1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
-
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
Ben doğru akımda gerilim dönüştürme işlemini nasıl yapacaksın diye sordum.
Sen ise sadece voltaj yükseltme tarafını seçip abartılı bir değer verdin.
Senin iletine cevap yazınca sanki bu örneği ortaya atan benmiş gibi ne yapacaksın bu kadar yüksek voltajı dedin.DC AC dönüştürmenin ne anlamı var diye soruyorum. Ne gerek var DC yi AC ye dönüşmeye?
Saçma bir şey ortaya atıp benden ispat bekliyorsun.
DC yi AC ye dönüştürüldüğü tek yer multimetreler olduğunu biliyorum.
Yoksa sen evdeki buzdolabının alternatif akımla mı çalıştığını sanıyorsun?
DC gerilim üreteçleri zaten var voltaj ayarlayıcılar da var.
Ben sana undan helva yapımını anlatıyorum sen ise helvayı una çevirmekten bahsediyorsun.
-
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
Ben doğru akımda gerilim dönüştürme işlemini nasıl yapacaksın diye sordum.
Sen ise sadece voltaj yükseltme tarafını seçip abartılı bir değer verdin.
Senin iletine cevap yazınca sanki bu örneği ortaya atan benmiş gibi ne yapacaksın bu kadar yüksek voltajı dedin.DC AC dönüştürmenin ne anlamı var diye soruyorum. Ne gerek var DC yi AC ye dönüşmeye?
Saçma bir şey ortaya atıp benden ispat bekliyorsun.
DC yi AC ye dönüştürüldüğü tek yer multimetreler olduğunu biliyorum.
Yoksa sen evdeki buzdolabının alternatif akımla mı çalıştığını sanıyorsun?
DC gerilim üreteçleri zaten var voltaj ayarlayıcılar da var.
Ben sana undan helva yapımını anlatıyorum sen ise helvayı una çevirmekten bahsediyorsun.
Ben togg araçlarının harcadığı elektrikten bahsederken dc dönüşümünden bahseden sen kim?
Battıkça batıyorsun.@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN doğru akım voltajı ile şarj eiliyorlar.
İletimde Ac Dc dönüşümünden bahsetmediğim halde dediğin gibi Acden dc ye dönüşüm pahalı olur diyen kim?
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@kâfir-imam sende herşeyi insan gücüyle çalıştıracaksın bu gidişle.
Ben zaten korona başladığından beri her yere bisiklet ile gidiyorum.
Kaynağına yakın olduğu zaman doğru akım üretmek daha verimlidir. On metre iletim hattını geçmezse doğru akım ile şarj istasyonları kendi elektrik ihtiyacını karşılayabilir.
Ama dediğin gibi evden AC yi DC ye dönüştürmek yöntemi ile astarı yüzünden pahalı olur.
Bir buçuk asır önceki mekanik ile şimdiki mekanik arasında tek fark motordur. Otomasyon bile mekanik şablonlarla o yıllarda basit usul yapılıyordu.
En verimli taşıma aracı bisiklettir. Bence iyi birşey. Keşke İstanbul bisiklete elverişli olsa ben de hep bisiklet kullanırım.
Kendi ağırlığından fazlasını taşıyan tek yolcu aracı . Şimdilerde 27 vites ve e-bike dinamo takviyeleri de var. Çok özeniyorum almayı ama evde koyacak yer yok.
-
Eski KullanıcıTENTEN başlığına tarihinde cevap verdi Son düzenleyen: Eski Kullanıcı
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
Ben doğru akımda gerilim dönüştürme işlemini nasıl yapacaksın diye sordum.
Sen ise sadece voltaj yükseltme tarafını seçip abartılı bir değer verdin.
Senin iletine cevap yazınca sanki bu örneği ortaya atan benmiş gibi ne yapacaksın bu kadar yüksek voltajı dedin.DC AC dönüştürmenin ne anlamı var diye soruyorum. Ne gerek var DC yi AC ye dönüşmeye?
Saçma bir şey ortaya atıp benden ispat bekliyorsun.
DC yi AC ye dönüştürüldüğü tek yer multimetreler olduğunu biliyorum.
Yoksa sen evdeki buzdolabının alternatif akımla mı çalıştığını sanıyorsun?
