felsefe

    • Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
    • Popüler
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Kurallar

    Reklamlardaki Gibi Olmadığı Kesin

    Sosyoloji
    reklamlar dezenformasyon yasası en karlı hisse senetleri
    5
    19
    140
    Daha fazla ileti
    • En eskiden en yeniye
    • En yeniden en eskiye
    • En çok oylanan
    Cevap
    • Yeni başlık oluşturarak cevapla
    Cevaplamak için giriş yapın
    Bu başlık silindi. Sadece başlık düzenleme yetkisi olan kullanıcılar görebilir.
    • kâfir imam
      kâfir imam Son düzenleyen: kâfir imam

      Reklamlardaki gibi olmadığı kesin.

      Hiçkimse o çikolatayı yediğinde o kadar mutlu olmuyor. O arabayı kullanırken o kadar uzay gibi hissetmiyor. O yatakta uyurken öylesine mutlu uyanmıyor. O deterjanı kullanınca o kadar hızlı temizlemiyor. O sakızı çiğnerken ve o içeceği içtiğinde öyle hissetmiyor

      O şampuan, o parfüm, o diş macunu , o fırının pişirdiği yemekler , o buzdolabı falan filan...

      Bütün bunlar koca bir yalan olduğu halde TV de dezenfermasyon yasasına takılmıyor yada RTÜK engeli ile karşılaşmıyor.

      Neden?

      Fides Berfin 2 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 1
      • Fides
        Fides @kâfir imam Son düzenleyen:

        @kâfir-imam, içinde söyledi: Reklamlardaki Gibi Olmadığı Kesin

        Reklamlardaki gibi olmadığı kesin.

        Hiçkimse o çikolatayı yediğinde o kadar mutlu olmuyor. O arabayı kullanırken o kadar uzay gibi hissetmiyor. O yatakta uyurken öylesine mutlu uyanmıyor. O deterjanı kullanınca o kadar hızlı temizlemiyor. O sakızı çiğnerken ve o içeceği içtiğinde öyle hissetmiyor

        O şampuan, o parfüm, o diş macunu , o fırının pişirdiği yemekler , o buzdolabı falan filan...

        Bütün bunlar koca bir yalan olduğu halde TV de dezenfermasyon yasasına takılmıyor yada RTÜK engeli ile karşılaşmıyor.

        Neden?

        çünkü onlar reklammmmmmmmm :dog2:

        kâfir imam 1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 0
        • kâfir imam
          kâfir imam @Fides Son düzenleyen:

          @Fides, içinde söyledi: Reklamlardaki Gibi Olmadığı Kesin

          @kâfir-imam, içinde söyledi: Reklamlardaki Gibi Olmadığı Kesin

          Reklamlardaki gibi olmadığı kesin.

          Hiçkimse o çikolatayı yediğinde o kadar mutlu olmuyor. O arabayı kullanırken o kadar uzay gibi hissetmiyor. O yatakta uyurken öylesine mutlu uyanmıyor. O deterjanı kullanınca o kadar hızlı temizlemiyor. O sakızı çiğnerken ve o içeceği içtiğinde öyle hissetmiyor

          O şampuan, o parfüm, o diş macunu , o fırının pişirdiği yemekler , o buzdolabı falan filan...

          Bütün bunlar koca bir yalan olduğu halde TV de dezenfermasyon yasasına takılmıyor yada RTÜK engeli ile karşılaşmıyor.

          Neden?

          çünkü onlar reklammmmmmmmm :dog2:

          Yani para herşeyi çözüyor.

          1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 0
          • D
            DemoKratos Son düzenleyen:

            Öyle ki, reklamın kötüsü bile olmaz. Çünkü reklam gürültüdür, yaygaradır, boştur. Ama duyulması yeterlidir. Rahatsız bile etse. Burası önemli, rahatsız bile etse! Reklam reklamdır, kötüsü yoktur.

            1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 0
            • kâfir imam
              kâfir imam Son düzenleyen:

              Reklam yalanı meşrulaştırıyor mu demek istiyorsunuz? Yani bir din görevlisi yada bir siyasetçi de sektör bazlı düşünüp reklam yapıyorsa bu normal midir.

              İşin gerçeği din ve siyaset de bir sektördür.

              Dikkat ederseniz ticari şirketler de artık aynı numaraya sarılmaya başladılar. Reklam sloganları ; anne şefkati gibi, milli gurur, aile sıcaklığı, hepimiz aileyiz, biz sizi düşünüyoruz, geleneksel değerlerimiz... Falan filan..

