• Kurucu

    Kopru icin gecis ucreti 200 TL.
    Kopru icin gunluk arac gecis taahhutu 45.000 arac.
    Ilk 1 haftasi bedava olan kopruden ilk gun gecen arac sayisi 6.000.
    Gunluk zarar 11.2 Milyon TL.


  • @phi insanlar arabasına yakıtı zor dolduruyor, ne köprüden geçmesi? Az önce iki yüz lirayı otogaza bayılınca kahve içecek para kalmadı! İki yüz liralıktan aşağısı da yani hemen biter! Uzun yola gidecek olsan bin gidiş bin geliş iki bin lira!

    Hayır biz bundan sonra nasıl nereye gideceğiz anlamadım!

    Gerçekten de Çanakkale geçilmez yani!!!


  • Biz burnumuzun dibindeki köprüden geçemiyoruz bir de üste para veriyoruz, elin adamı uzak diyarlardan gelip-geçiyor pardon geçiriyor ve üste para alıyor.


  • @phi, içinde söyledi: Canakkale Koprusu

    Kopru icin gecis ucreti 200 TL.
    Kopru icin gunluk arac gecis taahhutu 45.000 arac.
    Ilk 1 haftasi bedava olan kopruden ilk gun gecen arac sayisi 6.000.
    Gunluk zarar 11.2 Milyon TL.

    Evet, mantığa çok ters geliyor bu yöntem. Ancak diğer yandan böyle bir taahhüt verilmeseydi, bu köprü ve diğer büyük projeler dahil, büyük ihtimalle yapılmayacaktı.

    Uzakta yaşadığım için bu köprünün acilen gerekli olup olmadığını da bilmiyorum açıkçası. Aciliyet bir durum söz konusu değilse veya daha ucuza alternatif varsa şayet, o zaman halka yapılmış bir haksızlık olarak görmek mümkün.

  • Kurucu

    @kereste mesele yapilip yapilmamasi degil, iyi ve guzel seyler elbette yapilmali. Ama euro ile vaad nedir, gecemeyecek arac sayisi vermek nedir, yap islet devrette devlet kendi kasasini garantor olarak gosteremez, gostermemeli de.


  • @phi
    Köprüden geçmesi öngörülen asgari araç sayısını nasıl ve neye göre hesaplıyorlar, bunun şeffaf bir şekilde vatandaşlarla paylaşılması lazım. Öyle ya; madem vatandaşın kullanmasa dahi ödeme yükümlülüğü var, o zaman projelerle ilgili tüm bilgiler şeffaf olmalı.

    Belirlenen geçiş sayıları uçuk saçık ise, hükümet projeyi durdurmalı. Hükümet bunun hesabını da vermek zorunda.

    Euro/dolar olarak olmasının sebebi belli. Hükümet kendi parasına güvenmiyorsa, şirketler hiç güvenmez. Hele ki işin içinde yabancı şirketler varsa, kimse yanaşmaz TL karşılığında büyük projelerin yapımını üstlenmeye.

  • Kurucu

    @kereste guvenmiyorsa ulkeye niye yatirim yapiyor kardesim 🙂 boyle sacmalik olur mu ulkenin para birimine guvenme ama gel o ulkeye yatirim yap, burada rantin babasi kokuyor.


  • @phi
    Onu memleketi yönetenlere sormak lazım. Şirketler ise kazançlarını dövize, altına yatırır veya yurt dışına götürür.
    Türkiye gibi yarı gelişmiş/gelişmemiş ülkelerde eş, dost kayırma çok yaygındır. Ülkenin genelinde bir araştırma yapılsa, ihalelerin çoğunun yandaş kesime gittiği görülecek.


Benzer Konular

  • 13
  • 15
  • 2
  • 49
  • 15