İçeriğe atla
  • Kategoriler
    • All Categories
    • Individual Categories
  • World
  • Güncel
  • Popüler
  • Kullanıcılar
  • Gruplar
Daralt
Marka Logo

efelsefe

  • Kurallar
    • Light
    • Cloudy
    • Dim
    • Dark
  1. Ana Sayfa
  2. Tartışma
  3. Serbest Kürsü
  4. BİLİM&EDEBİYAT

BİLİM&EDEBİYAT

Konu Zamanlandı Sabitlendi Kilitli Taşındı Serbest Kürsü
edebiyatbilimyaratıcılık
17 İleti 6 Yayımlayıcılar 131 Bakış
  • En eskiden en yeniye
  • En yeniden en eskiye
  • En çok oylanan
Cevap
  • Yeni başlık oluşturarak cevapla
Cevaplamak için giriş yapın
Bu başlık silindi. Sadece başlık düzenleme yetkisi olan kullanıcılar görebilir.
  • bagimsizkoalaB Çevrimdışı
    bagimsizkoalaB Çevrimdışı
    bagimsizkoala
    tarihinde yazdı Son düzenleyen:
    #1

    Merhaba dostlar,
    Sizden bir konu hakkında yardım istiyorum. Lütfen fikirlerinizi benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum.
    Edebiyatı bilime yaklaştırmak istersek bilimin içinde edebiyat ya da edebiyatın içinde bilim yapmak istersek bu nasıl olur sizce?

    Bir deney, mekanizma, uygulama, anlatım veya sunum vs vs yaratıcı fikirlerinize ihtiyacım var.

    Sevgiyle kalın.

    TENTENT 1 Cevap Son cevap
    0
    • bagimsizkoalaB bagimsizkoala

      Merhaba dostlar,
      Sizden bir konu hakkında yardım istiyorum. Lütfen fikirlerinizi benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum.
      Edebiyatı bilime yaklaştırmak istersek bilimin içinde edebiyat ya da edebiyatın içinde bilim yapmak istersek bu nasıl olur sizce?

      Bir deney, mekanizma, uygulama, anlatım veya sunum vs vs yaratıcı fikirlerinize ihtiyacım var.

      Sevgiyle kalın.

      TENTENT Çevrimdışı
      TENTENT Çevrimdışı
      TENTEN
      tarihinde yazdı Son düzenleyen:
      #2

      @bagimsizkoala, içinde söyledi: BİLİM&EDEBİYAT

      Merhaba dostlar,
      Sizden bir konu hakkında yardım istiyorum. Lütfen fikirlerinizi benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum.
      Edebiyatı bilime yaklaştırmak istersek bilimin içinde edebiyat ya da edebiyatın içinde bilim yapmak istersek bu nasıl olur sizce?

      Bir deney, mekanizma, uygulama, anlatım veya sunum vs vs yaratıcı fikirlerinize ihtiyacım var.

      Sevgiyle kalın.

      Edebiyat ile alakam yok ama gene birşeyler yazayım. 🙂

      Mantık kurallarına uyma zorunluluğu gelir.
      Çelişmezlik ilkesine uymak için anlamdaş kelimelerden kaçınılır.
      Günlük hayattaki konuşma dilimiz bilgisayar programlama dillerine benzemeye başlar.
      Gözleme açık olmayan duygusal anlatımlara izin verilmez.

      Geçmişte bilime uydurmak için doğalcılık, olguculuk gerçekçilik vb akımlar uygulanmış. Ama ahlak, estetik vb değer ile ilgili konular bilimin yöntemleri ile açıklanamadığı için terkedilmiş.

      @ictenlik gibilere göre duygusuz edebiyat akımı olur. 🙂

      bagimsizkoalaB ictenlikI 2 Cevap Son cevap
      1
      • phiP Çevrimdışı
        phiP Çevrimdışı
        phi
        tarihinde yazdı Son düzenleyen:
        #3

        Oncelikle aramiza yeniden hos geldin @bagimsizkoala seni burda gormek cok guzel ve onur verici.
        Bir cok yabanci makaleler var bu konuda, ingilizce ile sikinti yasamiyor isen bakmani oneririm guzel anlatimlar var.