DC gerilim üreteçleri zaten var voltaj ayarlayıcılar da var.
Ben sana undan helva yapımını anlatıyorum sen ise helvayı una çevirmekten bahsediyorsun.
Ben togg araçlarının harcadığı elektrikten bahsederken dc dönüşümünden bahseden sen kim?
Battıkça batıyorsun.@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN doğru akım voltajı ile şarj eiliyorlar.
İletimde Ac Dc dönüşümünden bahsetmediğim halde dediğin gibi Acden dc ye dönüşüm pahalı olur diyen kim?
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@kâfir-imam sende herşeyi insan gücüyle çalıştıracaksın bu gidişle.
Ben zaten korona başladığından beri her yere bisiklet ile gidiyorum.
Kaynağına yakın olduğu zaman doğru akım üretmek daha verimlidir. On metre iletim hattını geçmezse doğru akım ile şarj istasyonları kendi elektrik ihtiyacını karşılayabilir.
Ama dediğin gibi evden AC yi DC ye dönüştürmek yöntemi ile astarı yüzünden pahalı olur.
Bir buçuk asır önceki mekanik ile şimdiki mekanik arasında tek fark motordur. Otomasyon bile mekanik şablonlarla o yıllarda basit usul yapılıyordu.
En verimli taşıma aracı bisiklettir. Bence iyi birşey. Keşke İstanbul bisiklete elverişli olsa ben de hep bisiklet kullanırım.
Kendi ağırlığından fazlasını taşıyan tek yolcu aracı . Şimdilerde 27 vites ve e-bike dinamo takviyeleri de var. Çok özeniyorum almayı ama evde koyacak yer yok.
Bana balıkları anlatıp sonra da denizle ne alakası var gibi birşeyler gevelemişsin.
Togg araçlarının şarjına barajlar yetmez diyen sensin.
Ama araçların şarjı AC den DC ye dönüşümle olur. Bu dönüşüm de enerji kaybına sebep olur çünkü hızlı şarj yüksek amper gerektirir dedim. Bu yüzden şarj istasyonları bu elektiriği yeşil enerji ile karşılayabilirlerse sıkıntı olmaz dedim. DC akımda yüksek voltaj çıkılabilir amper ayarlanabilir dedim. Ama uzağa iletmek mümkün değil o yüzden şarj istasyonları kendi enerjisini üretebilir dedim.
Sonra sen tuttun bana DC yi AC ye nasıl çevireceksin diye soruyorsun. Yahu ne gerek var helvadan un yapmaya diyorum anlamıyorsun. Zaten bize lazım olan doğru akımdır alternatif akıma niye çevirelim?
Kusura bakma bu konu hakkında hiçbirşey bilmediğini bilmiyordum.
-
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
Ben doğru akımda gerilim dönüştürme işlemini nasıl yapacaksın diye sordum.
Sen ise sadece voltaj yükseltme tarafını seçip abartılı bir değer verdin.
Senin iletine cevap yazınca sanki bu örneği ortaya atan benmiş gibi ne yapacaksın bu kadar yüksek voltajı dedin.DC AC dönüştürmenin ne anlamı var diye soruyorum. Ne gerek var DC yi AC ye dönüşmeye?
Saçma bir şey ortaya atıp benden ispat bekliyorsun.
DC yi AC ye dönüştürüldüğü tek yer multimetreler olduğunu biliyorum.
Yoksa sen evdeki buzdolabının alternatif akımla mı çalıştığını sanıyorsun?
DC gerilim üreteçleri zaten var voltaj ayarlayıcılar da var.
Ben sana undan helva yapımını anlatıyorum sen ise helvayı una çevirmekten bahsediyorsun.
Ben togg araçlarının harcadığı elektrikten bahsederken dc dönüşümünden bahseden sen kim?
Battıkça batıyorsun.@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN doğru akım voltajı ile şarj eiliyorlar.
İletimde Ac Dc dönüşümünden bahsetmediğim halde dediğin gibi Acden dc ye dönüşüm pahalı olur diyen kim?
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@kâfir-imam sende herşeyi insan gücüyle çalıştıracaksın bu gidişle.
Ben zaten korona başladığından beri her yere bisiklet ile gidiyorum.
