İçeriğe atla
  • Anasayfa
  • Güncel
  • Popüler
  • Dünya
  • Kategoriler
    • All Categories
    • Individual Categories
  • Gruplar
  • Kullanıcılar
Daralt
Marka Logo

efelsefe

  • Kurallar
    • Light
    • Cloudy
    • Dim
    • Dark
  1. Ana Sayfa
  2. Din & İnanç
  3. Yeni
  4. THE RELIGION OF HUMANITY (insanlık dini)

THE RELIGION OF HUMANITY (insanlık dini)

Konu Zamanlandı Sabitlendi Kilitli Taşındı Yeni
pozitivizmaugoste comteinsanlık dini
18 İleti 3 Yayımlayıcılar 446 Bakış
  • En eskiden en yeniye
  • En yeniden en eskiye
  • En çok oylanan
Cevap
  • Yeni başlık oluşturarak cevapla
Cevaplamak için giriş yapın
Bu başlık silindi. Sadece başlık düzenleme yetkisi olan kullanıcılar görebilir.
  • K Çevrimdışı
    K Çevrimdışı
    kereste
    tarihinde yazdı Son düzenleyen:
    #6

    Şöyle bir resim buldum, en sondaki uzaylı herhalde: 😉

    grafik.png

    Turpinen, şalgaminen devlet yönetilmez. Adaletinen, hukukinen yönetilir.

    1 Cevap Son cevap
    0
    • TENTENT Çevrimdışı
      TENTENT Çevrimdışı
      TENTEN
      tarihinde yazdı Son düzenleyen:
      #7

      https://tr.wikipedia.org/wiki/Üç_Aşama_Yasası

      1. Teolojik aşama, kişileştirilmiş tanrılara başvurmayı ifade eder. Önceki aşamalar boyunca insanlar, doğadaki tüm fenomenlerin ilahi veya doğaüstü yaratılış olduğuna inanıyorlardı. Yetişkinler ve çocuklar, çeşitli fenomenlerin doğal nedenlerini keşfetmede başarısız oldular ve bu nedenle onları doğaüstü veya ilahi bir güce bağladılar.[1][kaynak güvenilir mi?]] Comte bu aşamayı üç alt aşamaya ayırdı.

      1A. Tapınakçılık: Tapınakçılık, düşünmenin teolojik boyutundaki ilk aşamaydı. Bu süreç boyunca; ilkel insanlar, aynı zamanda Animizm olarak da bilinen, cansız nesnelerin içlerinde yaşayan bir ruhları olduğuna inandılar. İnsanlar; ağaçlar, taşlar, bir tahta parçası, volkanik patlamalar gibi cansız nesnelere taptılar.[1] Bu uygulama boyunca; insanlar, tüm her şeyin doğaüstü kökenli olduğuna inandılar.[2]
      1B. Politeizm: Bir noktada, tapınakçılık insanların kafasında şüphe uyandırmaya başladı. Sonuç olarak da insanlar şeylerin birçok tanrının kullanılmasıyla açıklandığı politeizme yöneldi. İlkel insanlar, bütün doğal güçlerin farklı tanrılar tarafından kontrol edildiğine inandılar. Örnek olarak; su tanrısı, yağmur tanrısı, hava tanrısı, yeryüzü tanrısı vs.[1]
      1C: Monoteizm: Monoteizm her şeyi tek bir güce atfederek; tek bir tanrıya inanmaktır. İlkel insanlar, evrenin varlığından tek bir teistik varlığın sorumlu olduğuna inandılar.[1]
      (2) Metafizik aşama, teolojik aşamanın bir uzantısıdır. Kişisel olmayan soyut kavramlarla açıklamayı ifade eder. İnsanlar genellikle tanrıyı soyut bir varlık olarak tanımlamaya çalışırlar.[1] Soyut bir gücün dünyadaki olaylara yön verdiğine inanırlar. Metafizik düşünce somut bir tanrı anlayışını reddeder. Örneğin: Klasik Hindu Hint toplumunda; ruhun göçü ilkesi ve yeniden doğuş kavramı büyük ölçüde metafiziksel zorluklarla yönetiliyordu.[1]

