İçeriğe atla
  • Kategoriler
    • All Categories
    • Individual Categories
  • World
  • Güncel
  • Popüler
  • Kullanıcılar
  • Gruplar
Daralt
Marka Logo

efelsefe

  • Kurallar
    • Light
    • Cloudy
    • Dim
    • Dark
  1. Ana Sayfa
  2. Tartışma
  3. Serbest Kürsü
  4. Hz. İsa Mesih'in inişi ve Hz. Mehdi'nin gelişi meselesinin dinimizdeki yeri ve z kuşağı alimleri.

Hz. İsa Mesih'in inişi ve Hz. Mehdi'nin gelişi meselesinin dinimizdeki yeri ve z kuşağı alimleri.

Konu Zamanlandı Sabitlendi Kilitli Taşındı Serbest Kürsü
i̇slamhukukumütevatirhadisi̇samesihmehdimustafai̇slamoğlu
14 İleti 6 Yayımlayıcılar 291 Bakış 1 Watching
  • En eskiden en yeniye
  • En yeniden en eskiye
  • En çok oylanan
Cevap
  • Yeni başlık oluşturarak cevapla
Cevaplamak için giriş yapın
Bu başlık silindi. Sadece başlık düzenleme yetkisi olan kullanıcılar görebilir.
  • Prens ErnakP Çevrimdışı
    Prens ErnakP Çevrimdışı
    Prens Ernak
    tarihinde yazdı Son düzenleyen:
    #1

    Geçenlerde Mustafa İslamoğlu adında dini anlatmaya çalışan birini dinledim, ve baktım Hz. İsa Mesih'in inişini ve Hz. Mehdi'nin gelişini inkar ediyor, eğer diyor iman yani inanç konusu ise Kuran-ı Kerim'de neden bu konu işlenmemiş (içimden sen Allah'dan iyi mi biliyorsun, Allah'a nasıl yapacağını mı öğretiyorsun diyorum) diyor ve bunu deyince İslam hukukunda yaklaşık 2 bin yıllık literatürümüzde olmayan bir iddia da atmak zorunda kalıyor ve diyor ki mütevatir hadis zan ifade eder, Allah Allah dedim, yeni bir açılım getirdi İslam dinine dedim. Eğer Selçuklu, Osmanlı alimleri ya da Ebu Hanefi, Şafii gibi islam alimleri yani ehli sünnet alimleri olsa bunu küfür ile itham ederlerdi dedim. İslam hukukunda sahih hadis itikatta/inançda/imanda referans edilemezken mütevatir hadis hem inançta hem de amel/ibadette referans/delil kabul edilmiştir, yani hukukta mütevatir hadisin reddi küfür ile suçlanmak için yeterlidir. Çünkü Mütevatir haber sadece İslam hukukunun bahsi değil mantık ilminde de bilgi kabul ediliyor, yani akıl sahipleri kendisini yamultan bir şey yoksa mütevatir haberi kendiliğinden kabul ediyor, yani akıl mantık örgüsünde hayatına devam eden bir insan tabiatı mütevatir haberi bilgi olarak görüyor.

    Peki mantık dolayısıyla da İslam alimleri/hukuku mütevatir hadisi bilgi ilim olarak kabul ediyorsa inkarının sebebi ne olabilirdi, İslam alimleri bu konuda şu izahı getirmişlerdir:

    "Usûlü Fıkıh âlimleri, mütevâtir haberin ilim ifade ettiğine karşı çıkmanın inat veya akıldaki bozukluktan başka izahının olamayacağını, aklî melekeleri yerinde olan bir kimsenin şer‘î/dini konulardaki mütevâtir haberi inkâr etmesinin Peygamber’i yalanlama veya ona karşı gelme anlamına geleceğinden onu küfre götüreceğini belirtirler. Hatta İbn Rüşd, mütevâtir haberin yakîn ifade ettiğini inkâr eden kimsenin kalbinde olana aykırı (yalan) beyanda bulunduğundan dolayı cezalandırılması gerektiğini söyler." (İslâm Âlimlerine Göre Hadisleri İnkâr Etmenin Hükmü, Harran İlahiyat Dergisi, s.191)

    NOT : Lütfen konuya hukuk açısından izah ya da katkı yapacak yorumu olanlar yazsın. Bu konu başlığı inananlara hitap etmektedir. Lütfen dini alaya alacak ya da kötüleyecek yorumlar yapmayalım.