Kaynağına yakın olduğu zaman doğru akım üretmek daha verimlidir. On metre iletim hattını geçmezse doğru akım ile şarj istasyonları kendi elektrik ihtiyacını karşılayabilir.
Ama dediğin gibi evden AC yi DC ye dönüştürmek yöntemi ile astarı yüzünden pahalı olur.
Bir buçuk asır önceki mekanik ile şimdiki mekanik arasında tek fark motordur. Otomasyon bile mekanik şablonlarla o yıllarda basit usul yapılıyordu.
En verimli taşıma aracı bisiklettir. Bence iyi birşey. Keşke İstanbul bisiklete elverişli olsa ben de hep bisiklet kullanırım.
Kendi ağırlığından fazlasını taşıyan tek yolcu aracı . Şimdilerde 27 vites ve e-bike dinamo takviyeleri de var. Çok özeniyorum almayı ama evde koyacak yer yok.
Bana balıkları anlatıp sonra da denizle ne alakası var gibi birşeyler gevelemişsin.
Togg araçlarının şarjına barajlar yetmez diyen sensin.
Ama araçların şarjı AC den DC ye dönüşümle olur. Bu dönüşüm de enerji kaybına sebep olur çünkü hızlı şarj yüksek amper gerektirir dedim. Bu yüzden şarj istasyonları bu elektiriği yeşil enerji ile karşılayabilirlerse sıkıntı olmaz dedim. DC akımda yüksek voltaj çıkılabilir amper ayarlanabilir dedim. Ama uzağa iletmek mümkün değil o yüzden şarj istasyonları kendi enerjisini üretebilir dedim.
Sonra sen tuttun bana DC yi AC ye nasıl çevireceksin diye soruyorsun. Yahu ne gerek var helvadan un yapmaya diyorum anlamıyorsun. Zaten bize lazım olan doğru akımdır alternatif akıma niye çevirelim?
Kusura bakma bu konu hakkında hiçbirşey bilmediğini bilmiyordum.
Bulaşık makinesinin harcadığı elektrikte tasarrufu önemsiyorsun ama Togg gibi elektrikli araçlara gelince ne gerek var evinin yanında üret demen komik.
Sorun DC/AC veya AC/DC kayıplarında değil nasıl üretileceğinde?Togg araçlarında lityum batarya çıkışından sonra motorlar alternatif akımla çalıştığı için tekrar alternatif akıma çeviriliyor.
Doğru akım ile çalışan motorların girişinde doğru akımı alternatif akıma çeviren bakır dilimler ve fırçalar var.
Fırçasız olanlarda doğru akım transistorlu veya chipli devreler yardımı ile alternatif akıma çevirilip motora veriliyor.
Sanal elektrik muhendisi
-
Eski KullanıcıTENTEN başlığına tarihinde cevap verdi Son düzenleyen: Eski Kullanıcı
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
Ben doğru akımda gerilim dönüştürme işlemini nasıl yapacaksın diye sordum.
Sen ise sadece voltaj yükseltme tarafını seçip abartılı bir değer verdin.
Senin iletine cevap yazınca sanki bu örneği ortaya atan benmiş gibi ne yapacaksın bu kadar yüksek voltajı dedin.DC AC dönüştürmenin ne anlamı var diye soruyorum. Ne gerek var DC yi AC ye dönüşmeye?
Saçma bir şey ortaya atıp benden ispat bekliyorsun.
DC yi AC ye dönüştürüldüğü tek yer multimetreler olduğunu biliyorum.
Yoksa sen evdeki buzdolabının alternatif akımla mı çalıştığını sanıyorsun?
DC gerilim üreteçleri zaten var voltaj ayarlayıcılar da var.
Ben sana undan helva yapımını anlatıyorum sen ise helvayı una çevirmekten bahsediyorsun.
Ben togg araçlarının harcadığı elektrikten bahsederken dc dönüşümünden bahseden sen kim?
Battıkça batıyorsun.@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN doğru akım voltajı ile şarj eiliyorlar.
İletimde Ac Dc dönüşümünden bahsetmediğim halde dediğin gibi Acden dc ye dönüşüm pahalı olur diyen kim?
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@kâfir-imam sende herşeyi insan gücüyle çalıştıracaksın bu gidişle.
Ben zaten korona başladığından beri her yere bisiklet ile gidiyorum.