      (3) Pozitif Aşama, aynı zamanda bilimsel aşama olarak da bilinir, gözlem, deney ve karşılaştırmaya dayalı bilimsel açıklamaları ifade eder. Pozitif açıklamalar; doğrulanmaları için belirli bir yönteme, yani bilimsel yönteme güvenirler. Bugün insanlar nedensellik ilişkileri kurmaya çalışıyorlar. Pozitivizm, dünyaya tamamen düşünsel bir bakış açısıyla yaklaşan, ayrıca veri ve gerçeklerin gözlem ve sınıflandırılmasını vurgulayan bir yaklaşımdır. Bu; Comte'a göre en yüksek, en evrimleşmiş davranıştır.[1]

      K S 2 Cevap Son cevap
      1
      • TENTENT TENTEN

        https://tr.wikipedia.org/wiki/Üç_Aşama_Yasası

        1. Teolojik aşama, kişileştirilmiş tanrılara başvurmayı ifade eder. Önceki aşamalar boyunca insanlar, doğadaki tüm fenomenlerin ilahi veya doğaüstü yaratılış olduğuna inanıyorlardı. Yetişkinler ve çocuklar, çeşitli fenomenlerin doğal nedenlerini keşfetmede başarısız oldular ve bu nedenle onları doğaüstü veya ilahi bir güce bağladılar.[1][kaynak güvenilir mi?]] Comte bu aşamayı üç alt aşamaya ayırdı.

        1A. Tapınakçılık: Tapınakçılık, düşünmenin teolojik boyutundaki ilk aşamaydı. Bu süreç boyunca; ilkel insanlar, aynı zamanda Animizm olarak da bilinen, cansız nesnelerin içlerinde yaşayan bir ruhları olduğuna inandılar. İnsanlar; ağaçlar, taşlar, bir tahta parçası, volkanik patlamalar gibi cansız nesnelere taptılar.[1] Bu uygulama boyunca; insanlar, tüm her şeyin doğaüstü kökenli olduğuna inandılar.[2]
        1B. Politeizm: Bir noktada, tapınakçılık insanların kafasında şüphe uyandırmaya başladı. Sonuç olarak da insanlar şeylerin birçok tanrının kullanılmasıyla açıklandığı politeizme yöneldi. İlkel insanlar, bütün doğal güçlerin farklı tanrılar tarafından kontrol edildiğine inandılar. Örnek olarak; su tanrısı, yağmur tanrısı, hava tanrısı, yeryüzü tanrısı vs.[1]
        1C: Monoteizm: Monoteizm her şeyi tek bir güce atfederek; tek bir tanrıya inanmaktır. İlkel insanlar, evrenin varlığından tek bir teistik varlığın sorumlu olduğuna inandılar.[1]
        (2) Metafizik aşama, teolojik aşamanın bir uzantısıdır. Kişisel olmayan soyut kavramlarla açıklamayı ifade eder. İnsanlar genellikle tanrıyı soyut bir varlık olarak tanımlamaya çalışırlar.[1] Soyut bir gücün dünyadaki olaylara yön verdiğine inanırlar. Metafizik düşünce somut bir tanrı anlayışını reddeder. Örneğin: Klasik Hindu Hint toplumunda; ruhun göçü ilkesi ve yeniden doğuş kavramı büyük ölçüde metafiziksel zorluklarla yönetiliyordu.[1]

        (3) Pozitif Aşama, aynı zamanda bilimsel aşama olarak da bilinir, gözlem, deney ve karşılaştırmaya dayalı bilimsel açıklamaları ifade eder. Pozitif açıklamalar; doğrulanmaları için belirli bir yönteme, yani bilimsel yönteme güvenirler. Bugün insanlar nedensellik ilişkileri kurmaya çalışıyorlar. Pozitivizm, dünyaya tamamen düşünsel bir bakış açısıyla yaklaşan, ayrıca veri ve gerçeklerin gözlem ve sınıflandırılmasını vurgulayan bir yaklaşımdır. Bu; Comte'a göre en yüksek, en evrimleşmiş davranıştır.[1]

        K Çevrimdışı
        K Çevrimdışı
        kereste
        tarihinde yazdı Son düzenleyen:
        #8

        @TENTEN
        İnsanlar, ne zaman cinlere, meleklere ve şeytana inanmayı bırakırsa işte o zaman yeni bir seviyeye (level) ulaştı denilebilir.