        Söz uçar, yazı kalır. ✌(◕‿-)✌

        bagimsizkoalaB 1 Cevap Son cevap
        0
        • B Çevrimdışı
          B Çevrimdışı
          bilgisezgi
          tarihinde yazdı Son düzenleyen:
          #4

          Edebiyat da dahil herşey bilimin bir parçasıdır.
          Edebiyat her zaman bilime ihtiyaç duymaz ama bilim edebiyata çok başvurmak zorunda kalır.
          Ancak edebiyat konusuna göre felsefe, ideoloji, psikoloji ve bilim dalları ile içiçedir.
          Zaten içiçe olmasından dolayı aynı felsefe gibi bilimin fikir kaynaklarından biridir.
          Örneğin bilim yapacak olan bir insan kendi alt yapısını felsefe ve edebiyat ile doldurduktan sonra bilime yönelir.
          Bu cevap bir görüş olduğu için sizi muhtemelen tatmin etmemiştir ama en azından bir görüş paylaşımı da iyidir.
          Bir örnek vermek gerekirse, yazarın biri bir kitap yazmak için en az yüz tane kitap okurmuş.
          Oysa yazdığı kitap sıradan bir roman olmasına rağmen her telden yüz tane kitap okuma ihtiyacı duyarmış.
          Bunun tersi de var, bir çocuk uzaya kafayı takmış, bilimin besinden anlamıyor ama büyüyene kadar hep uzayla ilgili roketler yaparmış. Bu roketlerle kendisini yaraladığı da çok olmuş. Bu kişi çocukluğundan buyana yaptığı pratikten dolayı müthiş bir ilerleme kaydetmiş ve sonunda NASA'daki bütün kozmonotları o yetiştirmiş.

          bagimsizkoalaB 1 Cevap Son cevap
          0
          • TENTENT TENTEN

            @bagimsizkoala, içinde söyledi: BİLİM&EDEBİYAT

            Merhaba dostlar,
            Sizden bir konu hakkında yardım istiyorum. Lütfen fikirlerinizi benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum.
            Edebiyatı bilime yaklaştırmak istersek bilimin içinde edebiyat ya da edebiyatın içinde bilim yapmak istersek bu nasıl olur sizce?

            Bir deney, mekanizma, uygulama, anlatım veya sunum vs vs yaratıcı fikirlerinize ihtiyacım var.

            Sevgiyle kalın.

            Edebiyat ile alakam yok ama gene birşeyler yazayım. 🙂

            Mantık kurallarına uyma zorunluluğu gelir.
            Çelişmezlik ilkesine uymak için anlamdaş kelimelerden kaçınılır.
            Günlük hayattaki konuşma dilimiz bilgisayar programlama dillerine benzemeye başlar.
            Gözleme açık olmayan duygusal anlatımlara izin verilmez.

            Geçmişte bilime uydurmak için doğalcılık, olguculuk gerçekçilik vb akımlar uygulanmış. Ama ahlak, estetik vb değer ile ilgili konular bilimin yöntemleri ile açıklanamadığı için terkedilmiş.

