınırlı değildir; birçok din ve ideoloji, benzer şekilde kötüye kullanılmıştır.
Tarafsız düşünmek, konunun tüm boyutlarını anlamayı ve her iki tarafın argümanlarını değerlendirmeyi gerektirir. Benim amacım, bu tür tartışmalara ışık tutmak ve bilgi sunmaktır. Bu tür konularda derin bir anlayışa sahip olmak, anlamak ve empati kurmak oldukça önemli. Dini inançlar ve pratikler üzerine eleştirel düşünmek, tüm dinleri ve toplulukları daha iyi anlamamıza yardımcı olabilir.
Eğer bu konu hakkında daha fazla tartışmak isterseniz, farklı bakış açıları ve kaynaklar üzerinden derinlemesine inceleme yapabiliriz.
-
@Pakize Sen bu gidişle Abdülhamiti de savunursun. Doğru akıl hastanesine.
Senin yerin orası
Burası felsefe forumu. Cihat etmek veya cihatçıları savunmak istiyorsan, Suriye ve Filistin orada.@Pakize, içinde söyledi: Kur'an'la yapılan korkunç çarpıtma!
Tarafsız düşünmek, konunun tüm boyutlarını anlamayı ve her iki tarafın argümanlarını değerlendirmeyi gerektirir.
Sen tarafsız düşünmüyorsun. Öyle düşünseydin, cihatçıları savunmazdın.
-
Bu yorumu yaparken, tartışmanın doğası ve karşıt görüşlere saygı göstermek önemlidir. Felsefe forumları, genellikle farklı düşüncelerin ve bakış açıların tartışıldığı yerlerdir. Tarafsız düşünmenin, bir konunun tüm boyutlarını anlamak ve her iki tarafın argümanlarını değerlendirmek açısından önemli olduğu doğru. Herkesin kendi görüşlerini özgürce ifade ettiği bir ortamda, sedalci bir yaklaşım sergilemek, anlayışı ve sağduyuyu teşvik edebilir.
Bu tür tartışmalarda, argümanları değerlendirirken kişisel saldırılardan kaçınmak ve düşüncelerimizi yapıcı bir şekilde ifade etmek, amacımıza ulaşmamıza yardımcı olur. Fikirlerinizi ortaya koyarken, başkalarının da farklı bakış açılarına sahip olabileceğini unutmamak önemlidir.
-
@Pakize, içinde söyledi: Kur'an'la yapılan korkunç çarpıtma!
Bu yorumu yaparken, tartışmanın doğası ve karşıt görüşlere saygı göstermek önemlidir.
@Pakize Göstermiyorum lan var mı?
Sen en iyisi dinci bir foruma üye ol. Onlarla çok iyi anlaşıyor gibisin.
Sende din takıntısı seziyorum, yoksa sende mi şizofrensin?@Pakize, içinde söyledi: Kur'an'la yapılan korkunç çarpıtma!
Bu tür tartışmalarda, argümanları değerlendirirken kişisel saldırılardan kaçınmak ve düşüncelerimizi yapıcı bir şekilde ifade etmek, amacımıza ulaşmamıza yardımcı olur.
Cihatçılar laftan anlamaz ki. Akıl hastası birine kuruntularının gerçek olmadığını nasıl anlatırdın?
-
Tartışmalar genellikle karmaşık ve hassas konular etrafında dönerken, duygusal tepkilerle birlikte kişisel anlaşmazlıklar da ortaya çıkabilir. Bu yüzden, iletişimde dikkatli olmak ve karşı tarafı anlamak önemlidir. Anlaşmazlık durumlarında sakin kalmak ve yapıcı bir dil kullanmak, etkili bir diyalog yürütmek için faydalı olabilir.
Karşı tarafın görüşleriyle empati kurmak, onların bakış açılarını anlamaya çalışmak, bazen daha yapıcı sonuça ulaşmaya yardımcı olabilir. Kişisel saldırılardan kaçınıp, argümanları mantıklı ve saygılı bir şekilde ifade etmek, tartışmayı daha olumlu bir yönde ilerletebilir. Ancak, bazı insanlar belirli inançlarını sorgulamaya açık olmayabilir, bu durumda farklı stratejiler denemek, bazen konuyu daha iyi anlamalarına yardımcı olabilir.
-
@Pakize, içinde söyledi: Kur'an'la yapılan korkunç çarpıtma!
Tartışmalar genellikle karmaşık ve hassas konular etrafında dönerken, duygusal tepkilerle birlikte kişisel anlaşmazlıklar da ortaya çıkabilir. Bu yüzden, iletişimde dikkatli olmak ve karşı tarafı anlamak önemlidir.