        Turpinen, şalgaminen devlet yönetilmez. Adaletinen, hukukinen yönetilir.

        TENTENT 1 Cevap Son cevap
        0
        • K kereste

          @TENTEN
          İnsanlar, ne zaman cinlere, meleklere ve şeytana inanmayı bırakırsa işte o zaman yeni bir seviyeye (level) ulaştı denilebilir.

          TENTENT Çevrimdışı
          TENTENT Çevrimdışı
          TENTEN
          tarihinde yazdı Son düzenleyen:
          #9

          @kereste, içinde söyledi: THE RELIGION OF HUMANITY (insanlık dini)

          @TENTEN
          İnsanlar, ne zaman cinlere, meleklere ve şeytana inanmayı bırakırsa işte o zaman yeni bir seviyeye (level) ulaştı denilebilir.

          Augoste Comte' nin Mustafa Reşid Paşaya mektubunu bulamadım.
          Onun türkçe tercümesi lazım. 🙂

          K 1 Cevap Son cevap
          0
          • TENTENT TENTEN

            @kereste, içinde söyledi: THE RELIGION OF HUMANITY (insanlık dini)

            @TENTEN
            İnsanlar, ne zaman cinlere, meleklere ve şeytana inanmayı bırakırsa işte o zaman yeni bir seviyeye (level) ulaştı denilebilir.

            Augoste Comte' nin Mustafa Reşid Paşaya mektubunu bulamadım.
            Onun türkçe tercümesi lazım. 🙂

            K Çevrimdışı
            K Çevrimdışı
            kereste
            tarihinde yazdı Son düzenleyen:
            #10

            @TENTEN
            Bu mu?
            https://sosyologca.org/files/sosyologca/11-12-5.pdf

            Turpinen, şalgaminen devlet yönetilmez. Adaletinen, hukukinen yönetilir.

            TENTENT 1 Cevap Son cevap
            1
            • K kereste

              @TENTEN
              Bu mu?
              https://sosyologca.org/files/sosyologca/11-12-5.pdf

              TENTENT Çevrimdışı
              TENTENT Çevrimdışı
              TENTEN
              tarihinde yazdı Son düzenleyen:
              #11

              @kereste, içinde söyledi: THE RELIGION OF HUMANITY (insanlık dini)

              @TENTEN
              Bu mu?
              https://sosyologca.org/files/sosyologca/11-12-5.pdf

              Evet o.
              Bende buldum pdf ten resim çektim.
              augoste comte mektup1.png
              augoste comte mektup2.png
              Kaynak: http://umrandergisi.com.tr/u/umran/pdf/183-1363268140.pdf

              K 1 Cevap Son cevap
              1
              • TENTENT TENTEN

                @kereste, içinde söyledi: THE RELIGION OF HUMANITY (insanlık dini)

                @TENTEN
                Bu mu?
                https://sosyologca.org/files/sosyologca/11-12-5.pdf

                Evet o.
                Bende buldum pdf ten resim çektim.
                augoste comte mektup1.png
                augoste comte mektup2.png
                Kaynak: http://umrandergisi.com.tr/u/umran/pdf/183-1363268140.pdf

                K Çevrimdışı
                K Çevrimdışı
                kereste
                tarihinde yazdı Son düzenleyen: kereste
                #12

                @TENTEN
                Aman Müslümanlar duymasın, demek Osmanlının başkentinde bir zamanlar esir(köle) pazarı varmış. 🙂

                Turpinen, şalgaminen devlet yönetilmez. Adaletinen, hukukinen yönetilir.

                1 Cevap Son cevap
                1
                • TENTENT TENTEN

                  https://tr.wikipedia.org/wiki/Üç_Aşama_Yasası

                  1. Teolojik aşama, kişileştirilmiş tanrılara başvurmayı ifade eder. Önceki aşamalar boyunca insanlar, doğadaki tüm fenomenlerin ilahi veya doğaüstü yaratılış olduğuna inanıyorlardı. Yetişkinler ve çocuklar, çeşitli fenomenlerin doğal nedenlerini keşfetmede başarısız oldular ve bu nedenle onları doğaüstü veya ilahi bir güce bağladılar.[1][kaynak güvenilir mi?]] Comte bu aşamayı üç alt aşamaya ayırdı.