            @ictenlik gibilere göre duygusuz edebiyat akımı olur. 🙂

            bagimsizkoalaB Çevrimdışı
            bagimsizkoalaB Çevrimdışı
            bagimsizkoala
            tarihinde yazdı Son düzenleyen:
            #5

            Sevgili @TENTEN ürettiğin görüş ve fikirler için çok teşekkür ederim. Özellikle en çok beğendiğim; 'Gözleme açık olmayan duygusal anlatımlara yer verilmez.' görüşünü sevdim. Buradan bir içerik üretebilir miyim bilmiyorum ama üzerinde düşüneceğim. Eğer senin de bir fikrin olursa benimle paylaşmanı çok isterim. Neden böyle bir soru yönelttim bundan bahsetmek istiyorum. Aslında bu benim işim gereği bir soruydu. Bir bilim merkezinde çalışıyorum ve asıl alanım Türkçe öğretmenliği. Fakat burada genelde uzay, algıda gerçeklik gibi temalar işleniyor. Benden beklenen performans ise edebiyat veya türkçeyi bu bilim merkezine ne kadar empoze edilebilir?im? Bunu görebilmek. Sizlerden de fikir alma ihtiyacı hissettim. Şimdi düşüncesel olmaktan ziyade uygulamaya dökebileceğim bir şey olması lazım. Buraya genelde öğrenciler geliyor. Ve benim çalışma grubum okul öncesi ve ilkokul grubu. Onlara uygun interaktif oyun tarzında bilişsel bir faaliyet üretmek. Yeterince açıklayabildiğimi düşünüyorum. Eğer bu konuda da bir fikrin varsa bunu öğrenmek isterim.

            1 Cevap Son cevap
            0
            • phiP phi

              Oncelikle aramiza yeniden hos geldin @bagimsizkoala seni burda gormek cok guzel ve onur verici.
              Bir cok yabanci makaleler var bu konuda, ingilizce ile sikinti yasamiyor isen bakmani oneririm guzel anlatimlar var.

              bagimsizkoalaB Çevrimdışı
              bagimsizkoalaB Çevrimdışı
              bagimsizkoala
              tarihinde yazdı Son düzenleyen:
              #6

              Sevgili @phi çok teşekkür ederim. Yorumuna gelirsek ingilizcem çok iyi değil. Tercüme edebileceğimi sanmıyorum. @TENTEN için bir yorumda bulundum seninde okumanı isterim. Sende yaratıcı birisin. O yönde fikirlerini almak isterim.

              1 Cevap Son cevap
              0
              • B bilgisezgi

                Edebiyat da dahil herşey bilimin bir parçasıdır.
                Edebiyat her zaman bilime ihtiyaç duymaz ama bilim edebiyata çok başvurmak zorunda kalır.
                Ancak edebiyat konusuna göre felsefe, ideoloji, psikoloji ve bilim dalları ile içiçedir.
                Zaten içiçe olmasından dolayı aynı felsefe gibi bilimin fikir kaynaklarından biridir.
                Örneğin bilim yapacak olan bir insan kendi alt yapısını felsefe ve edebiyat ile doldurduktan sonra bilime yönelir.
                Bu cevap bir görüş olduğu için sizi muhtemelen tatmin etmemiştir ama en azından bir görüş paylaşımı da iyidir.
                Bir örnek vermek gerekirse, yazarın biri bir kitap yazmak için en az yüz tane kitap okurmuş.
                Oysa yazdığı kitap sıradan bir roman olmasına rağmen her telden yüz tane kitap okuma ihtiyacı duyarmış.
                Bunun tersi de var, bir çocuk uzaya kafayı takmış, bilimin besinden anlamıyor ama büyüyene kadar hep uzayla ilgili roketler yaparmış. Bu roketlerle kendisini yaraladığı da çok olmuş. Bu kişi çocukluğundan buyana yaptığı pratikten dolayı müthiş bir ilerleme kaydetmiş ve sonunda NASA'daki bütün kozmonotları o yetiştirmiş.

                bagimsizkoalaB Çevrimdışı
                bagimsizkoalaB Çevrimdışı
                bagimsizkoala
                tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                #7

                @bilgisezgi çok teşekkür ederim. Evet sana katılıyorum fakat aradığım şey bu değildi çocuklara yönelik edebiyat veya türkçeyi bilime empoze etmek ve bunu uygulamaya dökmek.