Kaynağına yakın olduğu zaman doğru akım üretmek daha verimlidir. On metre iletim hattını geçmezse doğru akım ile şarj istasyonları kendi elektrik ihtiyacını karşılayabilir.
Ama dediğin gibi evden AC yi DC ye dönüştürmek yöntemi ile astarı yüzünden pahalı olur.
Bir buçuk asır önceki mekanik ile şimdiki mekanik arasında tek fark motordur. Otomasyon bile mekanik şablonlarla o yıllarda basit usul yapılıyordu.
En verimli taşıma aracı bisiklettir. Bence iyi birşey. Keşke İstanbul bisiklete elverişli olsa ben de hep bisiklet kullanırım.
Kendi ağırlığından fazlasını taşıyan tek yolcu aracı . Şimdilerde 27 vites ve e-bike dinamo takviyeleri de var. Çok özeniyorum almayı ama evde koyacak yer yok.
Bana balıkları anlatıp sonra da denizle ne alakası var gibi birşeyler gevelemişsin.
Togg araçlarının şarjına barajlar yetmez diyen sensin.
Ama araçların şarjı AC den DC ye dönüşümle olur. Bu dönüşüm de enerji kaybına sebep olur çünkü hızlı şarj yüksek amper gerektirir dedim. Bu yüzden şarj istasyonları bu elektiriği yeşil enerji ile karşılayabilirlerse sıkıntı olmaz dedim. DC akımda yüksek voltaj çıkılabilir amper ayarlanabilir dedim. Ama uzağa iletmek mümkün değil o yüzden şarj istasyonları kendi enerjisini üretebilir dedim.
Sonra sen tuttun bana DC yi AC ye nasıl çevireceksin diye soruyorsun. Yahu ne gerek var helvadan un yapmaya diyorum anlamıyorsun. Zaten bize lazım olan doğru akımdır alternatif akıma niye çevirelim?
Kusura bakma bu konu hakkında hiçbirşey bilmediğini bilmiyordum.
Bulaşık makinesinin harcadığı elektrikte tasarrufu önemsiyorsun ama Togg gibi elektrikli araçlara gelince ne gerek var evinin yanında üret demen komik.
Sorun DC/AC veya AC/DC kayıplarında değil nasıl üretileceğinde?Togg araçlarında lityum batarya çıkışından sonra motorlar alternatif akımla çalıştığı için tekrar alternatif akıma çeviriliyor.
Doğru akım ile çalışan motorların girişinde doğru akımı alternatif akıma çeviren bakır dilimler ve fırçalar var.
Fırçasız olanlarda doğru akım transistorlu veya chipli devreler yardımı ile alternatif akıma çevirilip motora veriliyor.
Sanal elektrik muhendisi
Evinin yanında üret diyen kim. Sarj istasyonları kendi elektriğini üretecek diyorum
O fırçalar elektrik üretmiyor devreyi tamamlıyor.
Hala ısrar ediyorsun doğru akımı alternatif akıma çevirmekte kararlısın.
-
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
Ben doğru akımda gerilim dönüştürme işlemini nasıl yapacaksın diye sordum.
Sen ise sadece voltaj yükseltme tarafını seçip abartılı bir değer verdin.
Senin iletine cevap yazınca sanki bu örneği ortaya atan benmiş gibi ne yapacaksın bu kadar yüksek voltajı dedin.DC AC dönüştürmenin ne anlamı var diye soruyorum. Ne gerek var DC yi AC ye dönüşmeye?
Saçma bir şey ortaya atıp benden ispat bekliyorsun.
DC yi AC ye dönüştürüldüğü tek yer multimetreler olduğunu biliyorum.
Yoksa sen evdeki buzdolabının alternatif akımla mı çalıştığını sanıyorsun?
DC gerilim üreteçleri zaten var voltaj ayarlayıcılar da var.
Ben sana undan helva yapımını anlatıyorum sen ise helvayı una çevirmekten bahsediyorsun.
Ben togg araçlarının harcadığı elektrikten bahsederken dc dönüşümünden bahseden sen kim?
Battıkça batıyorsun.@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN doğru akım voltajı ile şarj eiliyorlar.
İletimde Ac Dc dönüşümünden bahsetmediğim halde dediğin gibi Acden dc ye dönüşüm pahalı olur diyen kim?