    En deli sevdaları yaşarım uykusu geçerken (Mehmetçik)
    Kapında Hüseyin, cümle şahlar yoksuldur, bizim Kabe'ye aşkımız Kerbeladır

    kunfeyekunkiziK 2 Cevap Son cevap
    1
    • Prens ErnakP Prens Ernak

      Geçenlerde Mustafa İslamoğlu adında dini anlatmaya çalışan birini dinledim, ve baktım Hz. İsa Mesih'in inişini ve Hz. Mehdi'nin gelişini inkar ediyor, eğer diyor iman yani inanç konusu ise Kuran-ı Kerim'de neden bu konu işlenmemiş (içimden sen Allah'dan iyi mi biliyorsun, Allah'a nasıl yapacağını mı öğretiyorsun diyorum) diyor ve bunu deyince İslam hukukunda yaklaşık 2 bin yıllık literatürümüzde olmayan bir iddia da atmak zorunda kalıyor ve diyor ki mütevatir hadis zan ifade eder, Allah Allah dedim, yeni bir açılım getirdi İslam dinine dedim. Eğer Selçuklu, Osmanlı alimleri ya da Ebu Hanefi, Şafii gibi islam alimleri yani ehli sünnet alimleri olsa bunu küfür ile itham ederlerdi dedim. İslam hukukunda sahih hadis itikatta/inançda/imanda referans edilemezken mütevatir hadis hem inançta hem de amel/ibadette referans/delil kabul edilmiştir, yani hukukta mütevatir hadisin reddi küfür ile suçlanmak için yeterlidir. Çünkü Mütevatir haber sadece İslam hukukunun bahsi değil mantık ilminde de bilgi kabul ediliyor, yani akıl sahipleri kendisini yamultan bir şey yoksa mütevatir haberi kendiliğinden kabul ediyor, yani akıl mantık örgüsünde hayatına devam eden bir insan tabiatı mütevatir haberi bilgi olarak görüyor.

      Peki mantık dolayısıyla da İslam alimleri/hukuku mütevatir hadisi bilgi ilim olarak kabul ediyorsa inkarının sebebi ne olabilirdi, İslam alimleri bu konuda şu izahı getirmişlerdir:

      "Usûlü Fıkıh âlimleri, mütevâtir haberin ilim ifade ettiğine karşı çıkmanın inat veya akıldaki bozukluktan başka izahının olamayacağını, aklî melekeleri yerinde olan bir kimsenin şer‘î/dini konulardaki mütevâtir haberi inkâr etmesinin Peygamber’i yalanlama veya ona karşı gelme anlamına geleceğinden onu küfre götüreceğini belirtirler. Hatta İbn Rüşd, mütevâtir haberin yakîn ifade ettiğini inkâr eden kimsenin kalbinde olana aykırı (yalan) beyanda bulunduğundan dolayı cezalandırılması gerektiğini söyler." (İslâm Âlimlerine Göre Hadisleri İnkâr Etmenin Hükmü, Harran İlahiyat Dergisi, s.191)

      NOT : Lütfen konuya hukuk açısından izah ya da katkı yapacak yorumu olanlar yazsın. Bu konu başlığı inananlara hitap etmektedir. Lütfen dini alaya alacak ya da kötüleyecek yorumlar yapmayalım.

      kunfeyekunkiziK Çevrimdışı
      kunfeyekunkiziK Çevrimdışı
      kunfeyekunkizi
      tarihinde yazdı Son düzenleyen:
      #2

      @Prens-Ernak selam, yorumu Islam Hukukuna (hudud, kisas vb) göre mi yoksa Ceza veya medeni hukuk temelinde mi istiyorsunuz?

      Herhal ilerdedir yaşanacak günlerin en güzelleri N.H. 🙏

      Prens ErnakP 1 Cevap Son cevap
      1
      • kunfeyekunkiziK kunfeyekunkizi

        @Prens-Ernak selam, yorumu Islam Hukukuna (hudud, kisas vb) göre mi yoksa Ceza veya medeni hukuk temelinde mi istiyorsunuz?

        Prens ErnakP Çevrimdışı
        Prens ErnakP Çevrimdışı
        Prens Ernak
        tarihinde yazdı Son düzenleyen:
        #3

        @kunfeyekunkizi, içinde söyledi: Hz. İsa Mesih'in inişi ve Hz. Mehdi'nin gelişi meselesinin dinimizdeki yeri ve z kuşağı alimleri.