                1 Cevap Son cevap
                0
                • TENTENT Çevrimdışı
                  TENTENT Çevrimdışı
                  TENTEN
                  tarihinde yazdı Son düzenleyen: TENTEN
                  #8

                  https://www.iienstitu.com/blog/5n1k-nedir-bu-yontem-nasil-kullanilir
                  https://ansiklopedi.tubitak.gov.tr/ansiklopedi/5n1k
                  https://www.edebiyatogretmeni.org/etiket/5n-1k-nedir/

                  Bu gazetecilik soruları bilimde de kullanılıyor.
                  Bu oyun haline getirip çocuklara anlatılabilir.

                  Nasıl yapılır? sorusu çok önemli.
                  Yemek tarifi, cihazların (telefon, televizyon uzaktan kumanda vb)kullanım kılavuzu hazırlama gibi oyunlarda olur.
                  https://eglencelibilim.com/egitimcilere-oneriler/deney-nasil-yapilir/
                  http://www.teknikmedya.com.tr/index.php/2022/07/29/kullanim-kilavuzu-nasil-yazilir/

                  Ben mesela küçük çocuklardan bilgisayar kullanmayı öğrenmiştim. 🙂

                  Günlük tutma, not tutma alışkanlığıda önemli. (bu bende yok mesela)
                  M.K.Atatürk ,İsmet inönü gibi askerler örnek bu konuda.

                  bagimsizkoalaB 1 Cevap Son cevap
                  2
                  • TENTENT TENTEN

                    https://www.iienstitu.com/blog/5n1k-nedir-bu-yontem-nasil-kullanilir
                    https://ansiklopedi.tubitak.gov.tr/ansiklopedi/5n1k
                    https://www.edebiyatogretmeni.org/etiket/5n-1k-nedir/

                    Bu gazetecilik soruları bilimde de kullanılıyor.
                    Bu oyun haline getirip çocuklara anlatılabilir.

                    Nasıl yapılır? sorusu çok önemli.
                    Yemek tarifi, cihazların (telefon, televizyon uzaktan kumanda vb)kullanım kılavuzu hazırlama gibi oyunlarda olur.
                    https://eglencelibilim.com/egitimcilere-oneriler/deney-nasil-yapilir/
                    http://www.teknikmedya.com.tr/index.php/2022/07/29/kullanim-kilavuzu-nasil-yazilir/

                    Ben mesela küçük çocuklardan bilgisayar kullanmayı öğrenmiştim. 🙂

                    Günlük tutma, not tutma alışkanlığıda önemli. (bu bende yok mesela)
                    M.K.Atatürk ,İsmet inönü gibi askerler örnek bu konuda.

                    bagimsizkoalaB Çevrimdışı
                    bagimsizkoalaB Çevrimdışı
                    bagimsizkoala
                    tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                    #9

                    Sevgili @TENTEN işte bu harika! Oldukça işime yarar gözüküyor. Yarın sabah hepsini inceleyeceğim. Çok teşekkür ederim 🙂

                    1 Cevap Son cevap
                    1
                    • phiP Çevrimdışı
                      phiP Çevrimdışı
                      phi
                      tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                      #10

                      @bagimsizkoala @TENTEN 'imiz herseye yardimci olur, sen yeter ki iste 🙂

                      Söz uçar, yazı kalır. ✌(◕‿-)✌

                      1 Cevap Son cevap
                      1
                      • TENTENT TENTEN

                        @bagimsizkoala, içinde söyledi: BİLİM&EDEBİYAT

                        Merhaba dostlar,
                        Sizden bir konu hakkında yardım istiyorum. Lütfen fikirlerinizi benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum.
                        Edebiyatı bilime yaklaştırmak istersek bilimin içinde edebiyat ya da edebiyatın içinde bilim yapmak istersek bu nasıl olur sizce?

                        Bir deney, mekanizma, uygulama, anlatım veya sunum vs vs yaratıcı fikirlerinize ihtiyacım var.

                        Sevgiyle kalın.