                  1A. Tapınakçılık: Tapınakçılık, düşünmenin teolojik boyutundaki ilk aşamaydı. Bu süreç boyunca; ilkel insanlar, aynı zamanda Animizm olarak da bilinen, cansız nesnelerin içlerinde yaşayan bir ruhları olduğuna inandılar. İnsanlar; ağaçlar, taşlar, bir tahta parçası, volkanik patlamalar gibi cansız nesnelere taptılar.[1] Bu uygulama boyunca; insanlar, tüm her şeyin doğaüstü kökenli olduğuna inandılar.[2]
                  1B. Politeizm: Bir noktada, tapınakçılık insanların kafasında şüphe uyandırmaya başladı. Sonuç olarak da insanlar şeylerin birçok tanrının kullanılmasıyla açıklandığı politeizme yöneldi. İlkel insanlar, bütün doğal güçlerin farklı tanrılar tarafından kontrol edildiğine inandılar. Örnek olarak; su tanrısı, yağmur tanrısı, hava tanrısı, yeryüzü tanrısı vs.[1]
                  1C: Monoteizm: Monoteizm her şeyi tek bir güce atfederek; tek bir tanrıya inanmaktır. İlkel insanlar, evrenin varlığından tek bir teistik varlığın sorumlu olduğuna inandılar.[1]
                  (2) Metafizik aşama, teolojik aşamanın bir uzantısıdır. Kişisel olmayan soyut kavramlarla açıklamayı ifade eder. İnsanlar genellikle tanrıyı soyut bir varlık olarak tanımlamaya çalışırlar.[1] Soyut bir gücün dünyadaki olaylara yön verdiğine inanırlar. Metafizik düşünce somut bir tanrı anlayışını reddeder. Örneğin: Klasik Hindu Hint toplumunda; ruhun göçü ilkesi ve yeniden doğuş kavramı büyük ölçüde metafiziksel zorluklarla yönetiliyordu.[1]

                  (3) Pozitif Aşama, aynı zamanda bilimsel aşama olarak da bilinir, gözlem, deney ve karşılaştırmaya dayalı bilimsel açıklamaları ifade eder. Pozitif açıklamalar; doğrulanmaları için belirli bir yönteme, yani bilimsel yönteme güvenirler. Bugün insanlar nedensellik ilişkileri kurmaya çalışıyorlar. Pozitivizm, dünyaya tamamen düşünsel bir bakış açısıyla yaklaşan, ayrıca veri ve gerçeklerin gözlem ve sınıflandırılmasını vurgulayan bir yaklaşımdır. Bu; Comte'a göre en yüksek, en evrimleşmiş davranıştır.[1]

                  S Çevrimdışı
                  S Çevrimdışı
                  Sputnik
                  tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                  #13

                  @TENTEN Politeizm den monoteizme geçişin sebebi nedir? Ekonomik mi?

                  TENTENT 1 Cevap Son cevap
                  0
                  • S Sputnik

                    @TENTEN Politeizm den monoteizme geçişin sebebi nedir? Ekonomik mi?

                    TENTENT Çevrimdışı
                    TENTENT Çevrimdışı
                    TENTEN
                    tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                    #14

                    @Sputnik, içinde söyledi: THE RELIGION OF HUMANITY (insanlık dini)

                    @TENTEN Politeizm den monoteizme geçişin sebebi nedir? Ekonomik mi?

                    Augoste Comte' ye göre bilimsel verinin zamanla artması Karl Mark'sa göre ekonomik ilişkiler.

                    Fazla detay vermemiş Augoste Comte.

                    Felsefesini daha doğrusu bilimi din haline getirmesi kötü olmuş.

                    Burada dalga geçiyorlar. 🙂

                    S 1 Cevap Son cevap
                    0
                    • TENTENT TENTEN

                      @Sputnik, içinde söyledi: THE RELIGION OF HUMANITY (insanlık dini)

                      @TENTEN Politeizm den monoteizme geçişin sebebi nedir? Ekonomik mi?

                      Augoste Comte' ye göre bilimsel verinin zamanla artması Karl Mark'sa göre ekonomik ilişkiler.

                      Fazla detay vermemiş Augoste Comte.