        @Prens-Ernak selam, yorumu Islam Hukukuna (hudud, kisas vb) göre mi yoksa Ceza veya medeni hukuk temelinde mi istiyorsunuz?

        farketmez, zaten mantık dan islam hukukundan bahsettim ben, istersen medeni hukukla alakası varsa o konuda da yorum yapabilirsiniz.

        En deli sevdaları yaşarım uykusu geçerken (Mehmetçik)
        Kapında Hüseyin, cümle şahlar yoksuldur, bizim Kabe'ye aşkımız Kerbeladır

        1 Cevap Son cevap
        0
        • Prens ErnakP Prens Ernak

          Geçenlerde Mustafa İslamoğlu adında dini anlatmaya çalışan birini dinledim, ve baktım Hz. İsa Mesih'in inişini ve Hz. Mehdi'nin gelişini inkar ediyor, eğer diyor iman yani inanç konusu ise Kuran-ı Kerim'de neden bu konu işlenmemiş (içimden sen Allah'dan iyi mi biliyorsun, Allah'a nasıl yapacağını mı öğretiyorsun diyorum) diyor ve bunu deyince İslam hukukunda yaklaşık 2 bin yıllık literatürümüzde olmayan bir iddia da atmak zorunda kalıyor ve diyor ki mütevatir hadis zan ifade eder, Allah Allah dedim, yeni bir açılım getirdi İslam dinine dedim. Eğer Selçuklu, Osmanlı alimleri ya da Ebu Hanefi, Şafii gibi islam alimleri yani ehli sünnet alimleri olsa bunu küfür ile itham ederlerdi dedim. İslam hukukunda sahih hadis itikatta/inançda/imanda referans edilemezken mütevatir hadis hem inançta hem de amel/ibadette referans/delil kabul edilmiştir, yani hukukta mütevatir hadisin reddi küfür ile suçlanmak için yeterlidir. Çünkü Mütevatir haber sadece İslam hukukunun bahsi değil mantık ilminde de bilgi kabul ediliyor, yani akıl sahipleri kendisini yamultan bir şey yoksa mütevatir haberi kendiliğinden kabul ediyor, yani akıl mantık örgüsünde hayatına devam eden bir insan tabiatı mütevatir haberi bilgi olarak görüyor.

          Peki mantık dolayısıyla da İslam alimleri/hukuku mütevatir hadisi bilgi ilim olarak kabul ediyorsa inkarının sebebi ne olabilirdi, İslam alimleri bu konuda şu izahı getirmişlerdir:

          "Usûlü Fıkıh âlimleri, mütevâtir haberin ilim ifade ettiğine karşı çıkmanın inat veya akıldaki bozukluktan başka izahının olamayacağını, aklî melekeleri yerinde olan bir kimsenin şer‘î/dini konulardaki mütevâtir haberi inkâr etmesinin Peygamber’i yalanlama veya ona karşı gelme anlamına geleceğinden onu küfre götüreceğini belirtirler. Hatta İbn Rüşd, mütevâtir haberin yakîn ifade ettiğini inkâr eden kimsenin kalbinde olana aykırı (yalan) beyanda bulunduğundan dolayı cezalandırılması gerektiğini söyler." (İslâm Âlimlerine Göre Hadisleri İnkâr Etmenin Hükmü, Harran İlahiyat Dergisi, s.191)

          NOT : Lütfen konuya hukuk açısından izah ya da katkı yapacak yorumu olanlar yazsın. Bu konu başlığı inananlara hitap etmektedir. Lütfen dini alaya alacak ya da kötüleyecek yorumlar yapmayalım.

          kunfeyekunkiziK Çevrimdışı
          kunfeyekunkiziK Çevrimdışı
          kunfeyekunkizi
          tarihinde yazdı Son düzenleyen:
          #4

          @Prens-Ernak, içinde söyledi: Hz. İsa Mesih'in inişi ve Hz. Mehdi'nin gelişi meselesinin dinimizdeki yeri ve z kuşağı alimleri.