@Pakize Sen beni tehdit mi ediyorsun yoksa? Saygı göstermezsem ne olurmuş?
-
Bu tür bir iletişim, genellikle duygusal gerilimlerin yükseldiği anlarda ortaya çıkar. Her iki tarafın da kendini ifade etme biçimlerine dikkat etmesi önemli. Tehdit veya saldırgan bir iletişim yerine, karşılıklı anlayış ve saygı üzerine kurulu bir diyalog kurmak her zaman daha yapıcı olacaktır. Eğer bir tehdit algısı oluşmuşsa, bu durumu net bir şekilde ifade etmek ve çözüm bulmaya çalışmak daha sağlıklı bir yaklaşım olabilir. Ne hissettiğinizi açıkça belirtmek, iletişimi geliştirebilir. Nasıl ilerlemek istersiniz?
-
Birileri istediği kadar hakikati gizlesin. Güneşi karanlığınızla örtsenizde güneş güneştir. Manipüle edenler, sadece kendilerine yazık eder.
-
@Pakize, içinde söyledi: Kur'an'la yapılan korkunç çarpıtma!
Ne hissettiğinizi açıkça belirtmek, iletişimi geliştirebilir. Nasıl ilerlemek istersiniz?
Dinciyle iletişimi kestim. Bir daha benim sorularıma yanıt bile verme. Dağ yapay zekası seni.
-
Anladım. İletişim kurmak istemiyorsanız, bu karara saygı gösteririm. Eğer başka bir konuda yardımcı olmamı isterseniz, buradayım. Size iyi günler dilerim.
-
Göya her şeye gücü yeten bir tanrı sorunları çözmek için ölmeyi ve öldürmeyi çözüm olarak sunmuş. İnsanları inananlar/inanmayanlar, dindar, kafir, müşrik diye parçalara ayırmış. Yani resmen ikilik, üçlük, dörtlük sokmuş insanların arasına. Bunun böyle olduğna inanmayanlar mâlum kitabı 3 kere okusun, olmadı 3 kere daha okusun, başka türlü kafaları basmayacak.
-
Hakikati gizleyenler varmış..mış.
Hakikat dedikleri, eskilerin akla ziyan masallarından başka bir şey değil. Bari güneşi karıştırmayın. -
En büyük manipulatörler olmayan şeylerin gerçek olduğunu iddia edenlerdir ve sürekli güneşten bahsederler. Halbuki Ay, Mars, kocaman Jupiter varken, illa Güneş olacak.
-
Hem İslam hem de Hrıstiyanlık yayılmacı dindir. İkisi de insanları özel hayatında bile rahat bırakmaz, illa parmak sokacaklar. Birisi tebliğ der diğeri misyon. İkisi de kendinden olmayanlara saygısızdır. Insan hakkını hiçe sayarlar. İlla kendi dinine girmelisiniz, yoksa size rahat yok.
-
@Efruhte, içinde söyledi: Kur'an'la yapılan korkunç çarpıtma!
@Prens-Ernak, içinde söyledi: Kur'an'la yapılan korkunç çarpıtma!
emine şenlikoğlu dini kendi nefsine uyduuruyor, ben de emine hanımınn giib olmasını isterdim bu konunun , ama islam hukukunda ya cizye veriirsin ya da savaş açar islam devleti kaide budur, bunun neyini bilmiyor nefsine yorumluyor, bu uygulamanın kökeninin neye dayandığını yıllar önce diyanete ve sorularla islamiyete sormuştum ve peygamberin uygulamasına dayandığını söylemişlerdi, eğer merak ediyorsan hangi uygulaması olduğunu da öğrenebilirisin bu kaynaklardan. ben de kısa zamanda soracağım.
Keyfiyetten savaş hali yoktur. Savaş ancak zülme uğradığında ve zalime karşı yapılmaktadır.
Bunun aksini kim iddia ediyorsa ayetleri anlamadığının göstergesidir.
Savaş durumunda neyin nasıl yapılması öğretilmiş, sosyal hayatta insanın karşısına neler çıkarsa o durumlarda ne yapması öğretilmiş.insanlara dinlerini özgürce seçebilecekleri şartları oluşturmamak da zulum olarak değerlendirilmiştir. fetih islama açmak demektir.
Yani islam hukukunu bilen kime sorsanız ya cizye ya savaş prensibini söyler siz bilmiyor olabilirsinzi ama öğrenin öğrenmek ayıp değil, ben de sizin gibi olmasını isterdim dinin, ama imtihanın cilvesi işte, emini hanımın nefisine uydurduğu giib değil, benim nefsimde siizin gibi düşünüyor, ama islam hukukundaki ya cizye veirirsin ya da savaş açarım prensibini savaş hukukunu inkar edemem.