Eğitimin zeka üzerinde bir etkisi yok
-
Birçok evlat edinme deneyleriyle gösterilmiştir ki eğitimin zeka-IQ üzerinde neredeyse hiçbir etkisi yoktur.
Bu deneylerden haberi bile olmayan kişilerin "eğitim zeka açısından çok önemli yeğen" tarzı saçmalamaları beni gerçekten korkutuyor.
Eğitim suç oranlarını düşürür ama zekayı arttırmaz.
Aynı şekilde beyin egzersizleri de hafızayı geliştirmez.
https://evrimagaci.org/zeka-gelistirilebilir-mi-iq-artirilabilir-mi-10545Almanya'da yaşayan Türk öğrencilerin PISA testi sonuçları Türkiye'de ki öğrencilerle hemen hemen aynıdır. (Bunu uzun zaman önce okumuştum, Almanlardan çok daha düşük almışlar)
Eğer çoluğunuzun çocuğunuzun genetik kapasitesinden daha zeki ve daha güçlü hafızalı olmasını istiyorsanız onları çöp gıdalardan uzak tutun. Spora teşvik edin. (Bu tavsiyelerde en fazla %10 etkiler.)
https://www.karar.com/beyin-egzersizi-sitesine-2-milyon-dolar-tazminat-cezasi-65135
-
Bir eğitimci olarak bende sizin gibi düşünüyorum. Adı üstünde "eğitim ve öğretim" diyoruz. Bireysel farklılıkları göz önüne alarak dersi modern yöntemlerle öğrenciye rehber olacak şekilde aktarıp daha sonrasında onların zihinsel süreçlerinde kendi kendine işlemesine izin verilmelidir. Eğer öğrenci yanlış yapılandırdıysa bilgiyi anında geri dönüt vermeli konuyu sezdirmesine yönelik ipuçları vererek tekrar öğrencinin doğru bir şekilde yapılandırmasını gözlemlemelidir. Bu IQ yüksek öğrenci veya düşük öğrenci diye ayrım gözetmeksizin yapılmalıdır. İyi öğrenemeyen öğrenci yoktur; iyi öğretemeyen öğretmen vardır. Her öğrenci bilgiye aç bir zihinle başlar. Boş levha örneği gibi. Bazı öğrenciler öğrenmek istemeyebilir bazıları tembel olabilir ama bu onun zekasına yönelik bir eleştiri yapılmasına olanak tanımıyor. X öğrencisi görsel ögeler kullanarak öğrenmeyi sevebilir başka bir öğrenci düz bir anlatım ile öğrenmeyi sevebilir. Bunu bilecek olan kişi, öğretmendir. Bu yüzden öğrenciyi ayırt etmek, zekasına yönelik bir eleştiride bulunmak benim için bir hata niteliği taşımaktadır.
-
Akademik başarı için özdisiplin iq daha önemli imiş.
Eğitimin amacı bu öz disiplini sağlamak olmalı. -
@TENTEN Akademik başarıyı bırak ilkokul çocukları arasındaki ders başarısı farkları bile zekalarıyla alakalı. Tabi yıllar geçtikçe bir takım çevresel şartlar nedeniyle bazıları geri kalıp bazıları daha zeki olacak şekilde değişiyorlar.
Burada bahsettiğim çevresel şartlar; yakınlarını kaybetmek, eve kapanmak, yanlış beslenmek, travma veya istismara uğramak, akran zorbalığına uğramak.. ve bunun gibi.
Yukarıda saydıklarım zekayı olumsuz yönde etkiler, çocuklarda beyin gelişimini durdurur. -
@Sputnik Çevresel faktörleri ortadan kaldırmak çok zor olur ama bunun etkisini azaltmak yine eğitimcilere ve psikiyatristlere iş düşüyor. Hayatın ne getireceğini bilemeyiz. Benim yukarıda bahsettiğim olay öğrencinin IQ düzeyi yüksek ise düşük olanlarla yarıştırma yapmamak aksine o dengeyi koruyabilmek. Zeka düzeyi düşük ise bu maksimum seviyeye çıkartılabilir.
-
öncelikle şunu belirtmek isterim ki "eğitim" kavramı bana hep itici gelmiştir; insan öğrenir, eğitilmez...gelecek kuşakları "eğitmek" mi, "öğretmek" mi istediğimize vereceğimiz yanıtlar zekadan ziyade beceri ve verimliklik olgularını öne çıkarmamız ya da bunları yer değiştirip birini empas etmemiz anlamına gelir. zeki olmak tek başına bir anlam ifade etmez; mesela dolandırıcıların hepsi zeki insanlardır; mesele zekanın nerede kullanılacağını bilmek ve bunu öğretebilmektedir. "eğitim" zekayı sınırlandırır ve törpüler, öğrenim ise önünü açar; böyle bir etkisi olduğu kesin; zira, askeri eğitim neden yapılsın ki?
-
Bu konuda yanlış fikirler vermişim.
Düşüncelerim değişmiş durumda.
Bu konuyu okuyan olursa, evrim ağacı gibi sözde bilimsel özde ne olduğu belirsiz kaynaklara güvenmemesini tavsiye ederim.
Eğitim çok önemlidir ve zeka eğitimle artabilir. Beslenmede en az eğitim kadar önemlidir. bir çalışmada, sadece omega 3 takviyesi kullananların 8 puan daha yüksek iq sahibi olduğu bulunmuştur. -
Evrim ağacı böyle bir görüş savunmaz. Yanlış anlama vardır.
-
İnsanı insan yapan eğitimdir. İnsanlık kültürü öğretilmeyen bir birey hayvan olarak kalır, insanlığı gelişemez.