          mütevatir hadisi

          Ben bahsettiğiniz muhteremin videosuna ulaştım aynı video ise kıssadan hisse size ben mehdiyim diyen kimselere inanmayın diyerek mehdi inancının tarihsel süreçlerinden bahsetmiş ki bilgilerin geçtiği tarihin şartlarına göre değerlendirilmesi gerekliliğine inanan birisi olarak doğru bir sosyal mesaj olduğunu düşünüyorum. Zira daha geçtiğimiz hafta yurt içi & yurtdışı ayrı kanallar oluşturmuş ben mehdinin annesiyim diyen ikiz villada oturan bir hanım vardı 🙂

          Hadis, bildiğimiz üzere Hz. Muhammed'e atfedilen ve onun sözleri, fiilleri, onaylamaları ve sıfatlarını içeren bilgilerdir. Hadis alimleri ayrıca sahabe ve tabiinin söz ve fiillerini de ekledikleri varsayılmaktadır. İslam medeniyeti için şüphesiz hadisler önemlidir lakin İslam'da, dinî hukuk ve ahlakî rehberlik için bir kaynak olarak otoritesi, Kur'an'dan sonra gelir. Buna ek olarak mütevatir hadisin oluşu, geçerliliği hakkında eminim bilginiz vardır hala tartışmalar devam etmektedir. Mütevatir hadis yoktur, mütevatir sünnet vardır görüşü de azımsanacak ölçüde değildir. Buradan hareketle fikir birliği dahi sağlanamamış bir kavramın ceza kapsamı ne kadar geçerlidir bu da ayrı bir tartışma konusu bence.

          İnananlar esasında soruyorum kutsal kitaplar toplumu doğru yönlendirmek amacı ile bizlere ulaştırılmış kural ve kaidelerden oluşan bir pusula ise esas alınması gereken bilgilerin, onun ışığında değerlendirilmesi gerekmez mi? Diğer bir bakış açısıyla mehdi inancı, dinin temel esaslarından olmaması, mehdinin geleceğini reddeden birisi dini açıdan mesul değildir düşüncesini desteklemez mi diye düşünmemek işten değil. İslam Hukukunun temel ilkelerine baktığımızda adaletli olmak, misillemede sınırı aşmamak, anlaşmalara sadık olmak ve haksızlık yapmamak yer alır. Mehdi inancı hangi ilkeye aykırı görünüyor?

          Fikir de paylaşmak istediğiniz için inanan birisi olarak belirtmek isterim bence "oku" dan hareketle araştırmanın, sorgulamanın, destekleyen ya da tam aksini iddia eden kaynaklara ulaşmanın ve bunun eşliğinde muhakeme etmenin sakıncası yoktur zira buradaki özne kişinin kendisidir. Dolayısı ile cezası hukuk şeriat vs değil yaradan ile kendisi arasında ilintilidir.

          Selamlar.

          Herhal ilerdedir yaşanacak günlerin en güzelleri N.H. 🙏

          Prens ErnakP 1 Cevap Son cevap
          0
          • H Çevrimdışı
            H Çevrimdışı
            house
            tarihinde yazdı Son düzenleyen:
            #5

            https://www.sozcu.com.tr/usak-ta-korkunc-olay-mehdiyim-dedi-babasini-oldurdu-p138790

            1 Cevap Son cevap
            0
            • S Çevrimdışı
              S Çevrimdışı
              Sputnik
              tarihinde yazdı Son düzenleyen:
              #6

              @Prens-Ernak, içinde söyledi: Hz. İsa Mesih'in inişi ve Hz. Mehdi'nin gelişi meselesinin dinimizdeki yeri ve z kuşağı alimleri.

              Bu konu başlığı inananlara hitap etmektedir. Lütfen dini alaya alacak ya da kötüleyecek yorumlar yapmayalım.

              Kişisel görüşümü yazayım. Kötüleme olarak algılamazsan memnun olurum.
              Mehdi, Mesih filan gelmeyecek. Zaten peygamberliğini ilan edenleri önce akıl hastanesine, orası kesmezse direk hapishaneye kapatıyorlar. Devlet bu mehdilik çılgınlığına böyle şahane bir çözüm bulmuş. 🙂

              @house

              Haberdeki şahıs ağır vaka akıl hastası demek ki. Muhtemelen 1-2 senedir ilaçlarını da kullanmadı. İlaçlarını kullanan bir akıl hastası asla suç işlemez. İlaç kullanıldığında suç işleme ihtimali normal insanlardan bile daha düşük oluyor.

              1 Cevap Son cevap
              0
              • H Çevrimdışı
                H Çevrimdışı
                house
                tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                #7

                Süpermiş ya koptum.