              Yani din-ticaret- siyaset ilişkisi hep birbiri içinde eşit oranda dağılmış.

              kâfir imam 1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 0
              • nejdet evren
                nejdet evren Son düzenleyen:

                "tüketim değeri" üretiliyor olduğundan reklamlar ile pazar kapma şansı yükselecektir; kapitalizm mantığına uygun davranıyor ve maliyetleri söylendiği gibi arz-talep eğrisi belirlemiyor; emek gücünün artık kısmına göre belirleniyor ve tabi ki reklam giderleri de tüketicilere mal ediliyor; çok hoş değil mi?

                kadınlarını erkeğe muhtaç bir şekilde yaşamaya zorlayan toplumlar, kökten acizdir...

                kâfir imam 1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 0
                • kâfir imam
                  kâfir imam @nejdet evren Son düzenleyen:

                  @nejdet-evren duyduğuma göre eskiden yani tv nin ilk çıktığı yıllarda reklam yapanlar izleyiciye ödeme yapıyormuş. Yani maliyete ekleme yapmak yerine maliyetten dusuyormus reklam giderini.
                  Cünkü seyredenlerin vaktini alıyor diye.

                  nejdet evren 1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 0
                  • nejdet evren
                    nejdet evren @kâfir imam Son düzenleyen:

                    @kâfir-imam Ülkemizde böyle bir süreç hiç yaşanmadı; başka ülkelerde yaşandıysa da bilmiyorum...Ne ki, kapitalizmin mantığına ters gibi...

                    kadınlarını erkeğe muhtaç bir şekilde yaşamaya zorlayan toplumlar, kökten acizdir...

                    kâfir imam 1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 0
                    • kâfir imam
                      kâfir imam @nejdet evren Son düzenleyen:

                      @nejdet-evren ben dedemden duymuştum ilk zamanlar böyle imiş. Sonra tersine dönmüş. Yani inanmasi zor ama Türkiyede olmuş.

                      nejdet evren 1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 0
                      • nejdet evren
                        nejdet evren @kâfir imam Son düzenleyen:

                        @kâfir-imam , demek ki bölgesel bir uygulama, mümkündür...

                        kadınlarını erkeğe muhtaç bir şekilde yaşamaya zorlayan toplumlar, kökten acizdir...

                        kâfir imam 1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 0
                        • kâfir imam
                          kâfir imam @nejdet evren Son düzenleyen:

                          @nejdet-evren tv ye saniyesi bilmem kaç bin liradan astronomik ödeme yapmak yerine maliyetten düşerek vatandaşa ödeme yapma hakkı varmış reklam yapanlarin.

                          1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 0
                          • D
                            DemoKratos Son düzenleyen:

                            Reklamın kötüsünün olmayışı, rahatsız edici yaygaraların bile reklam sağladığı gerçeği tatsız ama gerçek. Zaten gerçeklerin hepsi tatsızdır, yalanlar tatlıdır. Bunu biz ısmarlamadık, içine doğduğumuz dünyayı böyle bulduk.

                            Reklam olmadan pazarlama olmuyor. İlla kötü de olsa reklam. Bağır çağır rahatsız et, içeriği kapla ört, bir iki satır bir şey okuyacaksın reklam bir gitse de okusan gibi sinir edici işler bile reklamın kötüsü olmadığı gerçeğini değiştiremiyor.

                            Hitler'i tanımayan kaç kişi vardır? Kim "Hitler mi o da kim" der? Hiç kimse. İşte reklamın kötüsü olmadığının kanıtı.

                            1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 0
                            • kâfir imam
                              kâfir imam Son düzenleyen: kâfir imam

                              Reklamlar sayesinde sizi bizi sömüren kartellerin tekellerin başarı hikayelerini izleyip mutlu olmamız isteniyor.

                              Mesele para değil bak biz yapmasaydık parayla bile bulamazsınız buna şükredip sevinelim

                              İşte bu düşüncenin karteller tarafında size aktarılıp sizin bir köle besleme olduğunuz aklınıza kazınmaktadır.

                              Reklamları hedefe koyup incelemenin sebebi yeni çağda kartellerin algı yönetimi için çok daha aktif bir yöntem olarak kullanılacağıdır.

                              Bakın her türlü dolandırıcılık reklam aracılığı ile yapılıyor. Yalan olduğu başından belli iken hiç bir yetkili sesini çıkarmıyor. İşin sonunda dolandırıcılık operasyonu yapılıyor. Atı alan üskidarı geçtikten sonra.

                              Gariptir ki önceden uyaran kişiler tehlikeyi önceden haber verdi diye yetkililerin hışmına uğruyorlar.