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@kâfir-imam sende herşeyi insan gücüyle çalıştıracaksın bu gidişle.
Ben zaten korona başladığından beri her yere bisiklet ile gidiyorum.
Kaynağına yakın olduğu zaman doğru akım üretmek daha verimlidir. On metre iletim hattını geçmezse doğru akım ile şarj istasyonları kendi elektrik ihtiyacını karşılayabilir.
Ama dediğin gibi evden AC yi DC ye dönüştürmek yöntemi ile astarı yüzünden pahalı olur.
Bir buçuk asır önceki mekanik ile şimdiki mekanik arasında tek fark motordur. Otomasyon bile mekanik şablonlarla o yıllarda basit usul yapılıyordu.
En verimli taşıma aracı bisiklettir. Bence iyi birşey. Keşke İstanbul bisiklete elverişli olsa ben de hep bisiklet kullanırım.
Kendi ağırlığından fazlasını taşıyan tek yolcu aracı . Şimdilerde 27 vites ve e-bike dinamo takviyeleri de var. Çok özeniyorum almayı ama evde koyacak yer yok.
Bana balıkları anlatıp sonra da denizle ne alakası var gibi birşeyler gevelemişsin.
Togg araçlarının şarjına barajlar yetmez diyen sensin.
Ama araçların şarjı AC den DC ye dönüşümle olur. Bu dönüşüm de enerji kaybına sebep olur çünkü hızlı şarj yüksek amper gerektirir dedim. Bu yüzden şarj istasyonları bu elektiriği yeşil enerji ile karşılayabilirlerse sıkıntı olmaz dedim. DC akımda yüksek voltaj çıkılabilir amper ayarlanabilir dedim. Ama uzağa iletmek mümkün değil o yüzden şarj istasyonları kendi enerjisini üretebilir dedim.
Sonra sen tuttun bana DC yi AC ye nasıl çevireceksin diye soruyorsun. Yahu ne gerek var helvadan un yapmaya diyorum anlamıyorsun. Zaten bize lazım olan doğru akımdır alternatif akıma niye çevirelim?
Kusura bakma bu konu hakkında hiçbirşey bilmediğini bilmiyordum.
Bulaşık makinesinin harcadığı elektrikte tasarrufu önemsiyorsun ama Togg gibi elektrikli araçlara gelince ne gerek var evinin yanında üret demen komik.
Sorun DC/AC veya AC/DC kayıplarında değil nasıl üretileceğinde?Togg araçlarında lityum batarya çıkışından sonra motorlar alternatif akımla çalıştığı için tekrar alternatif akıma çeviriliyor.
Doğru akım ile çalışan motorların girişinde doğru akımı alternatif akıma çeviren bakır dilimler ve fırçalar var.
Fırçasız olanlarda doğru akım transistorlu veya chipli devreler yardımı ile alternatif akıma çevirilip motora veriliyor.
Sanal elektrik muhendisi
Evinin yanında üret diyen kim. Sarj istasyonları kendi elektriğini üretecek diyorum
O fırçalar elektrik üretmiyor devreyi tamamlıyor.
Hala ısrar ediyorsun doğru akımı alternatif akıma çevirmekte kararlısın.
Okuma özürlü müsün? Fırçalar elektrik üretir nerede yazdım?
Fırçalar doğru akımı alternatif akıma çevirir diye yazdım.
Şarj istasyonlarının çoğu var olan sisteme yüklenecekler.
Güneş enerjisi panelleri ile metrekarede en fazla 150 watt üretiliyor.
Bulutlu havalarda ise hava alırsın.
Günde Kaç saat elektrik tüketiyorsan o kadar güneşlenme süresi lazım en az. -
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
Ben doğru akımda gerilim dönüştürme işlemini nasıl yapacaksın diye sordum.
Sen ise sadece voltaj yükseltme tarafını seçip abartılı bir değer verdin.
Senin iletine cevap yazınca sanki bu örneği ortaya atan benmiş gibi ne yapacaksın bu kadar yüksek voltajı dedin.DC AC dönüştürmenin ne anlamı var diye soruyorum. Ne gerek var DC yi AC ye dönüşmeye?
Saçma bir şey ortaya atıp benden ispat bekliyorsun.
DC yi AC ye dönüştürüldüğü tek yer multimetreler olduğunu biliyorum.