                1 Cevap Son cevap
                0
                • kunfeyekunkiziK kunfeyekunkizi

                  @Prens-Ernak, içinde söyledi: Hz. İsa Mesih'in inişi ve Hz. Mehdi'nin gelişi meselesinin dinimizdeki yeri ve z kuşağı alimleri.

                  mütevatir hadisi

                  Ben bahsettiğiniz muhteremin videosuna ulaştım aynı video ise kıssadan hisse size ben mehdiyim diyen kimselere inanmayın diyerek mehdi inancının tarihsel süreçlerinden bahsetmiş ki bilgilerin geçtiği tarihin şartlarına göre değerlendirilmesi gerekliliğine inanan birisi olarak doğru bir sosyal mesaj olduğunu düşünüyorum. Zira daha geçtiğimiz hafta yurt içi & yurtdışı ayrı kanallar oluşturmuş ben mehdinin annesiyim diyen ikiz villada oturan bir hanım vardı 🙂

                  Hadis, bildiğimiz üzere Hz. Muhammed'e atfedilen ve onun sözleri, fiilleri, onaylamaları ve sıfatlarını içeren bilgilerdir. Hadis alimleri ayrıca sahabe ve tabiinin söz ve fiillerini de ekledikleri varsayılmaktadır. İslam medeniyeti için şüphesiz hadisler önemlidir lakin İslam'da, dinî hukuk ve ahlakî rehberlik için bir kaynak olarak otoritesi, Kur'an'dan sonra gelir. Buna ek olarak mütevatir hadisin oluşu, geçerliliği hakkında eminim bilginiz vardır hala tartışmalar devam etmektedir. Mütevatir hadis yoktur, mütevatir sünnet vardır görüşü de azımsanacak ölçüde değildir. Buradan hareketle fikir birliği dahi sağlanamamış bir kavramın ceza kapsamı ne kadar geçerlidir bu da ayrı bir tartışma konusu bence.

                  İnananlar esasında soruyorum kutsal kitaplar toplumu doğru yönlendirmek amacı ile bizlere ulaştırılmış kural ve kaidelerden oluşan bir pusula ise esas alınması gereken bilgilerin, onun ışığında değerlendirilmesi gerekmez mi? Diğer bir bakış açısıyla mehdi inancı, dinin temel esaslarından olmaması, mehdinin geleceğini reddeden birisi dini açıdan mesul değildir düşüncesini desteklemez mi diye düşünmemek işten değil. İslam Hukukunun temel ilkelerine baktığımızda adaletli olmak, misillemede sınırı aşmamak, anlaşmalara sadık olmak ve haksızlık yapmamak yer alır. Mehdi inancı hangi ilkeye aykırı görünüyor?

                  Fikir de paylaşmak istediğiniz için inanan birisi olarak belirtmek isterim bence "oku" dan hareketle araştırmanın, sorgulamanın, destekleyen ya da tam aksini iddia eden kaynaklara ulaşmanın ve bunun eşliğinde muhakeme etmenin sakıncası yoktur zira buradaki özne kişinin kendisidir. Dolayısı ile cezası hukuk şeriat vs değil yaradan ile kendisi arasında ilintilidir.

                  Selamlar.

                  Prens ErnakP Çevrimdışı
                  Prens ErnakP Çevrimdışı
                  Prens Ernak
                  tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                  #8

                  @kunfeyekunkizi, içinde söyledi: Hz. İsa Mesih'in inişi ve Hz. Mehdi'nin gelişi meselesinin dinimizdeki yeri ve z kuşağı alimleri.

                  @Prens-Ernak, içinde söyledi: Hz. İsa Mesih'in inişi ve Hz. Mehdi'nin gelişi meselesinin dinimizdeki yeri ve z kuşağı alimleri.

                  mütevatir hadisi

                  Ben bahsettiğiniz muhteremin videosuna ulaştım aynı video ise kıssadan hisse size ben mehdiyim diyen kimselere inanmayın diyerek mehdi inancının tarihsel süreçlerinden bahsetmiş ki bilgilerin geçtiği tarihin şartlarına göre değerlendirilmesi gerekliliğine inanan birisi olarak doğru bir sosyal mesaj olduğunu düşünüyorum. Zira daha geçtiğimiz hafta yurt içi & yurtdışı ayrı kanallar oluşturmuş ben mehdinin annesiyim diyen ikiz villada oturan bir hanım vardı 🙂