                        Edebiyat ile alakam yok ama gene birşeyler yazayım. 🙂

                        Mantık kurallarına uyma zorunluluğu gelir.
                        Çelişmezlik ilkesine uymak için anlamdaş kelimelerden kaçınılır.
                        Günlük hayattaki konuşma dilimiz bilgisayar programlama dillerine benzemeye başlar.
                        Gözleme açık olmayan duygusal anlatımlara izin verilmez.

                        Geçmişte bilime uydurmak için doğalcılık, olguculuk gerçekçilik vb akımlar uygulanmış. Ama ahlak, estetik vb değer ile ilgili konular bilimin yöntemleri ile açıklanamadığı için terkedilmiş.

                        @ictenlik gibilere göre duygusuz edebiyat akımı olur. 🙂

                        ictenlikI Çevrimdışı
                        ictenlikI Çevrimdışı
                        ictenlik
                        tarihinde yazdı Son düzenleyen: ictenlik
                        #11

                        @bagimsizkoala, içinde söyledi: BİLİM&EDEBİYAT
                        beklenen performans ise edebiyat veya türkçeyi bu bilim merkezine ne kadar empoze edilebilir?im? Bunu görebilmek. Sizlerden de fikir alma ihtiyacı hissettim. Şimdi düşüncesel olmaktan ziyade uygulamaya dökebileceğim bir şey olması lazım. Buraya genelde öğrenciler geliyor. Ve benim çalışma grubum okul öncesi ve ilkokul grubu. Onlara uygun interaktif oyun tarzında bilişsel bir faaliyet üretmek. Yeterince açıklayabildiğimi düşünüyorum. Eğer bu konuda da bir fikrin varsa bunu öğrenmek isterim.

                        Dil ya da kelime oyunları eğlencelidir ama edebiyat ve Türkçe deyince ve yaş küçük olunca zorlandım .İşin açıkçası edebiyat/yazın sanırım öykü, şiir, masal, deneme, roman vb. ya da yazın estetiği demek.

                        Aklıma gelen tek şey karmaşık tamalamalar kurgulama yeteneği ve her bir çocuk farklı kelimeler verip bir tamlamaya dönüştürülebilir mesela ya da mesela görsel kartlar gibi şeyler olur ve çekilir ve ikisiyle üçüyle bir tamlama oluşturması istenir.

                        Yani tamlama yeteneği ve karmaşık tamlama edebiyattaki (hem şiir hem roman) en gelişik estetik yetenek gibi görünüyoır.. Özgünlük ve basitlik dışında.

                        ictenlikI 1 Cevap Son cevap
                        1
                        • ictenlikI ictenlik

                          @bagimsizkoala, içinde söyledi: BİLİM&EDEBİYAT
                          beklenen performans ise edebiyat veya türkçeyi bu bilim merkezine ne kadar empoze edilebilir?im? Bunu görebilmek. Sizlerden de fikir alma ihtiyacı hissettim. Şimdi düşüncesel olmaktan ziyade uygulamaya dökebileceğim bir şey olması lazım. Buraya genelde öğrenciler geliyor. Ve benim çalışma grubum okul öncesi ve ilkokul grubu. Onlara uygun interaktif oyun tarzında bilişsel bir faaliyet üretmek. Yeterince açıklayabildiğimi düşünüyorum. Eğer bu konuda da bir fikrin varsa bunu öğrenmek isterim.

                          Dil ya da kelime oyunları eğlencelidir ama edebiyat ve Türkçe deyince ve yaş küçük olunca zorlandım .İşin açıkçası edebiyat/yazın sanırım öykü, şiir, masal, deneme, roman vb. ya da yazın estetiği demek.

                          Aklıma gelen tek şey karmaşık tamalamalar kurgulama yeteneği ve her bir çocuk farklı kelimeler verip bir tamlamaya dönüştürülebilir mesela ya da mesela görsel kartlar gibi şeyler olur ve çekilir ve ikisiyle üçüyle bir tamlama oluşturması istenir.