                              Reklam demek sadece "Reklamlar" başlığı altında yapılmıyor. Dizi filmler ile , günlük programlar ile , akşam haberleri ile hatta akşam politik tartışmalarda bile halka yutturuluyor.

                              İnsanlar kandırılıyor .

                              Reklam almak için yarışan halkçı TV lerde cabası.

                              1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 0
                              • kâfir imam
                                kâfir imam Son düzenleyen: kâfir imam

                                Reklamın kötüsü olmaz deniyor. Ben buna katılmıyorum. Çünkü çoğu küçük üreticiyi kötü reklam ile bitirdiler. Uğur dündarın küçük çaplı üreticiyi bitirme konusunda emeği çoktur. Kötüleye kötüleye bitirdiler.

                                Veya işyerinde itibar kazanmak için iyi görünmeye çalışan insanlar yanlış konuştuklarında kötü şöhrete sahip oluyorlar ve iyi referans almıyorlar.

                                Bir de firmalar kötü mallarını öve öve bitiremezken eleman alacakları zaman en iyisini istiyorlar. Yahu senin ürettiğin mal ne kadar iyi ?

                                Reklamlar bıktırdı artık. Çocuklar bile oyun sırasında çıkan reklama bakmıyor bile hemen kapatıyorlar.

                                1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 0
                                • kâfir imam
                                  kâfir imam Son düzenleyen: kâfir imam

                                  Büyük şirketler malını pazarlamak için her türlü yalanı reklam adıyla pazarlarken sorun olmuyor. Ama küçük şirketler bunu yaparsa yalan reklam ve kandırmaktan ceza alıyor.

                                  Bu durum haksız rekabeti iyice tetikliyor.

                                  Örneğin dimes reklam yaparken tarladan özenle seçilmiş domateslerden bahsediyor. Düpedüz yalan..

                                  Knorr reklam yaparken doğadan özenle seçilmiş baharatlardan bahsediyor düpedüz yalan..

                                  İstikbal kendi yatağının enerji verdiğini ima ediyor düpedüz yalan..

                                  Orkid kullanan kızların daha başarılı olduğu söyleniyor düpedüz yalan..

                                  Cocacola içinnce yazın sıcağını hisstemiyorsun iması yapılıyor düpedüz yalan.

                                  Daha bunun gibi binlercesi.

                                  1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 2
                                  • kâfir imam
                                    kâfir imam @kâfir imam Son düzenleyen:

                                    @kâfir-imam, içinde söyledi: Reklamlardaki Gibi Olmadığı Kesin

                                    Reklam yalanı meşrulaştırıyor mu demek istiyorsunuz? Yani bir din görevlisi yada bir siyasetçi de sektör bazlı düşünüp reklam yapıyorsa bu normal midir.

                                    İşin gerçeği din ve siyaset de bir sektördür.

                                    Dikkat ederseniz ticari şirketler de artık aynı numaraya sarılmaya başladılar. Reklam sloganları ; anne şefkati gibi, milli gurur, aile sıcaklığı, hepimiz aileyiz, biz sizi düşünüyoruz, geleneksel değerlerimiz... Falan filan..

                                    Yani din-ticaret- siyaset ilişkisi hep birbiri içinde eşit oranda dağılmış.

                                    Arçelik Allah belanı versin diyecem ama olmayan birşeyden çare aramam. Öyleyse ummadığın yerden belanı bul emi.

                                    Atatürkü ve ülkenin 100. Üncü yılını ticaretine alet edemezsin. Atatürk için kime telif hakkı ödedin? Atatürk babanın malı değil.

                                    Yapmamız gereken çok basit , almamak, özür dileyip o reklamı kaldırmalılar.

                                    1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 1
                                    • Berfin
                                      Berfin @kâfir imam Son düzenleyen:

                                      @kâfir-imam ben şahsen hiç mutlu olmadım

                                      kâfir imam 1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 0
                                      • kâfir imam
                                        kâfir imam @Berfin Son düzenleyen:

                                        @Berfin zaten reklamlar yüzünden insanların gerçeklik algılarıyla oynadılar ve insanları mutsuz ettiler. Mutluluk ticari mallarını satmak için araç haline geldi.

                                        Berfin 1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 1
                                        • Berfin
                                          Berfin @kâfir imam Son düzenleyen:

                                          @kâfir-imam maalesef öyle bazen insan beynini kullanmaya tembellik ediyor sanırım

                                          1 Cevap Son cevap Cevap Alıntı 0

                                          • İlk ileti
                                            Son ileti