                  Hadis, bildiğimiz üzere Hz. Muhammed'e atfedilen ve onun sözleri, fiilleri, onaylamaları ve sıfatlarını içeren bilgilerdir. Hadis alimleri ayrıca sahabe ve tabiinin söz ve fiillerini de ekledikleri varsayılmaktadır. İslam medeniyeti için şüphesiz hadisler önemlidir lakin İslam'da, dinî hukuk ve ahlakî rehberlik için bir kaynak olarak otoritesi, Kur'an'dan sonra gelir. Buna ek olarak mütevatir hadisin oluşu, geçerliliği hakkında eminim bilginiz vardır hala tartışmalar devam etmektedir. Mütevatir hadis yoktur, mütevatir sünnet vardır görüşü de azımsanacak ölçüde değildir. Buradan hareketle fikir birliği dahi sağlanamamış bir kavramın ceza kapsamı ne kadar geçerlidir bu da ayrı bir tartışma konusu bence.

                  İnananlar esasında soruyorum kutsal kitaplar toplumu doğru yönlendirmek amacı ile bizlere ulaştırılmış kural ve kaidelerden oluşan bir pusula ise esas alınması gereken bilgilerin, onun ışığında değerlendirilmesi gerekmez mi? Diğer bir bakış açısıyla mehdi inancı, dinin temel esaslarından olmaması, mehdinin geleceğini reddeden birisi dini açıdan mesul değildir düşüncesini desteklemez mi diye düşünmemek işten değil. İslam Hukukunun temel ilkelerine baktığımızda adaletli olmak, misillemede sınırı aşmamak, anlaşmalara sadık olmak ve haksızlık yapmamak yer alır. Mehdi inancı hangi ilkeye aykırı görünüyor?

                  Fikir de paylaşmak istediğiniz için inanan birisi olarak belirtmek isterim bence "oku" dan hareketle araştırmanın, sorgulamanın, destekleyen ya da tam aksini iddia eden kaynaklara ulaşmanın ve bunun eşliğinde muhakeme etmenin sakıncası yoktur zira buradaki özne kişinin kendisidir. Dolayısı ile cezası hukuk şeriat vs değil yaradan ile kendisi arasında ilintilidir.

                  Selamlar.

                  bu yazdıklarınızın bir kısmına ilk postumda cevap vermiştim, iyi okumadığınızı düşünüyorum, en önemli gördüklerim de şunlar:

                  Mehdi ve Mesih inancı dinin inançlarındandır, mütevatir hadisin hüküm açısından kurandaki ayetten farkı yoktur, sübutu kesindir. hükümsel olarak farziyet ifade eder bundan dolayı. Bu binlerce yıldır gelen islam literatürü açısından islam hukuku açısından yerleşik bir hükümdür, bizler araştırmaya sorgulamaya karşı değiliz çünkü iman insanın içinden olan ya da olmayan bir durumdur, bu kiminde az kiminde çoktur, kimi filozoflar sorgulamaları yüzünden küfürlerini derinleştirmişken kimi alimler sorgulamaları sayesinde imanlarını kuvvetlendirmiş daha da derin ilimlere sahip olmuşlardır, bu da kaderdir aslında.

                  En deli sevdaları yaşarım uykusu geçerken (Mehmetçik)
                  Kapında Hüseyin, cümle şahlar yoksuldur, bizim Kabe'ye aşkımız Kerbeladır

                  1 Cevap Son cevap
                  0
                  • Prens ErnakP Çevrimdışı
                    Prens ErnakP Çevrimdışı
                    Prens Ernak
                    tarihinde yazdı Son düzenleyen: Prens Ernak
                    #9

                    mehdiyi nasıl bileceğiz, hiç kimse ben mehdiyim diyemez, dese delilikten hapse atarlar, nereden bileceğiz gibi soruların cevabını Bediüzzaman risalelerinde cevaplamıştır,