Yoksa sen evdeki buzdolabının alternatif akımla mı çalıştığını sanıyorsun?
DC gerilim üreteçleri zaten var voltaj ayarlayıcılar da var.
Ben sana undan helva yapımını anlatıyorum sen ise helvayı una çevirmekten bahsediyorsun.
Ben togg araçlarının harcadığı elektrikten bahsederken dc dönüşümünden bahseden sen kim?
Battıkça batıyorsun.@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN doğru akım voltajı ile şarj eiliyorlar.
İletimde Ac Dc dönüşümünden bahsetmediğim halde dediğin gibi Acden dc ye dönüşüm pahalı olur diyen kim?
@kâfir-imam, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@TENTEN, içinde söyledi: 1 KWh Elektrik İçin Kaç lt Su Tüketilir
@kâfir-imam sende herşeyi insan gücüyle çalıştıracaksın bu gidişle.
Ben zaten korona başladığından beri her yere bisiklet ile gidiyorum.
Kaynağına yakın olduğu zaman doğru akım üretmek daha verimlidir. On metre iletim hattını geçmezse doğru akım ile şarj istasyonları kendi elektrik ihtiyacını karşılayabilir.
Ama dediğin gibi evden AC yi DC ye dönüştürmek yöntemi ile astarı yüzünden pahalı olur.
Bir buçuk asır önceki mekanik ile şimdiki mekanik arasında tek fark motordur. Otomasyon bile mekanik şablonlarla o yıllarda basit usul yapılıyordu.
En verimli taşıma aracı bisiklettir. Bence iyi birşey. Keşke İstanbul bisiklete elverişli olsa ben de hep bisiklet kullanırım.
Kendi ağırlığından fazlasını taşıyan tek yolcu aracı . Şimdilerde 27 vites ve e-bike dinamo takviyeleri de var. Çok özeniyorum almayı ama evde koyacak yer yok.
Bana balıkları anlatıp sonra da denizle ne alakası var gibi birşeyler gevelemişsin.
Togg araçlarının şarjına barajlar yetmez diyen sensin.
Ama araçların şarjı AC den DC ye dönüşümle olur. Bu dönüşüm de enerji kaybına sebep olur çünkü hızlı şarj yüksek amper gerektirir dedim. Bu yüzden şarj istasyonları bu elektiriği yeşil enerji ile karşılayabilirlerse sıkıntı olmaz dedim. DC akımda yüksek voltaj çıkılabilir amper ayarlanabilir dedim. Ama uzağa iletmek mümkün değil o yüzden şarj istasyonları kendi enerjisini üretebilir dedim.
Sonra sen tuttun bana DC yi AC ye nasıl çevireceksin diye soruyorsun. Yahu ne gerek var helvadan un yapmaya diyorum anlamıyorsun. Zaten bize lazım olan doğru akımdır alternatif akıma niye çevirelim?
Kusura bakma bu konu hakkında hiçbirşey bilmediğini bilmiyordum.
Bulaşık makinesinin harcadığı elektrikte tasarrufu önemsiyorsun ama Togg gibi elektrikli araçlara gelince ne gerek var evinin yanında üret demen komik.
Sorun DC/AC veya AC/DC kayıplarında değil nasıl üretileceğinde?Togg araçlarında lityum batarya çıkışından sonra motorlar alternatif akımla çalıştığı için tekrar alternatif akıma çeviriliyor.
Doğru akım ile çalışan motorların girişinde doğru akımı alternatif akıma çeviren bakır dilimler ve fırçalar var.
Fırçasız olanlarda doğru akım transistorlu veya chipli devreler yardımı ile alternatif akıma çevirilip motora veriliyor.
Sanal elektrik muhendisi
Evinin yanında üret diyen kim. Sarj istasyonları kendi elektriğini üretecek diyorum
O fırçalar elektrik üretmiyor devreyi tamamlıyor.
Hala ısrar ediyorsun doğru akımı alternatif akıma çevirmekte kararlısın.
Okuma özürlü müsün? Fırçalar elektrik üretir nerede yazdım?
Fırçalar doğru akımı alternatif akıma çevirir diye yazdım.
Şarj istasyonlarının çoğu var olan sisteme yüklenecekler.