                          Yani tamlama yeteneği ve karmaşık tamlama edebiyattaki (hem şiir hem roman) en gelişik estetik yetenek gibi görünüyoır.. Özgünlük ve basitlik dışında.

                          ictenlikI Çevrimdışı
                          ictenlikI Çevrimdışı
                          ictenlik
                          tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                          #12

                          @ictenlik, içinde söyledi: BİLİM&EDEBİYAT

                          @bagimsizkoala, içinde söyledi: BİLİM&EDEBİYAT
                          beklenen performans ise edebiyat veya türkçeyi bu bilim merkezine ne kadar empoze edilebilir?im? Bunu görebilmek. Sizlerden de fikir alma ihtiyacı hissettim. Şimdi düşüncesel olmaktan ziyade uygulamaya dökebileceğim bir şey olması lazım. Buraya genelde öğrenciler geliyor. Ve benim çalışma grubum okul öncesi ve ilkokul grubu. Onlara uygun interaktif oyun tarzında bilişsel bir faaliyet üretmek. Yeterince açıklayabildiğimi düşünüyorum. Eğer bu konuda da bir fikrin varsa bunu öğrenmek isterim.

                          Dil ya da kelime oyunları eğlencelidir ama edebiyat ve Türkçe deyince ve yaş küçük olunca zorlandım .İşin açıkçası edebiyat/yazın sanırım öykü, şiir, masal, deneme, roman vb. ya da yazın estetiği demek.

                          Aklıma gelen tek şey karmaşık tamalamalar kurgulama yeteneği ve her bir çocuk farklı kelimeler verip bir tamlamaya dönüştürülebilir mesela ya da mesela görsel kartlar gibi şeyler olur ve çekilir ve ikisiyle üçüyle bir tamlama oluşturması istenir.

                          Yani tamlama yeteneği ve karmaşık tamlama edebiyattaki (hem şiir hem roman) en gelişik estetik yetenek gibi görünüyoır.. Özgünlük ve basitlik dışında.

                          Bu geliştirielbilir. Şöyle ki.
                          5 kelime sçeilir de 3 ü kullanılır ve bir tane serbest joker hakkı olur gibi. Değişebilir.

                          Estetik kavramının göze hoş gelme, kulağa hoş glme, benzersiz oluş vb. tanılanması gerkebilir.

                          Tamlama kavramının örneklenemsi gerekecek. Karmaşık tamalamalar denklemler, kurgular, yapılara benzetilebilir ve zhinlse becerilere yardımcı oalcak.

                          Başka bir örnekte şu aolbilir. Ek ve kökleri kullanma yeteneği. Yeni, farklı keliemeler kurgulama ve üretme yeteneğini teşvik. Benzer şekilde yapılabilir. Sözlükte olmayan anlamlı okunabilir ve okunanca çağrışımı bütün ve sözlükte olmasa bile ek ve kök yapısıyla birleşince ne dediğini anlatan kelimeler ödüllendirilir. Bu da yaratcılığı ve zihinsel gelişimi eforu destekler.

                          1 Cevap Son cevap
                          0
                          • ictenlikI Çevrimdışı
                            ictenlikI Çevrimdışı
                            ictenlik
                            tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                            #13

                            Başka neler olabilir?

                            Bir duygu, bir olay, bir kişi, bir yer gibi bir tema verilerek cümle üretme becerisi .Bu değişebilir. Bir zaman, bir topluluk, bir nesne, bir meyve ....

                            Ben olsam şiir üretim becerisini ve duygu, ifadeyi teşvik eden şeyler üzerinde dururdum.

                            Mesela başlı başına bir empati oyunu kurgulanabilir. Empati aktarabilen bir cümle kurmak zor, karmaşık olabilirdi.