                    ahir zaman şahıslarını anlatırken aklın ihtiyarı elinden alınmaz demektedir, yani imtihana kapı açık bırakılır insanlar inkar etme imkanı bırakılır demektedir, dolayısıyla inkar edenler yine küfürlerinde diretmek için kendilerinde kuvvet yol bulacaktır akıl ve mantık örgüsünde. ama müslümanlar içlerindeki inanç dolayısıyla kendiliğinden onlara inanacaklardır. yine bediüzzaman ahir zamanda isa aleyhisselamın ashabını anlatırken onlara cemaati mücahidine ruhani demektedir ve mukarrip olduklarını belirtmiştir. buralardan anlıyoruz ki , ahir zaman şahsiyetleri ruhaniler ama mukarrip makamındaki ruhanilerdir. Tasavvvufta ruhani tasavvuf makamlarına gelmişlere denir. Mukarrip makamında bulunanlara arifler denir ve mukarriplik makamı tasavvufta velayetten hemen önceki makamdır.
                    Yine Erzurumlu İbrahim Hakkı hz. leri velayet makamında yani nefis mutmainne makamında bulunanlar için bu mertebedeki zatların görenler cezb olur demektedir.
                    yine bediüzzaman, İsa aleyhisselemı herkesin bilmesi gerekmez havassı ve mukarripleri imanın nuru ile onu tanır demektedir.

                    Buralardan şunları anlıyoruz:
                    İsa aleyhisselam'ın ashabı tasavvuftaki mukarrip makamında zatlardır. ve insanları etkilemeleri (içinde iman bulunanları) söz konusudur, işte bu ahir zaman zatların yüzlerinde, bu makamdaki zatları görenler cezb olur tasavvufi bilgisinden hareketle, haşyet korku müslümanlara dini yaşama arzusu verme ve imanlarını kuvvetlendirme, saygı kutsiyet duyguları cezb vardır. Bu duyguların getirdiği saygı ve bağlılık akıl ve dille anlatılamaz. Bundan hareketle bu şahıslara iman sahiplerinin ittibası gayri ihtiyari kendiliğindendir. Havass ise islam dininde velayeti simgeler ve muhtemelen dini otoriteye sahip mehdi, isa aleyhisselamın ashabı olacaktır.

                    En deli sevdaları yaşarım uykusu geçerken (Mehmetçik)
                    Kapında Hüseyin, cümle şahlar yoksuldur, bizim Kabe'ye aşkımız Kerbeladır

                    H 1 Cevap Son cevap
                    0
                    • TENTENT Çevrimdışı
                      TENTENT Çevrimdışı
                      TENTEN
                      tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                      #10

                      Deccal= yapay zeka

                      Mehdi=Trump

                      yoksa tam tersi mi? 🙂

                      S 1 Cevap Son cevap
                      1
                      • Prens ErnakP Prens Ernak

                        mehdiyi nasıl bileceğiz, hiç kimse ben mehdiyim diyemez, dese delilikten hapse atarlar, nereden bileceğiz gibi soruların cevabını Bediüzzaman risalelerinde cevaplamıştır,

                        ahir zaman şahıslarını anlatırken aklın ihtiyarı elinden alınmaz demektedir, yani imtihana kapı açık bırakılır insanlar inkar etme imkanı bırakılır demektedir, dolayısıyla inkar edenler yine küfürlerinde diretmek için kendilerinde kuvvet yol bulacaktır akıl ve mantık örgüsünde. ama müslümanlar içlerindeki inanç dolayısıyla kendiliğinden onlara inanacaklardır. yine bediüzzaman ahir zamanda isa aleyhisselamın ashabını anlatırken onlara cemaati mücahidine ruhani demektedir ve mukarrip olduklarını belirtmiştir. buralardan anlıyoruz ki , ahir zaman şahsiyetleri ruhaniler ama mukarrip makamındaki ruhanilerdir. Tasavvvufta ruhani tasavvuf makamlarına gelmişlere denir. Mukarrip makamında bulunanlara arifler denir ve mukarriplik makamı tasavvufta velayetten hemen önceki makamdır.
                        Yine Erzurumlu İbrahim Hakkı hz. leri velayet makamında yani nefis mutmainne makamında bulunanlar için bu mertebedeki zatların görenler cezb olur demektedir.
                        yine bediüzzaman, İsa aleyhisselemı herkesin bilmesi gerekmez havassı ve mukarripleri imanın nuru ile onu tanır demektedir.