Güneş enerjisi panelleri ile metrekarede en fazla 150 watt üretiliyor.
Bulutlu havalarda ise hava alırsın.
Günde Kaç saat elektrik tüketiyorsan o kadar güneşlenme süresi lazım en az.Bu watt birimini eksik kullanıyorsun. Saatte mi üretiyor?
1000 metre kare alan kapatsa saatte 150 kwa yapar.
Çok iyi bir değer.Ha bu arada o fırçalar devre tamamlamak için konuyor oraya dönüşümü yapan bakır bobinlerdir.
-
Onu bunu boşverin de en büyük sorun akü ömrünün sınırlı oluşu. Bir evi besleyecek akü az değildir, yeri geliyor evde 2 - 3 kilowatt güç gerekiyor. Bu gücü sağlayacak akü yani az buz bir şey olmaz. Akü şarj yeteneğini dört senede bitirdi ve elinde devasa bir akü hurdası var, bir de yeni akü ihtiyacın! Sorun burda.
Bunun çözümü elektrik şirketiyle anlaşıp çift yönlü sayaç taktırıp şebekeye elektrik satmak böylece akü kullanmamak.
Aküden kurtulsan bile güneş panelleri ve invertörler hiç de ucuz değil. Parası olan yaptırabilir ama parası olana zaten elektrik faturası koymuyor ki? Çekirdek parası gibi ödüyor zaten.
Benim bir spor olsun diye ağırlık çekme calaskarı projem var. Bu calaskar ağırlık çekme sporu yaptıkça bir beton ağırlığı bodrumdan çekecek ve geri inerken elektrik üretecek. Bir ampülü iki saat anca yakar. Yani işte bodruma ineceksin işin var elektrik yakmayacaksın. O kadar. Onu bile maliyet fazla çıkıyor yapamıyorum. Bir calaskar kaç para oldu sanayiye gidip sormaya bile lüzum duymuyorum bir ampülü iki saat yakmak için çok fazla para veremem. Daha bu calaskara dişli dinamo beton ağırlık eklenecek. Değmiyor ve gerçekleştiremiyorum.
Bu aynen süt için inek beslemek gibi. Senin için çiftlikte milyonlarca inek beslerler ve sütü satın alırsın.. Budur.
-
Not: Calaskarın bir devasa traktör motorunu zincirini bir çırak çekerek kaldırdığını sanayide gördüğüm için biliyorum çocuğa çekil bakayım dedim ben çektim iyi bir spor. O motor üçyüz kilo rahat var ve kaldırılacağı yükseklik bir metreden fazla değil. Çırağın çalışması on dakika sürüyor motor bir metreye yükseliyor. Benim bodrumdan üç metreden filan çıkarmam lazım kuyudan betonu, yarım tonluk beton olsa iki saat spor yapmış olurum.
Ama işte calaskar verin bana deyince kaç para isteyecekler... Bir ampülü iki saat yakmak için ucuz olsaydı bile pahalı gelirdi. Belki de bir saat anca yakacak. Şimdi baktım da iki tonluk caraskal 1500 liraya var. Ama asıl iş buna dinamo ve onu çevirecek kasnak çelik halat filan eklemek. Zor iş. Değmez. Bir de tavan çekmez o ağırlığı, calaskarı tavana asamam. Çelik konstrüksiyon filan yani uğraşılmaz. Proje olarak iyi de uygulamada girişilecek iş değil.
-
Bu başlığın konusuna şöyle bir bakayım dedim.
Sonra teniten ile kafirin tartışmasına takıldım.
Bu sitede ve bir başlıkta bu kadar güleceğim hiç aklıma gelmezdi.
Gülmemin nedeni, öyle bir tartışmışlar ki, aklıma İstanbul işgal altındayken papazların meleğin cinsini tartışmaları geldi.
Ama bu iki arkadaş güzel tartışmışlar, okuyanlar için fikir verici şekilde olmuş.
İşte benim yetmişlerde bahsettiğim tartışma böyleydi, ajitasyon yok, dayatma yok, sadece kendi görüşlerini belirtmişler.
Keşke her başlıkta böyle tartışma olsa.
Lakin bakıyorum başlıkların çoğu boş geçiyor, pek ilgi duyulmuyor. Tabi biraz da foruma katılımın az olmasından kaynaklı.