                            Tüm bunlar yeterince eğlenceli dğeilse oyun formatı aranıyorsa bilmiyorum ama mesela yasa keliemelr oaliblir söyleyen yanar. Son kelimeyi söyleyein kelime bulamaynın köşeye sıkıştığı şeyler olabilir .Kelimelerdeki ilk harf son harfle türetme uzatma gibi şeyler olabilir. Görsellerle ilişkilendirme gibi şeyler olabilir. Mesela bir görsel vardır hayvandır oradan başka bir hayvan vurgulanabilir ya da ona bağlı şeyler gibi bilmyorum aklıma bunlar geldi.

                            Bilimle edebiaytın nasıl bir bağlantısı olablir bilmiyorum ancak zihinsel olarak yaratıclığı serbest düşünmeyi gelişimi teşvik anlamında katkıları olan şeyler üretilebilir. Sonuçta yazılı ifade ve aktarım bilimsel son süreçte bir makale üretirken gerekli. Yani buna vurgu yapılacaksa örneğin basit bir bilimsel deney yapılır ve sonuçlar incelenir ve aktarılır.

                            1 Cevap Son cevap
                            0
                            • K Çevrimdışı
                              K Çevrimdışı
                              kereste
                              tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                              #14

                              @TENTEN , mevzuyu gayet net ve anlaşılır bir şekilde izah etmiş zaten.
                              Başkalarına söz bırakmamış. 🙂

                              Turpinen, şalgaminen devlet yönetilmez. Adaletinen, hukukinen yönetilir.

                              1 Cevap Son cevap
                              0
                              • ictenlikI Çevrimdışı
                                ictenlikI Çevrimdışı
                                ictenlik
                                tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                                #15

                                Şimdi doğru anlıyorsam bir bilim kurumu ve memnun edilmesi gereken iki eksi bir tarafınız var.
                                a- kurum ilgilileri
                                b- ebeveynler
                                a+b-c -eğer ilgileniyorsak çocuklar

                                Bunun gibi bir kurum neden çocukların Türkçe ve edebiyat öğrenmrsini bu konu da gelişmesini isterdi?
                                Çocukların kendini daha iyi ifade etmesi
                                Okuma alışkanlığı edinilmesi
                                Sözel ve yazılı fiadelerinin gelişimi
                                Türkçeyi doğru, uygun ve düzgün kullanmaları

                                Sanırım bence bu kadar ve ilk faydalar buradan umulacaktı. Yani çocuklarla bunu kattığımızı ,katabileceğimizi sanırım göstermeliyiz. Nasıl sağlanır bilmiyorum ama edebiyat ve bilim deyince okul öncesi için masal ve ilkokul için hikaye gibi temalar oalbilir. Bunlar oaracıkta hemen birlikte üretibilir. Mesela biri yeri, biri hayali karakteri diğeri zamanı belirler. Gerçeküstücü oalbilceği vurgulanır. Canavarlar olabileceği vurgulanır. İyi kötü bir şeyler olup sonunda ders almamız gerektiği. Kelimeler ve cümeler verilebilir. Bilmiyorum.

                                Bunun dışında masal ve hikayeler seçilir. İçerikten pasajlar okunup tahminler istenebilir. Nasıl gelişmesini istedikleri sorulabilir. Sonunu sevip sevmedikleri. Değiştirseler neyi değiştirecekleri.

                                bagimsizkoalaB 1 Cevap Son cevap
                                0
                                • ictenlikI ictenlik

                                  Şimdi doğru anlıyorsam bir bilim kurumu ve memnun edilmesi gereken iki eksi bir tarafınız var.
                                  a- kurum ilgilileri
                                  b- ebeveynler
                                  a+b-c -eğer ilgileniyorsak çocuklar

                                  Bunun gibi bir kurum neden çocukların Türkçe ve edebiyat öğrenmrsini bu konu da gelişmesini isterdi?
                                  Çocukların kendini daha iyi ifade etmesi
                                  Okuma alışkanlığı edinilmesi
                                  Sözel ve yazılı fiadelerinin gelişimi
                                  Türkçeyi doğru, uygun ve düzgün kullanmaları