                        Buralardan şunları anlıyoruz:
                        İsa aleyhisselam'ın ashabı tasavvuftaki mukarrip makamında zatlardır. ve insanları etkilemeleri (içinde iman bulunanları) söz konusudur, işte bu ahir zaman zatların yüzlerinde, bu makamdaki zatları görenler cezb olur tasavvufi bilgisinden hareketle, haşyet korku müslümanlara dini yaşama arzusu verme ve imanlarını kuvvetlendirme, saygı kutsiyet duyguları cezb vardır. Bu duyguların getirdiği saygı ve bağlılık akıl ve dille anlatılamaz. Bundan hareketle bu şahıslara iman sahiplerinin ittibası gayri ihtiyari kendiliğindendir. Havass ise islam dininde velayeti simgeler ve muhtemelen dini otoriteye sahip mehdi, isa aleyhisselamın ashabı olacaktır.

                        H Çevrimdışı
                        H Çevrimdışı
                        house
                        tarihinde yazdı Son düzenleyen: house
                        #11

                        @Prens-Ernak, içinde söyledi: Hz. İsa Mesih'in inişi ve Hz. Mehdi'nin gelişi meselesinin dinimizdeki yeri ve z kuşağı alimleri.

                        Bediüzzaman

                        Birader sen bize ne kürtçü said' den nağmeler anlatıon?

                        Dinciyim, hadisciyim diyon haram müzik satıyon(paylaşıyon)?
                        https://sahihhadisler.com/konu/detay/Muzik-Dinlemek-Haramdir
                        Bu ne perhiz ne lahana....

                        Kendi içinde tutarsız, samimiyetten uzak insanlar neden hep bu kürtçü sait zırvalarına aklını kiraya vermişlerden çıkar?

                        1 Cevap Son cevap
                        1
                        • S Çevrimdışı
                          S Çevrimdışı
                          Sputnik
                          tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                          #12

                          Deccal tamamen hayal ürünü, kurgulanmış karakterdir.
                          Bir gözü olmayacak, her türlü mucizeyi göstererek insanları ateist yapacak filan tam anlamıyla bir saçmalık. Aslında bu hikayeler din dedikleri sayıklamaların gerçek dışı olduğunu anlayabilmek için güzel bir fırsattır.

                          Dış görünüşü bu şekilde olan birinin deccal olduğunu direk fark edip kafasını keserler zaten. Sıkıysa Yozgat'a, Konya'ya gelsin o Deccal bozuntusu. 🙂
                          Adamı diri diri keserler. Hem de kafadan.

                          cacb463b-1163-43dd-bec9-7aa992d3351d-image.png

                          1 Cevap Son cevap
                          0
                          • D Çevrimdışı
                            D Çevrimdışı
                            DemoKratos
                            tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                            #13

                            Deliliğin son sınırı tanrı olduğunu iddia etmektir. Ona gelinceye kadar işte peygamber, mehdi filan alt kademe delilikler gelir.

                            Hukuk asla dine dayandırılamaz. Tek hukuk vardır o da akla ve bilime dayanan çağdaş evrensel hukuktur. Başka hukuk yoktur.

                            1 Cevap Son cevap
                            1
                            • TENTENT TENTEN

                              Deccal= yapay zeka

                              Mehdi=Trump

                              yoksa tam tersi mi? 🙂

                              S Çevrimdışı
                              S Çevrimdışı
                              Sputnik
                              tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                              #14

                              @TENTEN, içinde söyledi: Hz. İsa Mesih'in inişi ve Hz. Mehdi'nin gelişi meselesinin dinimizdeki yeri ve z kuşağı alimleri.

                              Deccal= yapay zeka

                              Mehdi=Trump

                              yoksa tam tersi mi? 🙂

                              Mehdi = Trump
                              Mesih = Elon Musk
                              Yecüc Mecüc = Çinliler
                              Zulkarneyn seddi = Artmış gümrük vergileri
                              Deccal = Çin Komünist Partisi
                              Dabbetül Arz = Deepseek

                              1 Cevap Son cevap
                              1

                              Cevap
                              • Yeni başlık oluşturarak cevapla
                              Cevaplamak için giriş yapın
                              • En eskiden en yeniye
                              • En yeniden en eskiye
                              • En çok oylanan


                              © 2021- efelsefe.com
                              İzinler Kurallar
                              • Giriş

                              • Hesabınız yok mu? Kayıt Ol

                              • Aramak için giriş yapın veya kaydolun
                              • İlk ileti
                                Son ileti
                              0
                              • Kategoriler
                                • All Categories
                                • Individual Categories
                              • World
                              • Güncel
                              • Popüler
                              • Kullanıcılar
                              • Gruplar