                      Felsefesini daha doğrusu bilimi din haline getirmesi kötü olmuş.

                      Burada dalga geçiyorlar. 🙂

                      S Çevrimdışı
                      S Çevrimdışı
                      Sputnik
                      tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                      #15

                      @TENTEN, içinde söyledi: THE RELIGION OF HUMANITY (insanlık dini)

                      Augoste Comte' ye göre bilimsel verinin zamanla artması Karl Mark'sa göre ekonomik ilişkiler.

                      Bence ikisi de doğru 🙂 yani iki görüşte haklı.

                      Ekonomi ve bilim zaten bir arada gelişiyor.

                      K TENTENT 2 Cevap Son cevap
                      0
                      • S Sputnik

                        @TENTEN, içinde söyledi: THE RELIGION OF HUMANITY (insanlık dini)

                        Augoste Comte' ye göre bilimsel verinin zamanla artması Karl Mark'sa göre ekonomik ilişkiler.

                        Bence ikisi de doğru 🙂 yani iki görüşte haklı.

                        Ekonomi ve bilim zaten bir arada gelişiyor.

                        K Çevrimdışı
                        K Çevrimdışı
                        kereste
                        tarihinde yazdı Son düzenleyen: kereste
                        #16

                        Bilimsel veri demek, aynı zamanda aydınlanma imkânı demektir. Bilimsel gelişmeler/ilerlemeler olmasaydı, insanlık bugünleri de göremezdi. Gerçi din karanlığı henüz bitmedi ancak günleri sayılı hale geldi denilebilir.

                        Turpinen, şalgaminen devlet yönetilmez. Adaletinen, hukukinen yönetilir.

                        1 Cevap Son cevap
                        0
                        • S Sputnik

                          @TENTEN, içinde söyledi: THE RELIGION OF HUMANITY (insanlık dini)

                          Augoste Comte' ye göre bilimsel verinin zamanla artması Karl Mark'sa göre ekonomik ilişkiler.

                          Bence ikisi de doğru 🙂 yani iki görüşte haklı.

                          Ekonomi ve bilim zaten bir arada gelişiyor.

                          TENTENT Çevrimdışı
                          TENTENT Çevrimdışı
                          TENTEN
                          tarihinde yazdı Son düzenleyen: TENTEN
                          #17

                          @Sputnik, içinde söyledi: THE RELIGION OF HUMANITY (insanlık dini)

                          @TENTEN, içinde söyledi: THE RELIGION OF HUMANITY (insanlık dini)

                          Augoste Comte' ye göre bilimsel verinin zamanla artması Karl Mark'sa göre ekonomik ilişkiler.

                          Bence ikisi de doğru 🙂 yani iki görüşte haklı.

                          Ekonomi ve bilim zaten bir arada gelişiyor.

                          Pozitivistler ile Marksistler düşman birbirlerine. 🙂

                          Augoste Comte takipçileri kapitalizme yönelirken Marks ın takipçileri komunizme yöneliyor.
                          Materyalizm ve Ampiryokritisizm - Vladimir İlyiç Lenin kitabında Komunist parti içinde bulunan Augoste Comte takipçilerine(daha doğrusu deneycilik felsefesi takipçilerine) karşı savaş açıyor.

                          1 Cevap Son cevap
                          0
                          • TENTENT Çevrimdışı
                            TENTENT Çevrimdışı
                            TENTEN
                            tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                            #18

                            pozitivizm.png

                            pozitivizm2.png

                            Pozitivistlerin günlük rituellerini sordum yapay zekaya böyle cevap verdi 🙂

                            1 Cevap Son cevap
                            0

                            Cevap
                            • Yeni başlık oluşturarak cevapla
                            Cevaplamak için giriş yapın
                            • En eskiden en yeniye
                            • En yeniden en eskiye
                            • En çok oylanan


                            © 2021- efelsefe.com
                            İzinler Kurallar
                            • Giriş

                            • Hesabınız yok mu? Kayıt Ol

                            • Aramak için giriş yapın veya kaydolun
                            • İlk ileti
                              Son ileti
                            0
                            • Anasayfa
                            • Güncel
                            • Popüler
                            • Dünya
                            • Kategoriler
                              • All Categories
                              • Individual Categories
                            • Gruplar
                            • Kullanıcılar