                                  Sanırım bence bu kadar ve ilk faydalar buradan umulacaktı. Yani çocuklarla bunu kattığımızı ,katabileceğimizi sanırım göstermeliyiz. Nasıl sağlanır bilmiyorum ama edebiyat ve bilim deyince okul öncesi için masal ve ilkokul için hikaye gibi temalar oalbilir. Bunlar oaracıkta hemen birlikte üretibilir. Mesela biri yeri, biri hayali karakteri diğeri zamanı belirler. Gerçeküstücü oalbilceği vurgulanır. Canavarlar olabileceği vurgulanır. İyi kötü bir şeyler olup sonunda ders almamız gerektiği. Kelimeler ve cümeler verilebilir. Bilmiyorum.

                                  Bunun dışında masal ve hikayeler seçilir. İçerikten pasajlar okunup tahminler istenebilir. Nasıl gelişmesini istedikleri sorulabilir. Sonunu sevip sevmedikleri. Değiştirseler neyi değiştirecekleri.

                                  bagimsizkoalaB Çevrimdışı
                                  bagimsizkoalaB Çevrimdışı
                                  bagimsizkoala
                                  tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                                  #16

                                  Sevgili @ictenlik fikirlerin için minnettarım. Gerçekten çok yardımcı oldunuz. Bunlardan şeyi düşündüm. Büyük duvara monteli bir çark. Önünden geçerken durup incelenmeli şeklinde üstlerinde ekler çarkın içinde kök halinde kelimeler. her çevirmede köklere eklenen ekler ile oluşan kelimeler. Tabi üzerine daha fazla fikirle çalışılabilir.

                                  ictenlikI 1 Cevap Son cevap
                                  1
                                  • bagimsizkoalaB bagimsizkoala

                                    Sevgili @ictenlik fikirlerin için minnettarım. Gerçekten çok yardımcı oldunuz. Bunlardan şeyi düşündüm. Büyük duvara monteli bir çark. Önünden geçerken durup incelenmeli şeklinde üstlerinde ekler çarkın içinde kök halinde kelimeler. her çevirmede köklere eklenen ekler ile oluşan kelimeler. Tabi üzerine daha fazla fikirle çalışılabilir.

                                    ictenlikI Çevrimdışı
                                    ictenlikI Çevrimdışı
                                    ictenlik
                                    tarihinde yazdı Son düzenleyen:
                                    #17

                                    @bagimsizkoala, içinde söyledi: BİLİM&EDEBİYAT

                                    Sevgili @ictenlik fikirlerin için minnettarım. Gerçekten çok yardımcı oldunuz. Bunlardan şeyi düşündüm. Büyük duvara monteli bir çark. Önünden geçerken durup incelenmeli şeklinde üstlerinde ekler çarkın içinde kök halinde kelimeler. her çevirmede köklere eklenen ekler ile oluşan kelimeler. Tabi üzerine daha fazla fikirle çalışılabilir.

                                    Sevgili bagimsizkoala ilginç görünüyor. Umarım çocuklar mutlu olur ve bunu sever.

                                    1 Cevap Son cevap
                                    1

                                    Cevap
                                    • Yeni başlık oluşturarak cevapla
                                    Cevaplamak için giriş yapın
                                    • En eskiden en yeniye
                                    • En yeniden en eskiye
                                    • En çok oylanan


                                    © 2021- efelsefe.com
                                    İzinler Kurallar
                                    • Giriş

                                    • Hesabınız yok mu? Kayıt Ol

                                    • Aramak için giriş yapın veya kaydolun
                                    • İlk ileti
                                      Son ileti
                                    0
                                    • Kategoriler
                                      • All Categories
                                      • Individual Categories
                                    • World
                                    • Güncel
                                    • Popüler
                                    • Kullanıcılar
                                    • Gruplar